باز هم به تعداد سربازان ارتش سفالی ۲۰۰۰ هزار ساله چینی افزوده شد

به گزارش شانگهای دیلی ، باستان‌شناسان چینی در جریان کاوش‌های خود در مقبره‌ اولین امپراطور تمدن چین باستان ، محل کشف گنجینه‌ ارزشمند ارتش سربازان خاموش، موفق به کشف کله‌های شکسته از چندین سرباز سفالی دیگر شدند.

قطعات کشف ‌شده در شرایط بسیار خوبی بوده و هنوز رنگ روی آنها از بین نرفته ، این در حالی است که در دور جدید کاوش در مقبره اولین امپراطور تمدن چین باستان ، تا به‌حال ۱۲۰ مجسمه سفالی به همراه ۱۲ مجسمه اسب سفالی ، سلاح‌های برنزی ، ارابه‌ها و طبل‌های چوبی نیز کشف نیز شدند.

مجسمه‌های کشف شده نزدیک به دو متر ارتفاع داشته و به همراه آنها، ۱۲ مجسمه اسب سفالی، سلاح‌های برنزی، ارابه‌ها و طبل‌های چوبی کشف نیز شده‌اند.

یک ماه قبل نیز باستان‌شناسان چینی در جریان کاوش‌های خود در محوطه‌ تاریخی محل دفن اولین امپراطور چین، موفق به کشف ۱۱۴ مجسمه سفالی شدند که با وجود بیش از ۲۰۰۰ سال از رنگ‌آمیزی آن‌ها، همچنان بخش‌هایی از این مجسمه‌ها، رنگ اولیه خود را حفظ کرده‌اند.

در ماه مارس نیز با کشف دروازه جدید مقبره‌ اولین امپراطور چین که به مقبره‌ «ارتش سربازان خاموش» شهرت دارد، شمار دروازه‌های این اثر تاریخی شاخص جهان که یکی از محوطه‌های تاریخی ثبت‌ شده کشور چین بر فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو است، به رقم چهار رسید.

در ماه ژوئن نیز باستان‌شناسان چینی پس از گذشت حدود یک‌ماه از آغاز کاوش در مقبره‌ نخستین امپراطور چین ، موفق به پیدا کردن مجسمه‌های سفالی ۱۰۰ سرباز دیگر از جمله یک ژنرال ارتش شدند که به‌دلیل قرار‌ گرفتن زیر یک ارابه از دیگر مجسمه‌های سفالی سالم‌تر مانده‌اند.

این در حالی است که یک مرمتگران که تابه‌حال پروژه‌های فراوان مرمت آثار تاریخی زیر نظر او اجرا شده‌اند، در جریان یک سخنرانی در دانشگاه هاروارد آمریکا در سال ۲۰۰۹، از شرایط گنجینه‌ سربازان خاموش اظهار نگرانی کرد و اقدام فوری دولت چین را برای نجات این گنجینه خواست.

او مطالعات خود را روی گنجینه‌ ارزشمند سربازان خاموش از سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز کرده و در سال‌های گذشته، در دوره‌های زمانی ثابت، شرایط آثار این گنجینه را بررسی کرده است.

براساس نتایج مطالعات او، در سال‌های گذشته به‌دلیل افزایش بی‌رویه‌ تعداد بازدیدکنندگان از گنجینه‌ سربازان خاموش که روزانه بین ۱۸ تا ۲۰هزار نفر تخمین زده می‌شود، خسارت‌های زیادی به این گنجینه‌ تاریخی سفالی به‌دلیل رطوبت ناشی از تنفس بازدیدکنندگان وارد شده‌اند. حتی افزایش تعداد دستگاه‌های تهویه‌ هوا نیز تأثیر چندانی در کاهش صدمه‌های وارده‌شده به این آثار نداشته است.

در زلزله‌ سال ۲۰۰۸ در استان سیچوآن چین خسارهای زیادی به گنجینه‌ سربازان خاموش شامل هفت ‌هزار مجسمه‌ سفالی در اندازه‌ انسان‌های واقعی و اسب که حدود ۲۰۰۰ سال پیش برای حفاظت از نخستین امپراطور چین در مقبره‌اش قرار گرفتند، وارد شده‌اند.

منبع : ایسنا

عضویت
اطلاع از
guest

8 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
amin

با سلام و خسته نباشی در جمع آوری این مطالب زیبا وتاریخی… خیلی عالی بود. باسپاس

Hadi

سلام ، خیلی متشکر و ممنون بسیار جالب بود
موفق باشید

مفیدترین

سلام دوست عزیز
از شما دعوت میکنیم لینکهای روزانه خود را در سایت مفیدترین ( شبکه برتر انتشار لینک فارسی از نظر نقدنیوز) منتشر کنید مفیدترین در بازه زمانی محدود اقدام به عضوگیری بدون دعوتنامه میکند لطفا برای انتشار لینکهای خود سریعتر اقدام فرمائید.
با تشکر
مفیدترین دات کام
http://www.mofidtarin.com

میلاد

یک موضوع جالب درباره این مجسمه ها اینه که هیچ دو سرباز سفالی این مجموعه دارای چهره یکسانی نیستند ! با تشکر

مهران

به این میگن امپراطور
برای اینکه قدرتشو تو اون دنیا از دست نده این همه آدم سفالی ساخته

به وبلاگ منم یه سر بزنین خوشحال میشم
ancient-history.blogfa.com

کوروش

میدونی چرا برای اینکه در زمان پیروز که پسر یزدگرد است و در چین زندگی کرده برای حمله های دیگری که به چین می شد پیروز این شگرد را اندیشیده وگرنه چم بادامی ها مغزشون کجابود.

پریسا

سلام .تشکر و سپاس فراوان. برا تحقیقم به دردم خورد……….

Xiaoying

When you think about it, that’s got to be the right awnser.