کیم ایسابو

کیم ایسابو ژنرال و سیاستمدار شیلا در قرن ششم میلادی بود. او همچنین با لقب تجونگ نیز شناخته می شود.امروزه او به دلیل نقشش در زیر سلطه درآوردن ملت یوسان گوک که در جزیره زندگی می کردند ؛ در یادها مانده است. بعضی از کره ای ها معتقدند که این ملت جزیره نشین شامل صخره های مورد مناقشه ی لیانکورت (دوکدو در کره ای؛ تاکشیما در ژاپنی) می باشد. اگر چه وی اغلب با نام ایسابو شناخته می شود؛ نام خانوادگی او در کتاب سامگوک ساگی کیم ذکر شده است. او چهارمین نسل از نوادگان پادشاه نمول می باشد که این مورد به طور مستقیم ثابت می کند که نام خانوادگی وی کیم بود.

اما در سامگوک ساگی نام وی وی پارک آی جونگ ذکر شده است
دوران فعالیت:
در خلال سلطنت جی جونگ و در سال ۵۰۵؛ ایسابو به عنوان فرماندار سیلجیک منصوب شد. در زمان فرمانداری بر منطقه ی گسترده تر گانگ وون بود که او هفت سال بعد تصمیم گرفت به یوسان لشکر کشی کند.
بعدها او به عالی ترین قدرت نظامی شیلا دست یافت و این مقام را در حدفاصل بین سال های ۵۴۱ تا ۵۶۲ حفظ نمود.در این زمان او از گسترش خاک شیلا در درون سرزمین های سابق گوگوریو و بکجه و رسیدن آن به شمال در منطقه ی هامگیونگ کنونی لذت می برد. بعلاوه او دستور تصرف دِگایا را صادر نموده و با این کار عملا اتحادیه ی گایا را به پایان راه خود رسانده و مالکیت شیلا را در جنوب شرقی شبه جزیره کره مستحکم نمود.

کشتی جستجو:
یک کشتی جستجوی فرماندهی در کره جنوبی به نام او؛ ایسابو؛ نام گذاری شده است. به دلیل نام این کشتی؛ دولت ژاپن به آژانش ملی جستجوی دریایی ژاپن دستور داده است تا در هرگونه همکاری یا گشت که این کشتی حضور داشته باشد؛ شرکت نکنند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها