پیش‌گویی نوستراداموس درباره جنگ جهانی سوم

نوستراداموس (Nostradamus) عطار و پیش‌گوی اهل فرانسه در قرن ۱۶ میلادی بود. قسمتی از پیش گویی نوستراداموس ، از وقوع جنگ جهانی سوم در سال ۲۰۱۷ خبر می‌دهد!
پیش‌گویی نوستراداموس از جنگ جهانی سوم در ۲۰۱۷

به مدت چندین قرن، پیش گویی های نوستراداموس میلیون‌ها نفر از مردم را در بهت و حیرت فرو برد. اینکه شما به پیش گویی اعتقاد داشته و یا نداشته باشید فرق نمی‌کند؛ چرا که پیش گویی نوستراداموس در هر زمینه‌ای که باشد، سر و صدای بسیاری را به پا می‌کند. این بار گفته می‌شود که در متون قدیمی این پیش گوی تاریخی، نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم در سال ۲۰۱۷ هشدار داده شده است. با این حال آیا ما باید نگران باشیم؟

میشل دو نستردام (Michel de Nostredame) ملقب به نوستراداموس پیش گوی اهل فرانسه بود که در سال ۱۵۰۳ به دنیا آمد. به عقیده بسیاری از مورخان، او یکی از معروف‌ترین پیش‌گویانی‌ است که تاکنون بر روی زمین زندگی کرده و بر اساس افسانه‌های موجود، او پیامبری فرانسوی بود!

نوستراداموس در زمان زندگی خود به عنوان یکی از مشهورترین پزشکان و طالع‌بینان در قرن شانزدهم شناخته می‌شود. او در دوران زندگی خود، پیش گویی‌های بسیاری کرد و آنان را در کتاب «پیش گویی‌» (Les Prophecies) به ثبت رساند. او دقت خیره‌کننده‌ای بر وقایع داشت و همین امر سبب می‌شد که بتواند وقایع صدها سال بعد از خود را نیز پیش گویی کند.

در میان پیش گویی های نوستراداموس ، تعدادی از آنان بیش از بقیه مورد توجه قرار دارند که از جمله آنان می‌توان به ماموریت‌های سفر به ماه، ترور جان اف کندی، ظهور هیتلر، اختراع بمب اتمی و حادثه ۱۱ سپتامبر اشاره کرد!

در کتاب پیش گویی نوستراداموس در مورد اختراع بمب اتمی می‌خوانیم:

نزدیکی دروازه و در داخل شهر

دو تهدید بین‌المللی به وجود می‌آید که در مانند آن تا به حال دیده نشده است.

قحی مشابه زمان طاعون مردم را از بین خواهد برد.

و گریه هایی که به درگاه خداوند دنیا را فراخواهد گرفت.

همچنین در مورد مرگ هانری دوم فرانسه (Henry II) می‌خوانیم:

یک شیر جوان بر یک شیر پیر غلبه می‌کند.

مبارزه در یک نبرد

او چشمانش را به علت یک قفس طلایی کور می‌کند.

دو زخم به وجود می‌آید و سپس او از دنیا می‌رود.

پیش گویی نوستراداموس در مورد آدولف هیتلر نیز در نوع خود بسیار حیرت‌انگیز است:

از غرب اروپا کودکی خردسال از مردمی فقیر به دنیا می‌آید.

او با زبان خویش نیروهای نظامی بزرگ را اغفال می‌کند.

و شهرت او تا شرق زمین گسترش می‌یابد.

جانوارا وحشی از گرسنگی در سراسر رودخانه‌ها شنا می‌کنند.

بزرگ‌ترین آنان در قفس‌های آهنی به زنجیر کشیده

در حالی که کودک آلمانی هیچ چیزی نخواهد داشت.

گفته می‌شود که منظور نوستراداموس از کلمه جانور، آدولف هیتلر و نازی‌های آلمانی بوده و مفسران «عبور از رود» را به تصرف فرانسه نسبت داده‌اند.

اما با این وجود ممکن است یکی از مهم‌ترین پیش گویی های وی هنوز رخ نداده باشد! مفسران بر این عقیده هستند که پیش گویی نوستراداموس از وقوع جنگ جهانی سوم در سال ۲۰۱۷ انکارناپذیر است!

