فرضیه قوم مایا در مورد برخورد جرمی به زمین درست است؟

فرضیه قوم مایا در مورد برخورد جرمی به زمین درست است؟

http://tarikhema.org/images/2011/10/Maya-Maske.jpg

قوم مایا یکی از چهار تمدن اصلی آمریکا مرکزی می باشد. که دستاوردهایی نیز در زمینه ی نجوم داشتند. که می توان از آن جمله به دو سنگ دندانه دار خمیده که در میان خود استوانه ای را می گرداندند اشاره کرد که با همان اندازه ی دندانه ها دستگاه تبدیل سال خورشیدی و قمری را تشکیل می داد. هنگام پیدا کردن این ابزار از ساخت آن ۱۵۰۰ سال می گذشت. و خطای آن تنها ۳۰ ثانیه بود. تمدن مایاها در مکزیک دارای رصدخانه های دقیقی نیز بوده اند. اما در پاسخ به سوال باید بگوییم که تا اندکی بیشتر از ۱۰ سال دیگر ممکن است ، ماشاهد وقوع یک انفجار عظیم در سیاره خودمان باشیم.
ستاره شناسان هشدار داده اند که یک تخته سنگ سرگردان (استرِِیید) به سوی زمین در حرکت است و ممکن است در سال ۲۰۱۴ میلادی به زمین برخورد کند.
اعداد مایایی
جالب آنکه زمان برخورد محاسبه شده درست مصادف با نوروز سال ۱۳۹۳ شمسی خواهد بود! هر چند ستاره شناسان برای کاهش نگرانی ساکنان کره خاکی، اعلام کرده اند که احتمال برخورد این تخته سنگ عظیم به کره ما، یک در ۹۰۰۰۰۰ است! ولی با این همه جالب است که بدانید در صورت برخورد، شدت آن بیشتر از ۲۰۰۰۰۰۰۰ بمب اتم خواهد بود.
جالب آنکه این تخته سنگ سرگردان ، از زمان تشکیل منظومه خورشیدی ۵/۴ میلیارد سال پیش بر جای مانده و بیشتر آنها در مکانی میان مریخ و مشتری در مداری که کمربند استروییدها نامیده می شوند درحال گردش هستند. این سنگ های عظیم و سرگردان به خاطر جاذبه ستاره های دنباله دار یا سایر سیارات ممکن است هر از گاهی از مدار خود خارج شده و به سوی زمین حرکت کنند. نام این تخته سنگ عظیم و سرگردان فضایی ۲۰۰۳ QQ۴۷ است.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محمدامین

سلام.لطفا درباره ی برخوردجرمی فضایی به زمین بیشترتحقیق کنیدوبدانیدکه اقو م مایا در محاسباتشان بسیاردقیق بوده اند