ملکه جیندوک

جیندوک از شیلا (؟-۶۵۴) ملکه ای از شیلا ( یکی از سه پادشاهی کره ای) بود که از سال ۶۴۷ تا ۶۵۴ حکومت می کرد. او بیست و هشتمین حاکم این پادشاهی بود و دومین ملکه ی فرمانروا در این سلسله ی بعد از سلف خود ملکه سوندوک بود.در طول سلطنت وی؛ شیلا با بکجه بر سر جلب حمایت دربار سلسله ی چینی تانگ در حال رقابت بود. او همچنین به خاطر نوشتن شعری در مورد امپراطور گائوژونگ از تانگ شناخته می شود.

دوران حکومت:

ملکه جیندوک (حکومت:۶۴۷-۶۵۴) به تخت سلطنت نشسته و به دومین ملکه ی حاکم شیلا بعد از ملکه سوندوک بدل گشت. او که آخرین پادشاه از مرتبه ی سونگ گول (بالاترین رتبه در سیستم رده های اجتماعی منحصر به فرد شیلا) بود؛ در اصل سونگ مان نام داشت. پدر وی کیم گوک بان نام داشت که جوان ترین برادر پادشاه جین پیونگ نیز بود و مادر وی بانو وول میونگ بود. در طول هفت سال سلطنت وی؛ او اولویت توجهات خود را بر سیاست خارجی متمرکز کرده بود. با کمک ژنرال کیم یوشین او توانست تا قدرت دفاعی کشور را افزایش داده و روابط پادشاهی اش را به سلسله چینی تانگ به شدت بهبود بخشد. آن تلاش ها زمینه را برای اتحاد سه پادشاهی (شیلا؛گوگوریو؛بکجه) مهیا نمود.
او همچنین سیستم جمع آوری مالیات پومجا را نیز گسترش داد.
مقبره ی وی بر روی تپه ای در شهر گیونگ جو قرار دارد.با این حال برخی تاریخ دانان در اینکه آن مکان محل واقعی مقبره وی است تردیدهایی دارند. بر اساس سامگوک ساگی ؛ او در ساریانگ بو که در جهت مخالف مقبره ی وی قرار دارد به خاک سپرده شده است.

میراث:

زمانی که پادشاه جونگ گانگ در سال ۸۸۷ درگذشت؛ او خواهرش جین سونگ را به عنوان وارث سلطنت برگزید و انتخاب یک پادشاه زن را به این صورت توجیه نمود که دوران سلطنت جیندوک و سوندوک موفقیت آمیز بوده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها