نابودی بینی مجسمه ی ابوالهول

یک باور عمومی نادرست تاریخی وجود دارد مبنی بر این که در زمان لشکرکشی ناپلئون به مصر (۱۸۰۱-۱۷۹۸ میلادی) او به سربازانش دستور داده که از مجسمه ی ابوالهول به عنوان نشانه ای برای تیراندازی استفاده کنند و به همین دلیل این مجسمه ی غول پیکر بینی خود را از دست داده است.

در واقع قبل از این که ناپلئون به مصر بیاید مجسمه ی ابوالهول بینی خود را از دست داد بود و این موضوع توسط جهانگردان فرانسوی که سال ها قبل از ورود ناپلئون به مصر به این مناطق به تایید رسیده بود. برخی نیز بر این باورند که بینی مجسمه ی ابوالهول توسط یک افراطی عرب در قرن ۱۴ میلادی شکسته شده است.

 

………………

 

گاندالف می گوید:” داستان های خوب به تزیین و آرایش ناچیزی نیاز دارند” و این موضوع اگر چه در مورد کتاب های داستان صدق می کند اما تاریخ هیچ اهمیتی به حرف های آقای گاندالف نمی دهد. تعبیر و تفسیرهای نادرست از وقایع و فرضیات متعددی در کتاب های تاریخ رخنه کرده است که در طول زمان بر شدت و حدت آن ها افزوده شده و اگر چه در ابتدا کم و بیش نادرست انگاشته می شدند اما با گذشت زمان و کاهش حساسیت و البته تکرار آن ها، این باورها و داستان های تحریف شد در ذهن ما به باورهایی خدشه ناپذیر و واقعی تبدیل شده اند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها