قحطی و نسل‌کشی در سال ۱۸۴۵

مورخان از قحطی سیب‌زمینی در ایرلند و سال ۱۸۴۵ می‌نویسند. یک سوختگی در زمین‌های کشاورزی ایرلند باعث شد همه محصولات از بین برود و در نتیجه آن خانواده‌های بسیاری چیزی برای خوردن نداشتند. در نهایت حدود یک میلیون نفر از شهورندان ایرلندی به دلیل گرسنگی و و عدم سلامت سیب‌زمینی‌های برداشت شده در گذشتند.

قحطی طولانی بین سال‌های ۱۸۴۵ تا ۱۸۵۲ بود که در نتیجه آن بسیاری از کاتولیک‌های ایرلندی به کانادا، امریکا، استرالیا، نیوزلند و انگلیس مهاجرت کردند. بسیاری از مورخان معتقدند دولت بریتانیا با سنگدلی با قحطی‌زدگان برخورد کرده و حتی با اینکه می‌دیدند کشاورزان از گرسنگی در حال مرگ هستند، از آن‌ها اجاره بها می‌خواستند.

البته حرف‌ها به همین ختم نمی‌شود، تاریخ‌نویسان یم‌گویند این نسل‌کشی توسط امپراطوری بریتانیا مهندسی شده بوده است، زیرا آن‌ها نمی‌خواستند ملی‌گرایان ایرلندی بحث‌های سیاسی کنند و همچنین قدرت کاتولیک‌ در حکومت بریتانیا به قدری زیاد شده بود که برای از بین بردن ان‌ها این برنامه را اجرایی کرده‌اند، چون در همان سال اسکاتلند هم دچار سوختگی در محصولات کشاورزی شد، تعداد خیلی کمتری از افراد مردند و حتی بعد از آن توانستند به زندگی برگردند.

ماجرا هرچه که بود دولت بریتانیا برای جلوگیری از تلفات هیچ‌کاری را انجام نداد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها