روایتی ‌تلخ

روایتی ‌تلخ ازجنگ‌جهانی‌دوم

حدود۶۷ سال پیش در روز ۱۰ ژوئن سال ۱۹۴۴ میلادی ساکنان روستای اورادور – سور – گلان در نزدیکی شهر لیموژ فرانسه بدون این که بدانند چه خطری آنها را تهدید می کند یک کاروان نظامی ارتش آلمان را مشاهده کردند که داخل روستا وارد روستا شد و توقف کرد.
این یک واحد نظامی اس اس ارتش آلمان نازی بود. ساکنان اورادور نمی دانستند که روز قبل همین واحد جنایتکاران اس اس ۹۹ گروگان بیگناه را در شهرکوچک تول به نرده های بالکن های منازل این شهر دار زده بودند.صدمین گروگان چون بالای سر دختر خردسالش که به قتل رسیده بود ، ضجه می زد از مرگ در امان مانده بود.

ژنرال لامردینگ فرمانده لشکر دوم اس اس پانزر داس رایش فرمان قتل عام مردم شهر تول را به تلافی انفجار یک پل توسط نیروهای مقاومت فرانسه که در جریان آن ۲ سرباز آلمانی به قتل رسیده بودند را صادر کرده بود.

در بامداد روز ۱۰ ژوئن ژنرال لامردینگ به همین واحد اس اس گروهان سوم گردان در فوهرر فرمان قتل عام ساکنان روستای اورادور و تخریب این روستا را می دهد.روستای اورادور دارای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر جمعیت بود که با مزارغ اطراف و چند صد پناهنده ای که از روستای شارلی به آنجا پناه آورده بودند در مجموع ۱۲۰۰ نفر را شامل می شد.

فرمانده این گروهان سروان دیکمان به همراه معاونانش عملیات قتل عام را طرح ریزی می کند.سروان دیکمان ۱۲۰ سرباز اس اس تحت فرمان خود داشت که وابسته به نیروهای ویژه ای بودند که به جای جنگیدن وظیفه سرکوب غیرنظامیان غیرمسلح بی گناه را داشتند.

 

در روستای اورادور هیچ کس حدس نمی زد که سرنوشت شومی در انتظارشان است.در حالی که خودروهای نظامی آلمانی وارد روستا شدند،گروه دیگری از سربازان اس اس ساکنان مزارع پیرامون اورادور را از خانه هایشان بیرون رانده و آنها را به طرف روستا هدایت کردند.در ابتدای بعدازظهر روستای اورادور محاصره شد و تمام اهالی در محوطه بازار هفتگی روستا به بهانه کنترل اوراق هویت توسط اس اس ها گرد آمدند.حتی کودکان دبستان روستا نیز به همراه آموزگارشان در این جمع حاضر بودند.

سربازان اس اس مردان را از زنان و کودکان جدا کرده و آنها را در ۶ گروه ده ها نفری تقسیم کردند و هر گروه با نگهبانان اس اس به سوی یک انبار هدایت شدند.در این فصل از سال انبارها مملو از کاه و علف برای دام ها بودند.هنگامی که مردان را در انبارها جا داده و درها را به روی آنها بستند ، اس اس ها نارنجک ها خود را به داخل انبارها مملو از کاه و علف پرتاب کردند.

مسلسل های سنگینی که در اطراف هر انبار مستقر شده بودند با شلیک پیاپی مانع می شدند تا این مردم بخت برگشته بتوانند خود را از شعله های آتش نجات داده و از انبارها بیرون بیایند.از مجموع مردان روستای اورادور فقط ۵ نفر زنده ماندند.در همین حال ، اس اس ها زنان و کودکان نگون بخت را به سوی کلیسای گوتیک اورادور برده و آنها را در کلیسا محبوس کردند.
سپس مقابل در کلیسا بسته های کاه و یک صندوق مواد منفجره گذاشته و کلیسا را منفجر کرده و به آتش کشیدند.در اینجا نیز مسلسل های سنگین با تیراندازی پیاپی به سوی زنان و کودکان بیگناه مانع از خروج آنها از کلیسا شدند.جنایتکاران اس اس سپس روستا را به آتش کشیدند.

 

در این روز شوم در مجموع ۶۴۲ نفر از جمله ۲۴۶ زن و ۲۰۷ کودک توسط این جنایتکاران قتل عام شدند.

آنها پناهندگان روستای شارلی و ساکنان نواحی پیرامونی را همراه خود بردند که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.به این ترتیب ، در روز ۱۰ ژوئن سال ۱۹۴۴ میلادی جنایتکاران اس اس ساکنان بیگناه روستای اورادور- سور- گلان در نزدیکی شهر لیموژ فرانسه را به طرز وحشیانه و غیرانسانی قتل عام کردند.در این قتل عام ۶۴۲ نفر جان خود را از دست دادند.
تاریخ آلمان نازی و جنایتکاران اس اس مملو از جنایات نفرت انگیز علیه بشریت است و قتل عام اورادور نیز گوشه ای از جنایات این رژیم ضد بشری و عمال آن محسوب می شود.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها