زندگی نامه ی نان گه (non-gae)

زندگی نامه ی نان گه (non-gae ):
یکی از شناخته شده ترین قهرمانان دوره چوسون بدون شک یک “کی سانگ “(هنرمندانی که از پادشاه یا یانگبان ها پذیرایی می کردند ) به نام “جو نان گه” یا “نان گه” بود . “نان گه” که موضوع بسیاری از داستان ها ،فیلم ها و حتی بعضی از مانهواها (نوعی کارتون کره ای ) مخصوصا از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ بود . اما داستان نان گه به خوبی در غرب شناخته شده نیست . شاید این داستان در طول قرن ها رنگ و بوی عاشقانه و تخیلی هم گرفته است.
نان گه در جانگسو در منطقه چولا به دنیا امد. وی فرزند جو دال پون که ظاهرا یک استاد فرهیخته بود و خانم پارک می باشد. او فرزند اخر زوجی بود که پسرشان در سن پانزده سالگی فوت کرده بود.

زمانی که وی فقط چهار سال داشت پدر او فوت کرد و خانواده گسترده او برای وی برنامه ریزی کردند تا او را به همسری یکی از وراث مرد دراورند .مادر وی به زودی متوجه شد و وی را از خانه فراری داد ولی دستگیر و زندانی شد . محاکمه وی تحت نظارت یک صاحب منصب محلی به نام چوی گیونگ هوا برگزار شد که بر بی گناهی مادر نان گه حکم داد. اما نان گه که جایی برای رفتن و خانواده ای برای اعتماد کردن نداشت؛ در سن هفده سالگی زن صیغه ای چوی شد و در خانه وی زندگی کرد .
در سال ۱۵۹۲ نیروهای ژاپنی به کره حمله نظامی کردند .حمله ای که به جنگ ایمجین معروف است . چوی (همسر نان گه)یک گروه چریکی کوچک سه هزار نفری را در دژ جینجو هدایت کرد که مصمم بودند ارتش قوی و نود و سه هزار نفری ژاپن را دفع کنند.
بعد از نه روز نبرد شدید ،نیروهای ژاپنی موفق به کشتن اخرین مدافعان کره ای از جمله چوی شدند .
برای جشن گرفتن پیروزی نیروهای ژاپنی تمامی خدمتکاران و کیسانگ ها را احضار و مجبور کردند تا از انها در عمارت چوک سونگ نو برفراز صخره ای که بر رودخانه “نام” مشرف بود پذیرایی کنند. نان گه نیز به همراه سایر کی سانگ ها برای پذیرایی از ژنرال های پیروز ژاپنی احضار شدند .او ژنرال کیامورا روکوسوکه را تا صخره همراهی کرد؛ جایی که ناگهان وی را بغل کرد و به سرعت دستانش را دور ژنرال حلقه کرد و خودش را به همراه ژنرال به رودخانه انداخت. در این فعل و اتفعال هر دو نفر کشته شدند .گفته می شود فداکاری وی تنها به علت گرفتن انتقام همسرش نبوده است بلکه وی همچنین اهداف میهن دوستانه هم داشته است . صخره ای که وی از ان پریده است ؛به نام اویام معروف شده است که معنی ان صخره پارسایی می باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها