هواپیمای VVA-14 اختراع نظامی شوروی سابق

هواپیمای VVA-14
10 مورد از عجیب‌ترین اختراعات نظامی شوروی سابق

از عجیب‌ترین اختراعات نظامی شوروی ساخت هواپیمایی به نام “VVA-14″ است که کشور سازنده‌ی آن مانند سایر هواپیماهای عجیب و غریب ساخته شده، متعلق به کشور روسیه است که طراحی آن به سال ۱۹۶۲ بازمی‌گردد. این موزه در فرودگاه مونینو و در ۴۰۰ کیلومتری شرق مسکو قرار گرفته و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های نیروی هوایی در دنیا و بزرگ‌ترین موزه هواپیمایی روسی است.

اتحاد جماهیر شوروی در زمان جنگ سرد برای مقابله با آمریکا دست به ساخت تجهیزات جنگی و اختراعات نظامی عجیب و غول آسایی می‌زد. یکی از این تجهیزات هواپیمای دو منظوره آبی-هوایی VVA-14 بود. درحقیقت این هواپیمای زیردریایی برای مقابله با موشک‌های قاره‌پیمای نیروی هوایی آمریکا، طراحی و ساخته شد.

10 مورد از عجیب‌ترین اختراعات نظامی شوروی سابق

بد نیست بدانید که هواپیمای VVA-14 از جمله هواپیماهای نظامی و سنگین کشور روسیه بوده که در زمان خود رقیبی نداشت. به دلیل شرایط خاصش اگرچه امکان پرواز از باند فرودگاه را داشت ولی معمولا از دریا به عنوان باند پرواز استفاده می‌کرد.

این کشتی پرنده را مهندس “Bartini Robert” در سال ۱۹۷۰ طراحی کرد. این هواپیمای عمود پرواز، قادر بود از سطح آب هم به پرواز درآید و با سرعت ۷۶۰ کیلومتر در ساعت در مسافت‌های طولانی پرواز کند. در کل ۲ فروند از این مدل تولید شد و از سال ۱۹۷۲ باز نشسته شده است.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها