کفن تورین و تصویر مسیح ؟

کفن تورین، تکه پارچه کتانی منقوش به تصویر چهره ایست که حضرت مسیح انگاشته می شود و در این تصویر صورتی زخمی و رنج کشیده دیده می شود که بنظر مصلوب شده است. این پارچه در کلیسای سلطنتی سنت جان تعمیددهنده در تورین ایتالیا نگهداری می شود. خیلی ها بر این باورند این پارچه در هنگام تدفین مسیح بروی او قرار داده شده.

کفن تورین - مسیح

تصویر این کفن همانطور که در عکس می بینید، در حالت نگاتیو سیاه و سفید واضح تراز حالت طبیعی سپیای آن است. این نگاتیو قابل توجه اولین بار در ۲۸ می ۱۸۹۸ توسط یک عکاس آماتور به حالت نگاتیو در آمد. عکاس سکوندو پیا بود که وقتی پارچه در کلیسای تورین به نمایش درآمد مجوز عکسبرداری از آن را داشت و وقتی نقش چهره را بر نگاتیو آن مشاهده کرد، شیشه عکاسی از شدت شوک از دستش افتاد.

کفن باعث ایجاد بحث های بسیار زیادی میان دانشمندان، مردم با ایمان، مورخان و نویسندگان شد که کجا و چه زمانی و چگونه این کفن ساخته شده است؟ از یک دیدگاه مذهبی، پاپ پیوس یازدهم، تصویر را با توافق کلیسای کاتولیک روم به عنوان چهره مقدس مسیح پذیرفت و آن را وقف مراسم چهره مقدس مسیح کرد که در سه شنبه قبل از چهارشنبه توبه جشن گرفته شود.

بعضی بر این باورند که این پارچه بر صورت مسیح در مدفنش گذاشته شده، شکاکان آن را سند جعلی مربوط به قرون وسطی می دانند و دیگران آن را تاثیر واکنش های شیمیایی طبیعت بر پارچه می دانند.

در سال ۱۹۸۸ با استفاده از روش علمی تاریخ گذاری رادیو کربن دانشمندان کفن را متعلق به ۱۳۰۰ سال بعد از مسیح نسبت دادند و سپس بحث و ادعاهای زیادی مبنی بر اشتباه بودن این آزمایش بوجود آمد. بعد از آزمایشهای متنوع توسط افراد مختلف، سرانجام در سال ۲۰۰۸ محققان در دانشگاه آکسفورد با رادیوکربن پارچه را دقیق تر آزمایش کردند و احتمال تاریخ آن را که متعلق به زمان زندگی مسیح باشد تایید و آزمایشهای سال ۱۹۸۸ را تکذیب کردند.

این کفن پارچه ای مربعی در اندازه ۴.۴ متر در ۱.۱ متر است. در آن تصویر کم رنگ و زرد مرد برهنه ای از جلو و پشت مردی است که دستانش در کنار پاهایش قرار دارد. تصویر مرد کفن، دارای ریش و سبیل است. بدنی ماهیچه ای و قدی بلند دارد و البته برای مردی در زمان زندگی مسیح قدی متوسط محسوب می شود و بدنش دارای جراحت و زخم زیادی ناشی از مصلوب شدن است که مطابق گفته های کتاب مقدس درباره مرگ مسیح است.

محققان واتیکان می گویند این کفن از زمان محاصره قسطنطنیه در ۱۲۰۴ توسط صلیبیون نگهداری می شده است و اینکار جزئی از آیین مذهبی بوده است و این احتمال هست که سرکوب صلیبیون در قرن ۱۴ به دلیل وجود مراسم پرستش «چهره ریش دار» مربوط به همین کفن باشد.

با تمام این اوصاف کفن تورین هنوز جزو معماهای حل نشده بشریت است و تحقیقات همچنان درباره آن ادامه دارد.

en.wikipedia.org

عضویت
اطلاع از
guest

7 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سوفیا

با سلام
واقعا عکس بسیار جالبیه برای من که عیسای مسیح را بسیار دوست دارم با اینکه شناخت من از او در حد درک من از انجیل است. ممنوم

المیرا

من هم همینطور

rezanaji

لطفابه سایت مندرج سری بزنید تااطلاعات بیشتری دریافت کنید

پردیس

درود
من که عکس رو ندیدم .
میدونید واسه چی الان اومدم تو سایت؟
واسه اینکه همین الان خواب دیدم یه سایت سر زدم.
شاید عیسی مسیح من رو دعوت کرده اما …
بی حکمت نیست

علی

شک نکن دوست من که این خواست خداوند بوده که این پیغام رو بهت داده….
مطمئن باش عیسی مسیح تو رو خوانده که بیای و پیداش کنی و با ایمان به اون تا ابد نجات پیدا کنی
آمین

محمد حسين

کسیکه با یه خواب ایمان بیاره با یه خواب دیگه بی ایمان میشه
یه کمی فکر کنین

رضا

اگر اندازه این کفن ۴/۴ در ۱/۱ متر است پس چطوری مربعی شکل می‌تونه باشه ؟؟؟؟