اهرام ثلاثه مصر توسط برده ها ساخته نشده اند

هرودوت اولین کسی بود که در مورد ساخته شدن اهرام ثلاثه مصر به دست برده ها نوشت اما این تاریخ نویس باستانی سال های بسیاری بعد از ساخته شدن اهرام مصر به دنیا آمده بود.

در اوایل دهه ی ۱۹۹۰ باستان شناسان قبرهای افرادی را پیدا کردند که در ساختن اهرام مصر نقش داشتند. آن ها با احترام تمام دفن شده بودند و فاصله ی زیادی با مقبره فرعون خود نداشتند. بررسی اسکلت های مومیایی شده آن ها نشان می داد که این افراد تغذیه بسیار خوبی داشته و ساعات کاری مشخصی داشته اند. بنابراین حقیقت بسیار مشخص است: آن ها کارگر بوده اند نه برده .

 

………………

 

گاندالف می گوید:” داستان های خوب به تزیین و آرایش ناچیزی نیاز دارند” و این موضوع اگر چه در مورد کتاب های داستان صدق می کند اما تاریخ هیچ اهمیتی به حرف های آقای گاندالف نمی دهد. تعبیر و تفسیرهای نادرست از وقایع و فرضیات متعددی در کتاب های تاریخ رخنه کرده است که در طول زمان بر شدت و حدت آن ها افزوده شده و اگر چه در ابتدا کم و بیش نادرست انگاشته می شدند اما با گذشت زمان و کاهش حساسیت و البته تکرار آن ها، این باورها و داستان های تحریف شد در ذهن ما به باورهایی خدشه ناپذیر و واقعی تبدیل شده اند .

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها