آسیب ۲ شی تاریخی در موزه ملی ایران

دو شیء آسیب دیده در ویترین بخش سلجوقی دوران اسلامی در موزه ملی ایران، پس از مرمت صبح روز شنبه (۱۵ آبان) به جای اصلی خود برگردانده شدند.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، روز شنبه – اول آبان ماه – دو شیؤ مربوط به سده‌­های ششم و هفتم هجری در تالار سلجوقی موزه دوران اسلامی دچار آسیب شدند که به گزارش کارشناسان فنی، دلیل این امر بی‌دقتی پیمانکار در نحوه اتصال و نصب صفحه رویه به بدنه اصلی بود که منجر به واژگونی دیواره تقسیم کننده شیشه‌ای ویترین روی دو شیء مذکور شد.

عذرخواهی موزه ملی برای آسیب 2 شی تاریخی

با تلاش کارشناسان متخصص بخش حفاظت و مرمت موزه ملی ایران با مدیریت دکتر «مهناز عبداله خان گرجی»، در بررسی‌های دقیق و کارشناسی و پس از پایان یافتن مراحل حفاظتی و مرمتی، امروز شنبه (پانزدهم آبان)، این دو شیء تاریخی را در محل اصلی خود به نمایش درآمدند.

نوکنده از مردم ایران عذرخواهی کرد

جبرئیل نوکنده، مدیر کل موزه ملی ایران نیز صبح امروز (۱۵ آبان) پس از جانمایی و نمایش مجدد این آثار گفت: موزه ملی ایران با ابراز تاسف و پوزش از ملت ایران که صاحبان اصلی میراث این سرزمین هستند، به دلیل حادثه پیش آمده، امیدوار است بتواند امانتدار صالحی برای فرهنگ و میراث باستانی ایران زمین باشد.

عذرخواهی موزه ملی برای آسیب 2 شی تاریخی

او همچنین ضمن با دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای بازدید از این دو شی دوره سلجوقی گفت: از همه‌ی دوستداران میراث فرهنگی که در این مدت دلسوزانه پیگیر وضعیت دو اثر آسیب دیده بودند، سپاسگزاری می‌کنم و از آن‌ها به عنوان سرمایه‌های معنوی و پشتوانه‌های همیشگی موزه ملی ایران نام می‌برم.

عذرخواهی موزه ملی برای آسیب 2 شی تاریخی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها