هیونگ سو

هیونگ سو سیاستمدار و نخست وزیر بکجه؛ یکی از سه پادشاهی کره ای بود. او به خاطر نصیحت اویجا؛ آخرین پادشاه بکجه در یادها مانده است ولی به این خاطر وی تبعید شد. عده ی زیادی معتقدند که نصیحت های وی بکجه را نجات می داد.
سقوط بکجه:
در سال ۶۶۰؛ پادشاه اویجا از بکجه به منظور آماده سازی برای جنگ با اتحاد شیلا و تانگ؛ از یون سین؛ دال یون و سانگ یونگ تقاضای مشاوره کرد ولی این جلسه به یک تصمیم گیری قطعی نینجامید. پادشاه به دنبال هیونگ سو فرستاد و نظر وی را جویا شد. او گفت:” تعداد گروگان ها زیاد است و ارتش نیز ضعیف می باشد. بعلاوه ؛ آنها با شیلا هم پیمان شده اند. رودهای بک گانگ و تانجونگ دژهای کشور ما می باشند؛ بنابراین شما باید به منظور ممانعت آنها از گذر از رودخانه ی بک گانگ؛ ارتش را در پشت این دو مکان مستقر کنید.پادشاه باید دروازه را بسته نگه داشته وحتی اگر آذوقه ی آنها رو به اتمام گذاشته و ارتش دشمن خسته شدند؛ تامل کنید تا آنها در ابتدا حمله کنند.”
اما شاهزادگان به سخن وی توجهی نکردند و گفتند:” ما بایستی از رودخانه ی بک گانگ عبور کنیم و آن به مانند کشتن مرغ در داخل قفس و صید ماهی در حالی است که آن گرفتار در داخل تور می باشد.” پادشاه اویجا تصمیم گرفت تا با طرح دوم به پیش برود و در نتیجه ارتش بکجه نابود شده و پایتخت به دست دشمن افتاد.
میراث:
در سال ۱۹۵۷؛ زیارتگاه سام چونگ سا در منطقه ی بویو کنونی به خاطر یادبود ۳ تن از مقامات وفادار بکجه در قرن هفتم (هیونگ سو؛ سانگ چونگ و گی بک) ساخته شد. زمانی که اویجا آخرین پادشاه بکجه؛ پادشاهی اش را بسیار بد اداره می کرد؛سانگ چونگ به منظور تغییر روش های پادشاه وی را به طور متناوب ولی بیهوده سرزنش می کرد. پادشاه که از نصیحت های وی عصبانی شده بود؛ سانگ چونگ را در زندان انداخت.او در آنجا اعتصاب غذا نمود و به همین علت در زندان درگذشت. هیونگ سو به شدت پادشاه را نصیحت می کرد که زمانی که نیروهای متحد شیلا و سلسله ی چینی تانگ به بکجه حمله نمودند؛ نقطه نظامی استراتژیک تانهیون را حفظ کند. زمانی که ژنرال کیم یوشین از شیلا با رهبری پنجاه هزار سرباز به بکجه حمله نمود؛ ژنرال گی بک از بکجه با پنج هزار نفر شجاعانه نبرد کردند ولی در میدان جنگ هوانگ سان بئول همگی کشته شدند.این رویداد در سال ۶۶۰ میلادی اتفاق افتاد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها