وصیت نامه کوروش کبیر

وصیتنامه کوروش کبیر، طبق تحلیل استاد رضا مرادی قیص آبادی سندیت تاریخی ندارد.

آخرین اندرز کورش به هنگام درگذشت :  فرزندان من. دوستان من. اکنون به پایان زندگی نزدیک گشته‌ام. من آن‌را با نشانه‌های آشکار دریافته‌ام. وقتی درگذشتم مرا خوشبخت بپندارید. کام من این است که این احساس در اعمال و رفتار شما مشهود باشد. زیرا من هنگام کودکی، جوانی و پیری بخت یار بوده‌ام همیشه نیروی من افزون گشته است. آنچنانکه هم امروز نیز احساس نمیکنم که از هنگام جوانی ناتوان تر شده ام.
من دوستان را به خاطر نیکوییهای خود خوشبخت و دشمنانم را فرمانبردار دیده‌ام.
زادگاه من قطعه کوچکی از آسیا بود. من آن‌را اکنون با افتخار و بلندپایه باز میگذارم. در این هنگام که به دنیای دیگر میگذرم، شما و میهنم را خوشبخت میبینم و از اینرو میل دارم که آیندگان نیز مرا مردی خوشبخت بدانند.
فرزندانم! من شما را از کودکی چنان تربیت کرده‌ام که پیران را آزرم (شرم)دارید و کوشش کنید تا جوانتران نیز از شما آزرم بدارند.
تو کمبوجیه، مپندار که عصای زرین سلطنتی، تخت و تاجت را نگاه خواهد داشت، دوستان صمیمی برای پادشاه عصای مطمئن‌تری هستند.
هرکس باید برای خویشتن، دوستان یکدل فراهم آورد و این دوستان را جز به نیکوکاری به‌دست نتوان آورد.
به‌نام خدا و نیاکان درگذشته، ای فرزندان اگر میخواهید مرا شاد کنید نسبت به هم آزرم بدارید.
پیکر بیجان مرا هنگامی که دیگر در این دنیا نیستم در میان سیم و زر مگذارید و هر چه زودتر آن را به خاک بازدهید. چه بهتر از اینکه انسان به خاک که اینهمه چیزهای نغز و زیبا میپرورد آمیخته شود.
من همواره مردم را دوست داشته‌ام و اکنون نیز شادمان خواهم بود که با خاکی که به مردمان نعمت میبخشد آمیخته شوم.
اکنون احساس میکنم جان از پیکرم میگسلد… اگر از میان شما کسی میخواهد دست مرا بگیرد یا به چشمانم بنگرد. تا هنوز جان دارم نزدیک شود و هنگامیکه روی خود را پوشانده‌ام از شما خواستارم که پیکرم را کسی نبیند حتی شما فرزندانم.
از تمام پارسیان و متحدان بخواهید تا بر آرامگاه من حاضر شوند و مرا از اینکه دیگر از هیچگونه بدی رنج نخواهم برد، درود فرستند.
به آخرین اندرز من گوش فرا دارید اگر میخواهید دشمنان خود را تنبیه کنید. به دوستان خود نیکی ورزید.
بدرود دوستان و فرزندان

منبع : کتاب کورش نامه ، نوشته گزنفون ، ترجمه رضا مشایخی ، انتشارات علمی فرهنگی، چاپ اول ۱۳۴۲، صفحه ۲۶۶

عضویت
اطلاع از
guest

116 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
alfa

سلام
ما تنها قادر به افتخار کردن به این پدر راست گفتار ایران زمین هستیم و به وجود او در سالیان قبل در این سرزمین میبالیم
به امید ایرانی پارسی و بدور از مسائلی که کورش کبیر آنها را بد میدانست

جلال هتاکوئی

از اینکه درابن سایت عضو هستم بسیار خوشحالم
بااینکه این مطلب رامیدانستم هر گاه حرف از داریوش یا فرهنگ
ایرانی میشوم بخود میبالم .
پاینده ایران

علی

چوایران نباشدتن من مباد

سعید

با سلام لطفا کتابهایی را که در ایمیل معرفی میکنید به ایمیلم ارسال نمایید چون دانلود برای من خیلی سخت است

حامد

چو ایران نباشد تن من نباد
دوباره می سازمت وطن

blacksky

به امید ایرانی پر از ایرانی

سورنا

درود بر ایرانیان
منم از نسل کورش
در این مرز و بوم هر روز کورش ها متولد میشوند ایران وایرانی همیشه بزرگ وبا عزمت بوده وباید بمونه به همت ما فرزندان ایران زمین
چو ایران نباشد تن من مباد…………

MAJID

دوست عزیزی که به اعراب لعنت می فرستی و به اریایی بودنت افتخار میکنی.کل بزرگی و عظمت کوروش به این بوده که به همه انسانها احترام می گذاشته و حقوق انسانها را رعایت میکرده.ولی شما به فکر نژاد خود هستید و به اعراب لعنت می فرستید که این با افکار واعمال کوروش و از ان محمتر با خواست خداوند جور در نمی اید.البته احساس میکنم منظور شما بیشتر شامل این حکومت می شود که به شکل بدی ان را عنوان میکنید.بد بودن این حکومت ربطی به عرب یا اسلام ندارد چون اسلام بسیار زیباست که عدهای جهت منافع خود از… مطالعه بیشتر »

اشو زرتشت

با درود
چو ایران نباشد تن من مباد

pari

koooorooooosh yani bozorg marde iran zamin.kheili dosesh daram

fateme

emruz tavalode kooroshe bozorg in bozorg marde tarikhe irane pas be yade koorosh: IRANETUN BASHE

کامران

دوستان عزیز ! اگر واقعا کوروشی هستید نباید به هیچ قومی اهانت کنید تمام ما در برار اهورا یکسانیم عرب وعجم ندارد ما ایرانی هستیم و به اقوام دیگر کاری نداریم مگر کوروش (سلام و درود ایزد منان بر او باد ) در منشور آزادگی خود نگفته که تمام اقوام در آزادگی یکسان برخوردارند من توصیه میکنم به شما جواب صدای سگان را با صدای خودشان پاسخ ندهیم بلکه با جملات زیبای پیام آور صلح آسایش کورش کبیر جان فدایش پاسخ دهید دوست عزیزی که زحمت نشر وصیت نامه کوروش را کردی اگر واقعیت دارد که بسیار زیباست و البته… مطالعه بیشتر »

atefe

vaghean aali gofte budi
kheili khosham umad
ma b aadamayi chon to eftekhar mikonim

رایمون

دورود بر شما
ازتون خواهش میکنم اگر چیزی راجب جنگ ترموبیل میدونید در وبلاگتون در مورد این جنگ بنویسید. در این جنگ شجاعت سربازان گارد جاوید و همین طور آرسام برادر خشایار شاه قابل ستایشه.وخشایار شاه چطور با جوان مردی از مردم شهر اسپارت که برادرش رو کشته بودند میگزره . نکته جالب اینجاست که راوی این داستان یک یونانیه

سعید سجادیان

سلام بر تو . در این جنگ هی دارن سردار شجاع ایرانی به دست یونانی ها کشته شد. هنگامی که کنار پل هلس پونت یونانی ها با ده هزار نفر به مقدمه ی سپاه ایران حمله کردند یار همیشگی خشایار شا از پادشاه خود دفاع می کند . آخرین جملاتی که به خشایار شا گفت این بود پسرم کوهرنگ را بزرگ کن تا انتقام پدرش را از یونانی ها بگیرد و بالاخره کوهرنگ بزرگ شد و انتقام پدرش را گرفت . سرداران بسیار بوده اند . به شما توصیه می کنم که کتاب دلیران شوش را مطالعه فرمایید.اگر مایلید به… مطالعه بیشتر »

فتانه

با سلام و عرض خسته نباشید به همه دوستان میخواستم بگم یادمون باشه انسان بودن ربطی به عرب و عجم نداره در بزرگی کوروش و داریوش و یا محمد و علی شکی نیست اما کاش ما بتونیم بجای داشتن تعصبات قومی و ملیتی یه کم روی صفت ادمیت خودمون تعصب بخرج بدیم و اینقدر راحت همدیگر رو مسخره نکنیم و به عقاید هم احترام بذاریم مقام خلیفه الهی که خداوند به ما ارزانی داشته خیلی بالاتر از مقام عرب یا عجم بودنه و همه انباء و اولیاء خدا هم هیچوقت بخاطر تعصبات ملیتی یا قومیتی با کسی به جنگ برنخاستن… مطالعه بیشتر »

morteza

با سلام
آیا از صحت این وصیتنامه مطمئنید ؟ و در صورت اطمینان لطفا منابعی که آن را تایید می کنند ذکر بفرمایید .
از مطالب زیبایتان در سایت سپاسگذارم

..............

این وصیتنامه اصالت ما را نشان می دهد.اما آینده چی؟؟؟؟؟؟؟

abolfazl kheiry

در قرآن کریم از همه پادشاهان بزرگ دنیا نامی هست چرا از کوروش کبیر قرآن یادی نکرده چه بسا که کوروش یکتا پرست بوده هر کس چیزی در این مورد میدونه بنویسه

سعید سجادیان

من یک نوجوان پانزده ساله ام .آن قدر از کوروش می دونم اما تو که این قدر دم از قرآن می زنی قرآن کتاب کوچکی نیست که اینطوری صحبت می کنی .آقای مکارم شیرازی و طباطبایی عقیده دارند که ذوالقرنین که در سوره ی کهف اشاره شده همان کوروش است .ای مسلمان اول قران را یاد بگیر بعد بیا توی این سایت نظر بده . این را هم بدان که زمانی که کوروش یک نوزاد بود مورد حمله قرار گرفت به لطف خدا نجات پیدا کرد . درود بر سرزمین کوروش و داریوش درود بر سرزمین اشکانیان و ساسانیان درود… مطالعه بیشتر »

پارسی پرست

درود بر تو که چون آرییایی میباشی پاک هستی
از تو میخواهم که بیشتر تحقیق کنی
در ضمن یا زنگی زنگی باش یا رومی رومی

سعید سجادیان

من کتاب های زیادی در مورد کوروش خوانده ام . حتی در مورد ذوالقرنین . من ادم بی اطلاعی نیستم .امن با یاد کوروش بزرگ شدم .من با عشق به کوروش بزرگ شدم.

سهیل

سلمن حتم دارم که تو هیچی از تاریخ نمیدونی.تو که دم از کوروش میزنی و دوسش داری پس باید به دینش و کتابشم ایمان بیاری.توکه خودتو مسلمون میدونی اصلا چیزی از اسلام نمیدونی.اونموقع که کوروش داشت فرمانروایی میکرد عربها داشتن گوشت مارمولک میخوردن و جلق میزدن.عربهای وحشی اسلام رو به زور و جنگ به ایران اوردن و هرکسی هم مقاومت میکرد کشته میشد و به تمتم دخترا و رنها هم تا موقع حاملگی تجاوز میکردن…………..
اسلام دین خداست ولی نه برای ما برای عربهاست.ما اریایی هستیم و پیامبر ما زرتشت.

ایدا

از جوان ۱۵ ساله منم هم مانند شما من با کوروش بزرگ شدم با عشق کوروش زنده ام با عشق به کوروش نفس می کشم از این افراد در جامعه زیادند زیرا که خون عرب در ام دارند ما که خون اریی در تن داریم نمی گذاریم که پاک و یاد این چنین مردانی از بین برود می جنگیم تا همه ی دوست بدانند عشق ما ایران و پارس جانه ما تاریخ ما
درود بر هر که خون اریایی در تن دارد و درود بزرگ بر کوروش و کاساندان و داریش و اتوسا و ارتیستون و ……………….

سعید سجادیان

درود اهوارای باران و باد بر شما آریایی

علی

سلام دوستان عزیز در قران از کوروش با نام ذوالقرنین یاد شده که با مشخصاتی که از ذوالقرنین توضیح میدهد از جمله قدرت در پادشاهی وعدالتش با کوروش مطابقت دارد -در ضمن چند نفر از علما هم این مطلب رو تایید میکنن

سعید سجادیان

لعنت و هزاران لعنت بر عرب .عرب سوسمار خور.با جنایات اونا ایرانی و نسل ایرانی کینه به دل از اون ها گرفتند.جنایاتی رو که اینها در ایران کردند واقعا زجر آور هستد.درود بر تمام آرایی های
پارسی پرست

علی

سلام. من متوجه نشدم که این آقا سعید کدوم طرفیه؟ چرا یکی به میخ میزنی یکی به نعل؟ اگه ایرانی هستی که میدونی زرتشت چی میگه و چقدر ارزش داره، اگر از عربها بد میگی پس چرا میگی ایران سرزمین امام زمانه؟ تو از عربها بد میگی اما دین اعراب دفاع میکنی. این نوع حرف زدن رو بهش میگن یه بوم و دو هوا. از طرفی میخواهی ایرانی بودن و علاقه خودت رو به ایران نشون بدی اما از طرف دیگه میترسی که مبادا اگر از اسلام دفاع نکنی گناهکار بشی!!!!!!! اگر اسلام تونست روی پای خودش بایسته و گسترش… مطالعه بیشتر »

سعید سجادیان

سلام بر دوست عزیز علی آقا در اواخر دوره ی ساسانی اختلاف طبقاتی در ایران بیداد می کرد .اینو قبول داری؟نیاز به یک عوامل داخلی یا خارجی بود تا این اختلاف رو از بین ببره .که اعراب به ایران حمله کردند که متاسفانه باعث خرابی های بسیار در ایران شدن.به ایرانی ها تجاوز کردند.اینا همه قبول هست .اما دین زرشت و دین اسلام یکیه .فقط دین اسلام کامل تره دین زرتشت هست .دوست عزیزم شما کتاب شهید مطهری رو بخون .در این کتاب ایشون توضیح دادن که اگر ایران نبود اسلام گسترش پیدا نمی کرد .و اگر اسلام هم نبود… مطالعه بیشتر »

morteza

سلام مجدد
در جواب دوست عزیزمون آقای abolfazl kheiry عرض می کنم که در قرآن و آیات ۸۳ تا ۹۸ سوره کهف درباره پادشاهی به نام “ذوالقرنین” صحبت شده که طبق کتاب آقای ابوالکلام آزاد ثابت شده که همان “کوروش کبیر” است .
در تایید صحبت دوست عزیز alfa هم عرض می کنم که برای ابتدایی ترین گام در جهت تحقق اهداف کوروش کبیر می توانیم “دروغ” را از ایران عزیز ریشه کن کنیم که این مهم از خودمان در ابتدا شروع می شود .
به امید ساختن ( نه داشتن ) ایرانی در شان نوادگان کوروش کبیر

X

از کاه کوه نسازید .

PORIA ZAMANI

فکر نمی کردم همچین هوشی داشته باشه

dejavoue

مطالب جالبی عنوان کردید ولی بهتر بود در مورد کوروشنامه گزنفون تحقیق می کردید. عمده دانشمندان که روی این کتاب گزنفون تحقیق کردن، اون رو اساسا یک رمان سیاسی می دانند و هیچ سند تاریخی به شمار نمی آید. همچنین عنوان شده که گزنفون این کتاب رو در رقابت با جمهوریت افلاطون نوشته است. می تونید درستی این مطالب را از سایتهای wikipedia.com , iranica.com تحقیق کنید. در آنها واژه cyropaedia رو جستجو کنید.

??????????

آقای ابولفضل واقعا برایت متاسفم
قبل از اینکه نظری بدی در مورد اون تحقیق کن

رضا

فردوسی طوسی :
عرب هرچه باشد بمن دشمن است بد اندیش و بدخوی اهریمن است
زه شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را به جایی رسیدست کار
که تاج کیانی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو

به امید ایرانی بدون اعراب

رضا

salam

niavash

سلام
میدانم داستان حسن صباح و فرقه اسماییلیه رامطالیه کرده ای این سخن فردوسی آرمان حسن صباح بود

moat

salam
mishe begin kodom gofte ferdosi?

alinozad

خوشبختانه کوروش کبیر هم به خداوند یکتا اعتقاد داشت و مانند پیامبر ما رفتار میکرد و در قران بنام ذواقرنین یاد شده و القب مومن بودن عادل بودن اعتقاد به رستاخیز داشتن را هم دارد…واقعا پادشاه یعنی این…این همه مطلب تو اینترنت و همش خوبی از کوروش…خیلی جالبه که اونهم یکتا پرست بوده…امیدوارم پس بعضیا بدون تحقیق و زود از سادگی جوونا استفاده نکنن و بت پرستی و اسلام زدائی نکنن.اسلام حقیق بهترین دارائی جهانه نه اسلام ما…

دوست

من دیدگاه شخصی خود را می نویسم که من با ذوالقرنین بودن کورش بزرگ موافق نیستم. اما دلایل من: پیامبران الهی دو دسته بودند: ۱) پیامبران تشریعی: این پیامبران آورنده ی دین و شریعت مستقل بوده و فرشته ی وحی – جبرئیل بر ایشان نازل می شده است. تعداد کتاب های آسمانی معلوم است. کدام کتاب آسمانی بر کورش نازل شده است؟ ۲) پیامبران تبلیغی که مبلغ آیین پیامبران پیشین بوده و رسالت ایشان توسط پیامبر قبلی تایید شده بود.مثلا حضرت هارون برادر حضرت موسی که رسالت هارون توسط حضرت موسی اعلم شده بود. رسالت کورش توسط کدام پیامبر قبلی… مطالعه بیشتر »

سعید سجادیان

دوست عزیز فقط ایو بهت می گم که ذوالقرنین به گفته ی امام صادق پیامبر نبوده .دوما وقتی ذوالقرنین پیامبر نبوده دیگه کتاب اسمانی هم نداشته .توصیه می کنم سخنرانی رایفی پوررو در مورد حقیقت ذوالقرنین گوش کن.
ارادتمند تمام پارسیان
یک پارسی پرست

حامد

سلام خدمت دوستان وطن پرست.می خواستم به اون دوستمون که فکر میکنه تو قرآن حرفی از کورش زده نشده بگم که سوره کهف آیات ۸۳ الی ۹۸ رو بخونه که راجع به ذوالقرنین گفته شده که امروزه این انسان با عنوان کورش شناخته میشه.کورش از اولیا دین بود.درود و رحمت الهی بر انسانهای پاک.درود

mahmod

از تمام دوستانی که در این زمینه اطلاعات بیشتری دارند خواهشمندم انرا به ایمیل من بفرستند.
mahmod.kermani@yahoo.com

اشو زرتشت

با درود
درجواب دوستی که به شاهنشاه داریوش بزرگ صفت خونریز میده باید بگم بهتره کمی مطالعه داشته باشید و بدون سند و اطلاعات صحبت نکنید,چون داریوش بزرگ در زمان پادشاهی شاهنشاه کورش بزرگ یکی از مورد اعتمادترین و وفادارترین سرداران بود در ضمن اگر مطالعه ای در زمینه ی تاریخ داشته باشید میبینید که بردیا توسط داریوش بزرگ به قتل نرسید و به دست برادرش کمبوجیه کشته شد.

احسان

واقعا خیلی نادانی که این حرفو داری میزنی . چطور جرات کردی . تو ابلح و امثال تو هستند که دیگه کسی از تاریخ ایران اطلاعات درستی نداره . ابلح جان انگلیس چه خری هست اونموقع که تاریخ هخامنش نوشته میشد توسط گزنفون و هردوت و ….. از این انگلیس تازه به دوران رسیده و بی تمدن خبری نبود.چقدر آدم باید نادون باشه که این طور فکر کنه.من مطمئنم تو ایرانی نیستی و احتمالا نسبت هایی که به هخامنشیان میزنی که از افغانستان اومدن به خودت راه داره افغانی.نادان جان آخه اون موقع افغانستان کجا بوده ۲۵۰۰ سال پیش .بهت… مطالعه بیشتر »

همایون

درود فرزندان کوروش بزرگ کسانی که به کوروش توهین می کنند به جد خودشون توهین میکنن البته ممکن از حمله اعراب در ایران جا مونده باشه

گولوش

کوروش در جنگ با ماساژتها ، یعنی با ترکان ماقبل میلاد مسیح ، به دست ملکه توموروس ‘ بانویی که رهبری و پادشاهی ماساژتها را به عهده داشته کشته می شود ، محل کشته شدن کوروش طبق روایت هرودوت ، شمال رودخانه آراکس ( آراز = ارس ) بوده ، ولی پیر نیا مورخ ایرانی بر هرودوت ایراد گرفته و محل کشته شدن وی را نه شمال ارس بلکه شمال رود جیحون می داند ؛ با توجه به نوشته های تاریخی هرودوت و پیرنیا ‘ و تاکتیکهای قرون گذشته تاریخی و حتی کنونی ‘ اصولا در جنگ، فرمانده کل قوا… مطالعه بیشتر »

سعید سجادیان

من نمی دانم شما چرا به کوروش و نسل هخامنشی گیر می دهید .طبق روایت های به دست آمده توجه کنید خواهید دید که تمامی بزرگان تاریخ به کوروش احترام می گذارند. چه کسی به شما گفته که ایران در این جنگ شکست خورده آ. در این جنگ پسر ملکه دشمن نیز کشته شد. فاتح این جنگ ایران بود .می توانید در ایمیلم برایم پیام گذارید.

پناه

سلام به تمام ایران و کوروش دوستان.هم وطنان گرامی روز ۲۹ اکتبر روز جهانی کوروش بزرگه و این روز که همون ۷ آبان خودمونه تنها در ایران جشن گرفته نمی شود.من به عنوان ۱ ایرانی غرور رو کنار می گذارم و از تک تکه شما التماس می کنم این روز رو یعنی ۷ آبان رو به یاد کوروش بزرگ, عقاب آسیاو تک ستارهی آسمان ایران باشید و به همه اهمیت این روز رو بگین.

hossin

سلام. وبلاگ خوبی داری. لطفا به وبلاگ من به ادرس http://www.8downloads.blogfa.com بیا.

سعید سجادیان

ای کوروش تو همچون پروانه ای که روی گلی نشسته ای در قلب من تا ابد خواهی ماند.

همواره باران باش و بر پیاله های خالی ببار نپرش پیاله ها مال کیست.
زنده با د ایران و ایرانی که به ایران عشق می ورزند .

مجتبی

خدایا این اشک مرا به پدرم کوروش برسان

اریا

با درود
اخطاب به گولوش دربین تمامی تاریخ نگاران باستان فقط یکی هست که نبرد کورش وکشته شدن ان توسط ملکه ماسازتها را توصیف کرد وتمامی تاریخ نگاران باستان از گفته هردوت به هیچ عنوان تبعیت نکردن وهرکدام داستانی دیگر را گفته اند واکثر انها اتفاق نظرداشتند که کورش به مرگ طبیعی فوت کرده حالا شما حرف یک نفر به عنوان هرودت راقبول دارید یا اکثریت تاریخ نگاران خیلی برات متاسفم که ازلحاظ تاریخی بسیار ضعیف هستی وفقط چیزی رو که شنیدی بازگو میکنی خودت میدونی که به خاطر تازی بودن تو وخانواده ات اینچنین رگهای غیرتت باد کرده

Apadana

درود بر شما که پاسدار یاد کوروش بزرگ هستید.
اکنون که تاریخ تنها یکی از دروس حفظیجاتی است که دانش آموزان
به اجبار انرا مطالعه میکنند.
ایرانیان خود موجب عقب افتادگی از دانش جدیدند.
اکنون تاریخ پر افتخار ایران زمین را کمتر کسی میداند.
ما از گذشته خود بی خبریم ولیکن میخواهیم اینده نگری بیاموزیم!
یاد کوروش کبیر در دل تمامی پارسیان حقیقی جاویدان باد.

جليليان

از مطالب خوبتان در این وبلاک ممنونم .ولی باید درونی کوروش خواه باشیم نه زبانی .به امید اریایی دوباره.

سعيد سجاديان

خطاب به آنان که وطن خود را فراموش کرده اند .اگر کوروش در جنگ کشته شده بود .۱به فرض که در جنگ شکست خورد چگونه ملکه ی پیروز دست از سر کشور بزرگی مثل ایران دست برداشت.۲چگونه کمبوجیه با لشکری شکست خورده مصر را فتح کرد.۳چگونه قبایل سر به شورش نگذاشتند.۴چگونه جسد کوروش دفن شد اگر به پارس منتقل شده بود جسد او پوسیده بود . ژس او به مرگ طبیعی مرده است.

توموروس نوسی

کوروش کبیر یک لات بی سروپا بود که با ارازل اوباشی خود به حکومت رسید این سخنان بزرگ به یک لات بی سروپا نمی آید باید آفرین گفت به نژاد پرستهای پهلوی که در کار خود موفق بودن و از یک خونخوار به تمام معنا یک سفیر صلح ساخته اند برای افراده نابغه ای که کوروش را بزرگ مرد تاریخ می دانند واقعا متاسفم .

سعید سجادیان

سلام بر تمامی وطن پرستان ایرانی.
تو از بزرگی چی می دونی.تو از انقلاب چی می دونی .تو اصلا می دونی کوروش کی بود.شما هستید که با نادانی خودتون این جامعه رو بدبخت کردید.شما و امثال شما فقط سود جو هستید.شکوه و عظمت ایران رو فقط از بعد اسلام می دونید.اگر شما برای ما متاسفید.دنیا برا شما متاسفه.
ارادتمند تمام آریایی ها
فرزند کوروش

داریوش

بنام خداوند جان افرین………………………

درود بر روح پاک شهدا.

سلام هموطن

انانکه با افکاری پاکو فطرتی زیبا در قلب مردم جای داراند

هرگز هراسی از فراموشیشان نیست

زیرا انها جاودانند.

کوروش کبیر.

داریوش

بنام خداوند جان وخرد
سلام

کوروش شاهنشاه قلب پاک فرزندان وطن است
کسی که در دلها حکومت میکند از یادها پاک نمیشود
پس بیائید بجای شک وتردید
به سخنان ان ابر مرد مشرقی جامه عمل بپوشانیم
هر ایرانی یک کوروش کوچک
تا در اینده در این خاک مقدس هزاران هزار کوروش کبیر بوجود بیابیم
با سپاس
فرزند کوچک وطن مقدس.

مونا

کوروش تنها چیزیه که ما ایرانی ها میتونیم بهش افتخار کنیم همینکه دنیا نخستین منشور حقوق بشر رو متعلق به اون میدونه برا بستن دهن خیلیا کافیه حالا (به قول بعضیا) یه چوپانه بی سر و پا باشه یا یه پادشاه

سعید سجادیان

درود بر شما.
درود بر شما که فرزند کوروش هستید.
درود بر روح پر فطور کوروش.
درود بر پارسی پرستان

مهشید

سلام با تشکر
آقای علی بهادر من یک سری اطلاعات در مورد دین زرتشت میخوام اگه امکان داره e mailخودت رو برای من بفرست مچکرم
email: mahshid232@yahoo.com

یسنا

درود من به حاکمان وپادشاهانی که فقط به ایران و سربلندی ایرانیان می اندشیده اند افتخار می کنم.

شیعه امام زمان (عج)

با سلام
می خواستم به تمام عزیزانی که در این سایت نظر گذاشتن بگم که خوبه
در مورد پیشینه ی خودمون مطلع باشیم.
امام یک سوال از امام زمان (عج) چی می دونید؟
ایقدر نمی خواد رو این چیزا بحث کنید.
من به شخصه نوکر کوروش و داریوشم اما امام زمان مهم تره چون امام مقامش از پیامبران(به جز پیامبر اسلام(ص) ) بالاتره از اون مهمتر امام زمان هنوز زندست و انتظار ظهور رو می کشه
پس این دعواها رو تموم کنین و برای ظهور آقا دعا کنید
شرمنده ممنون از همه
اللهم العجل الولیک الفرج

صبا

دوست عزیزم سلام .به نظر من همونطور که خدا به نماز خوندن یا نخوندن ما نیازی نداره و ما فقط برای سپاس این کار رو انجام میدیم امام زمان هم برای ظهور نیازی به دعای ما نداره.

شیعه امام زمان (عج)

علیک سلام اولا درست می گی خدا به نماز ما احتیاجی نداره اما ی سوال ایا خودمون هم احتیاجی نداریم. اگر نه پس چرا نماز می خونیم. درسته سپاس اما برای تشکر کارای دیگه هم میشه کرد؟؟؟؟؟؟؟ ثانیا کی گفته امام زمان به دعا برای فرجش نیاز نداره مگه تو صبحت پیامبر و بقیه ی ائمه رو نشنیدی که میگن برای فرج فرزند ما دعا کنید از اون بالاتر این صحبت خود امام زمانه که میگه برای فرج من دعا کنید همین طور که خودشون برای فرجشون دعا می کنه و انتظار فرج رو می کشن. من ازتون خواهش دارم… مطالعه بیشتر »

کامران

چه قدر بد

سعید سجادیان

لطفا بحث رو عوض نکن .اینجا بحث بر سر کوروش بزرگ هست

صبا

دوست عزیز شیعه ی امام زمان سلام.فکر نمیکنی لحنی که بکار بردی مقداری تندب بود؟من احساس میکنم اگه اون لحظه دم دست بودم حتما بام برخورد فیزیکی داشتید.

مهدی

با سلام
کوروش کبیر یکی بود و بس.
نه ایران بلکه در جهان همتایی نه داشته نه خواهد داشت.

سهیل

دمت گرم

d;d

کاخ شیشه ای باستانگرایان به زودی فرو می پاشد.واقعا عجیب نیست که شما ایرانی ها با این همه عقب ماندگی اینه همه خودخواه تشریف دارید. شاه شاهان … بخواب بابا

سعید سجادیان

به نام یزدان پاک

شمایی که شاه شاهان مارو مسخره می کنی هیچ می دونستی که یکی می خواد خودتو مسخره کن؟لیاقت تو همون عرب های سوسمارخور هستن و بس

parisa

ba kamle ehteram fek konam korosh bozorg az zamane bologhesh ta ghableh margesh har dah daghigheh ye bar vasiyat mikarde in jozveh yek milyard vasiyati bod ke az korosh khondam

احسان لک

درود بر جوانان هخامنشی ایرانی