بسیاری از پیشگویی‌های موجود در آثار او، از ویرانی‌های بزرگ و مرگ‌های دسته‌جمعی حکایت دارد. گفته می‌شود که این پیش‌گوی فرانسوی وقوع یک جنگ فاجعه‌آمیز را پیش‌بینی کرده که ۲۷ سال به طول خواهد انجامید. بر اساس پیش گویی نوستراداموس ، به طور کلی ۳ شخصیت ضدمسیح در عالم ظهور می‌کنند که اولین آن ناپلئون و دیگری آدولف هیتلر است. این فاجعه عظیم و مرگبار، در دوره‌ای ۲۷ ساله و پیش از ظهور سومین شخصیت ضدمسیح روی خواهد داد.

به نظر می‌رسد که احتمالا این پیش گوی فرانسوی، قرن‌ها قبل ظهور دونالد ترامپ را پیش‌بینی کرده است!

در پیش گویی نوستراداموس از وقوع جنگ جهانی سوم در سال ۲۰۱۷ می‌خوانیم:

یک مرد عربده کش و دروغگو در درون خود دیوانگی را پنهان ساخته است. او باعث می‌شود که بیزانس قوانین خود را تغییر دهد. از مصر مردی به پا می‌خیزد تا پول و واحدهای ارزی را تغییر دهد.

توافقنامه می‌شکند، مردمان بسیار کشته شده و صورت‌ها غرق در خون می‌شوند. چهره‌ای با شیر و عسل آمیخته شده بر روی زمین می‌افتد.

شرق باعث تضعیف شدن غرب می‌شود و طی ۷ جنگ از طریق دریا دشمن او را شکست می‌دهد. مرد بزرگ در عرض یک روز توسط رعد و برق زمین می‌خورد. یک عمل شیطانی منجر به وقوع مناقشات در ریمز، لندن و مرگ جمعی در توسکانی می‌شود.

مزارع خاموش می‌شوند، جهان کوچک‌تر می‌شود و تا مدت‌ها صلح و آرامش از زمین رخت می‌بندد. مردم با خیال راحت از طریق آسمانی و دریاها سفر می‌کنند و ناگهان جنگ‌ها دوباره شروع می‌شوند.

بسیاری بر این عقیده هستند که منظور نوستراداموس از مرد عربده کش (ترومپت)، دونالد ترامپ بوده و ظهور چنین شخصی می‌تواند منجر به وقوع جنگ جهانی سوم در سال ۲۰۱۷ شود.

جالب توجه است که با توجه به پیشرفت‌های عصر فعلی و گسترش کاربرد شبکه اینترنت، پیش گویی های نوستراداموس سریعا در میان کاربران دست به دست شده و به سرعت در سراسر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. اما با این‌حال همواره می‌باست در مورد تفسیر پیش گویی ها دقت لازم را به کار گرفت.

بعد از وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر، بسیاری از مردم شروع به شایعه‌پراکنی در مورد پیش گویی‌های نوستراداموس کردند و سعی داشتند برخی دیگر از پدیده‌ها را نیز به پیش گویی‌های وی نسبت دهند. واقعیت این است که چنین متون کذب و بی پایه‌ای سریعا در سراسر اینترنت پخش می‌شود و بسیاری از پیش گویی های جعلی نوستراداموس فریب می‌خورند. در یکی از همین موارد، مطالعات بیشتر ثابت کرد شایعه‌ای که مدت‌ها در اینترنت دست به دست می‌شد، قسمتی از مقاله یک دانشجوی کانادایی بوده است!

تقریبا همه پیشگویی های نوسترآداموس گنگ و مبهم است و هیچ اطلاعات دقیقی در آن نیست. از این جهت در تفسیر پیش گویی های او می‌بایست دقت کافی را به کار گرفت. با این حال، آیا به نظر شما تفسیر این پیش گویی به درستی انجام گرفته است؟ آیا در این صورت باید نگران وقوع جنگ جهانی سوم در سال ۲۰۱۷ باشیم؟

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها