شهر ۱۸۰۰

باستان‌شناسان موفق به کشق بقایای یک ساختمان متعلق به قرن سوم میلادی زیر مترو شهر رم ایتالیا شدند.

حفاری‌ها برای احداث شبکه جدید خطوط مترو در شهر رم ایتالیا به کشف بقایای یک ساختمان متعلق به قرن سوم میلادی و همچنین اسکلت ۱۸۰۰ ساله و سوخته یک سگ شد که احتمالا در آتش‌سوزی و متعاقب آن  فروریختن این ساختمان کشته شده است. باستان‌شناسان اعلام کردند که روز ۲۳ می و در بررسی یک گودال با عمق ۱۰ متری در نزدیکی دیوارهای تاریخی اولیان شهر رم و در جریان پروژه احداث خط C مترو موفق به این اکتشاف شده‌اند.

 

وزیر فرهنگ ایتالیا این کشف را شبیه ویرانه‌های شهر پمپئی دانست که ساکنان آن بر اثر فوران آتشفشان کوه وزوو در سال ۷۹ میلادی بر اثر حرارت زیاد کشته و در همان‌جا مدفون شدند. متخصصان بر این باروند ویرانه‌های کشف‌شده زیر مترو شهر رم احتمالا متعلق به خانه یک نجیب‌زاده در نزدیکی تپه «کایلیان» و یا سربازخانه‌ای است که پیش‌تر بخش‌هایی از آن در جریان حفاری‌های مترو کشف شده بود. شهر رم ایتالیا دارای سیستم مترو محدودی است چرا که عملیات حفاری در آن  همواره با کشف محوطه‌ها و بناهای تاریخی کهن از زیرِ زمینِ یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین پایتخت‌های کهن جهان همراه است.

از جدیدترین اکشتافات می‌توان به کشف یک چهارپایه، دو میز، نرده‌های چوبی،‌ بقایای دیواره‌های نقاشی‌ و تزئین‌شده با موزائیک های سرخ و سیاه و سفید اشاره کرد که سرنخ‌هایی برای پی بردن به نحوه زندگی و ساختمان‌سازی رومن‌ها در دوره میانی امپراطوری روم در اختیار باستان‌شناسان و محققان قرار داده است. باستان شناسان می‌گویند آتنش موجب سخت‌ترشدن برخی از این آثار هنری شده که همین امر حفظ آن‌ها را با کیفیتی بی‌سابقه میسر ساخته است.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها