آیا اجداد ما دایناسور ها را دیده اند؟

در سراسر جهان نقاشی هایی از دوران باستان وجود دارند که با فسیل های امروز یافته شده از دایناسور ها مطابقت دارند این نکته نشان می دهد که بر خلاف گفته ی دانشمندان که دایناسور ها قبل از ورود انسان ها به چرخه ی حیات نابود شده اند در دوران هایی نیز با زندگی انسان ها با متقارن بوده اند امروز به برسی این تصاویر می پردازیم.

اریک فون دانکین در کتاب طلای خدایان خود می نویسد در اتاقی عمیق که متعلق در نزدیکی اقصر که متعلق به دوره ی شاهان بود نقش برجسته ای از دوره ی انسان های ماقبل تاریخ را داشت این سنگ چهار ونیم اینچ طول و دو و نیم اینچ عرض داشت.بدون شک این سنگ متعلق به ۴۰۰۰-۹۰۰۰سال قبل از میلاد مسیح است.

بنا به گفته ی دانشمندان این دایناسور در ۱۳۵۰۰۰۰۰۰۰ سال پیش زندگی می کرده اگر این موجود قبل از بوجود آمدن انسان زندگی می کرد چگونه اجداد ما آن را نقاشی کرده اند؟

در یوتا یک تصویر کشیده شده از سرخپوستان Anasazi وجود دارد که در بین سالهای ۱۵۰ قبل از میلاد تا ۱۲۰۰ بعد از میلاد می زیستند این تصویر تمام صفات مربوط به یک دایناسور را دارد.

در تهراناوینیو در کشور کامبوج در معبد .Ta Prohm abounds این تصوایر نقاشی شده اند چگونه می شود این دایناسور که در ۶۵ میلیون سال پیش زندگی می کرده توسط مردم این مکان در هزاران سال قبل دیده شده باشد

تصویر سمت راست یک دایناسور در حا جنگ کردن از کتاب Buried Alive توسط درکتر Jack Cuozzo از غارهای Bernifal از کشور فرانسه درج شده است.

فارن بارنس در کتاب هنر سنگی آمریکا می نویسد

‘In the San Rafael Swell, there is a pictograph [picture symbol] that looks very much like a pterosaur, a Cretaceous flying reptile’…” (Swift, Dennis, “Messages on Stone,” Creation Ex Nihilo, vol. 19, p. 20). This figure, about 7 feet long from wing-tip to wing-tip, is actually painted with a dark-red pigment. Indians of the Fremont culture are thought to have inhabited the “Swell” between 700 and 1250 A.D. Black Dragon Canyon is named for the pictograph which resembles a large winged reptile with a headcrest. On the left is shown a photo of one of the curious “dinosaur” petroglyphs near Middle Mesa at the Wupatki National Park. This particular petroglyph is called “Puff the Magic Dragon,” and appears to be a depiction of a fire-breathing dinosaur. Though there is no certain way to date such petroglyphs, this carving is believed to be at least several hundred years old.

در سن رافائل تروم عکسی است که خیلی شبیه به pterosaur کرتاسه ی خزنده ای که پرواز می کرده است وجود دارد.

این موجود چیزی نزدیک به هفت فوت بال داشته که با رنگدانه های قرمز نقاشی شده د فرهنگ سرخپوستان fremont  که در بین سالهای ۷۰۰ و ۱۲۵۰ میلادی زندگی می کردند این موجود اژدهای سیاه کایرون ناکیده می شد.که عکس مشخصاتی شبیه به نوعی خزنده ی بالدار به نام petroglyphs را داردبرای توصیف نفس آتشین این جانور هیچ روش خاصی وجود ندارد عکس حدقلا چندصد سال عمر دارد.

درسال ۶۰۰ قل از میلاد هنرمند بابلی در دوران پادشاهی Nebuchadnezzar شکل هایی برجسته در دروازه ی ishtar  کشیده شد در سال ۱۸۷۰ باستان شناس آلمانی به نام Robert koldeway  در دروازه ی بابل تصادفا اشکال حیوانات را بصورت متناوب بروی سنگ لعابدار کشف کرد اما چیزی که در اینجا به شکل می آمد شکل اژدها ها بود که در میانه ی سنگ توصیف شده بود این سنگ در حال حاظر در موزه ی برلین است.

در اندونزی باستان شناسان تصاویر متعددی از موجودات طولانی شبیه hadrosaurs. ها پیدا کردند که در تصاویر ذکر شده این موجودات توسط مردم باستانی آنجا شکار می شدند.

در داستان های آسیایی نیز توصیف متداولی از شکل اژدها وجود دارد مجسمه ی اژدهای baked  که از برنز از سلسله ژو ۱۱۲۲ تا ۲۲۰ قبل از میلاد یا سلسله ی یا سلسله هان از ۲۲۰ ق م تا ۲۲۰ میلادی که شکل های متعددی از دایناسور های baked مثلpator  ovir که تمام قسمت های بدن به درستی تصویر شده است را دارد حتی سه انگشتی بودن این موجود تنها تفاوت با فسیل اصلی آن وجود شاخ در آن است.برای مقایسه تصویر واقعی و مجسمه این موجود در اینجا قرار داده شده است.

این مجسمه در موزه ی هنر مترویولتین نگهداری می شود.

 تصویر  متعلق به مجسمه ای از دوره ی شانگ ۱۱۲۲-۱۷۶۶ ق م در چین است که تصویری از دایناسوری به نام saurophus  را توصیف می کند.

این مجسمه ی چینی نیز دایناسوری به نام glendive  را نشان می دهد که ۲۰۰۰ سال قدمت دارد

در ۲۶ feb  سال ۲۰۰۰ مقاله ای منتشر شد که در آن به گلدانی که HESION  که در موزه ی هنر های زیبای بوستون نگه داری می شود اشاره شد این گلدان ۵۵۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده بود  در آن هرکول قهرمان افسانه ای یونان با موجودی که سری شبیه به دایناسور دارد می جنگد.

شکل به گلدانی که ۵۳۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است اشاره می کند Thomas H. Carpenter  در کتاب یونان باستان شرح می دهد که تصویر مربوط به یک mosasaurus است.این تصویر نمی تواند مربوط به یک دلفین یا موجود دیگری باشد این شکل نشان می دهد که یونانیان در ۳۰۰۰ سال قبل این موجود را دیده اند.

تصویر مربوط به مجسمه ی دایناسوری با رنگ قرمز مایل به قهوه ای با صفحات مثلثی شکل است که تا دم امتداد یافته و دارای دست و پا نیست و نشان می دهد که موجود دارای دست و پا نیست و بروی زمین می خزیده.این تصویر متعلق به یک terracottastatuesm بوده است.

تصویر متعلق به ۳۳۰۰ سال قبل از میلاد در بین النهرین است (Moortgart, Anton, The Art of Ancient Mesopotamia, ۱۹۶۹, plate 292.)

حیوان دقیقا شبیه به دایناسوری به نام Apatosaurus است شبهات های زیادی بین آن دو وجود دارد پاها گردن و چهره و …

در ۲۵ ژانویه ۲۰۰۳ مجله ی National Geographic   مقاله ای ارائه داد برای اولین بار در قبرستانی در Manshaat Ezzat یک جعبه لوازم آرایش باستانی پیدا شده بود.که بروی آن شکلی هایی از دایناسور هایی با گردن دراز نقش بسته بود.

سمت راست مربوط به  موزایکی در روم باستان مربوط به سال ۲۰۰ میلادی است. Paul Taylor, author of The Great Dinosaur Mystery and the Bible, likens them to the web-footed Tanystropheus shown beside.

تصویر مربوط به موزاییک زیبایی از یکی از عجایب هفتگانه است به نام موزاییک نیل از    Palestrina و صحنه ی رود نیل از مصر تا اتیوپی را به تصویر می کشد.دانشمندان معتقد اند که این موزایک کاری از دمتریوس نقشه بردار از اهالی اسکندریه است که در روم کار می کرده و در آن سیاه پوستان آفریگایی مشغول شکار برخی از انواع دایناسور که در یونانی به نام KROKODILOPARDALIS به معنی تمساح پلنگ ساخته شده می باشد.

(Finley, The Light of the Past, ۱۹۶۵, p. 93.)

Henry Rowe Schoolcraft  زمین شناس سرخپوست تباری بود که مطالعات گسترده ای بروی سرخپوست ها کرده بود داستان او در مورد موجودی بنام Unktehi چیزی شبیه گاو نر اما بزرگتر با کله ی بسیار بزرگ جالب است او شکل های متعددی از این موجود را در سال ۱۸۵۰ نقاشی کرده بود.چیزی شبیه یک خزنده دارپا با ستون فقرات بریده ی تاج شکل که از سرخپوستها الهام گرفته بود سالها بعد فسیل های این موجود در دریاچه ی سویریور کانادا کشف شد.

(Mayor, Fossil Legends of the First Americans, 2005, pp. 235-237).

در اواخر سال ۱۸۰۰ ساموئل هوارد مدیر بخش هنری باستان شناسی موزه ی اوکلند در بازدید از منطقه ی Grand Canyon که Havasupai Canyon نیز نامیده می شد در هنگام بازدید از فسیل های یک فیل نقاشی هایی یافت که او را شگفت زده کرد او اعتقاد داشت که آن تصویر باستانی از یک دایناسور است که امروزه از آن به نام Edmontosaurus یاد می شود.

در میان بومیان استرالیا نیز داستان هایی از مخلوقاتی که شبیه به دایناسور هایی به نام plesiosaur هستند نیز در میان هر دو قبیله ی بومی اطراف دریاچه ی Galilee دیده می شود.کمی آن طرف تر در میان بومیان شمال استرالیا نیز از یک موجود با گردن دراز یاد می شود در میان بزرگان قبیله Kuku Yalanji داستان هایی از Yarru موجودی با صفات قابل ملاحظه شبیه به  plesiosaur  که در دریاچه ها زندگی می کند دیده می شود.

همچنین در جنوب آفریگا نقاشی های روشنی از نوعی از دایناسور دیده می شود که جاپاهای آن نوع دایناسور نیز در آن منطقه کشف شده است.

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

29 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محمد

ای کاش دایناسورها الانم بودن !

سینا

آره بخدا

مهدی

آن وقت مانبودیم

میثم

😂

بهمن سوشيانت

درود بر شما این نکته را نیز میتوان افزود که در اساطیر کهن و چند هزار ساله ایرانی نیز به اژدها برمیخوریم که توسط بزرگانی چون گرشاسپ کشته شده اند در کل به اعتقاد من نظریه ای که میگوید دایناسورها ۱۲۰ تا ۱۰۰ میلیون سال پیش برای همیشه منقرض شدند (خواه با برخورد شهاب سنگ یا هرچیز دیگری) یه فرضیه منسوخ شده است به اعتقاد من دایناسورهای بسیار بزرگ بر اثر تغییرات جوی و سرد شدن زمین در همان حدو صد میلیون سال پیش از بین رفتند اما دایناسورهای متوسط و کوچکتر تا حدو چهل هزار سال پیش هم به… مطالعه بیشتر »

مهتاب

۴۰ هزار ؟ اعتقادی نیس دوست عزیز
لطفا شواهد ارائه بدید.
ضمن اینکه با ۴۰ هزار سال هم این سوال که این نقاشیا از کجا اومده حل نمیشه.. قدمت این نقاشیا حدود ۱۰ هزار ساله
دقت که کردم شما کلا دستی در رد کردن نظریات دارید 🙂 . اما بدونید برخلاف تکامل که در حای دیگری صحبتش شد.. شیوه و زمان انقراض دایناسور ها فرضیه است .

بهمن سوشيانت

نمیدانم چرا هی باید در پستهای مختلف جور ندانسته های شما را من بر دوشم بکشم !!!
شواهدی موجود نیست خوب به کامنت من دقت کنید میبینید که از واژه های (((به اعتقاد من و احتمال))) استفاده کردم پس چیزی اثبات نشده که بخواهم به شما شواهد ارائه کنم
بدرود

محمد

داداش من یه سوال ازت دارم تو خودت رو چه حسابی میگی قدمت نقاشیا ۱۰ هزار ساله و نکته بعدی این دنیا هی چیزیو نمیشه درست و جامع ثابت کرد اگه اینطور بود ماهم الان خدا بودیم

بهادر

با عرض سلام بنده خیلی دراین مورد مطالعه کردم دانشمندان تحت ازخانواده اروندکنار و فراماسونری درمورد انقراض دایناسورها به دنیا دروغ گفتند دایناسورها تا زمان مسیح زنده بودند البته بخشی از آنها

Dokhi_bajazabe
امتیاز :
     

بنظر من در نسل دایناسور انسان وجود داشت پس اون همه نقاشی هارو کی کشیده اون زمان عکس تصاویر و فیلمبرداری نبود انسان ها هر جا پیدا میکردن برا ب جا گذاری اثر نقاشی میکشیدن و کاملا واضحه ک با دایناسورها میجنگیدن یکجا نوشته شده که تصویر یک انسان ولی سری مانند اژدها داشت رو کشیدن شاید واقعا همچنین چیزی وجود داشت جالب بود و من لذت بردم

فرشته

عزیزجان شاید این تصاویر تخیل بشر اون موقع بوده که برای خدایانش یا اسطوره هایش این چنین تصور میکرده یا مثلا یه ببر دیده اینقدر ازش وحشت کرده در نظرش مثل اژدها اومده بعد همون تصوراتو رو دیوارغار کشیده

Mansur

من سنگ نگاهشون پیدا کردم

مهتاب

مرسی جالب بود.اما توالی فسیل های دایناسور ها تا ۶۵ میلیون سال پیش ادامه دارد و ناگهان دیگر اثری از آنها نیست

میلاد

البته نظریات جدید در دایناسور شناسی به این نتیجه رسیده که دسته ای از دایناسورهای گوشت خوار منقرض نشدند وبا تکامل اجداد پرندگان امروزی هستند یعنی پرنده ها همان دایناسورها هستند برای مطالعه بیشتر ۱- عرفان خسروی مرجع کامل دایناسورها ۲- مقالات شمارهای قدیم تر مجله دانستنیها و بخش تروپودها در ویکی پدیا انگلیسی,…

پیمان

به نظر من این نقاشی ها یا میتونه با الهام از کشف فسیلهای دایناسورها توسط انسانهای باستانی کشیده شده باشد.
چنانچه کتابی از اریک فون دنیکن به نام ارابه خدایان هم از موجودات فضایی و دیده شدن آنها توسط نیاکان ما حکایت میکرد.
اما حقیقت هرچه باشد روزی معمای آن کشف خواهد شد.

فرشته

سلام انسان بعد از انقراض دایناسورها به وجود آمد اما توجه داشته باشید اسرار ماوراء طبیعه هم میتونه این موضوع رو روشن کنه مثلا در فیلم دوران کهن شما می دیدید که یه ناهنجاری به دوران های باستان باز میشه خوب من میگم شاید این فیلم کاملا تخیلی نباشه در دوران های مختلف هم سرخ پوستان هم بومیان هم ملت های باستانی مثل مصر و مایاها یا اینکا ها به وجود این موجودات عجیب اشاره کردند خوب حتی توی ایران هم پیدامیشه تو تخت جمشید مجسمه ی هما رو دقت کنید سالها پیش موجود عجیبی از دریا گرفته شد که… مطالعه بیشتر »

حامد

البته فرشته ها حتی قبل ازدایناسورها هم بودن عزیزم

فرشته

شما دیدیشون آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فرامرزی

سلام خسته نباشید.بله ممکن بوده که انسان ها و دایناسور ها باهم زندگی کردند چون تو قرآن اومده که قبل از حضرت ادم انسان های دیگری نیز بودن هفت نسل!که همه اصلا ایمان نیاوردن اخرین این نسل ها نسل بشر در عصر یخبندان بوده و ۶ نسل قبل با هم بودن و جهان خیلی وقته که به وجود اومده میلیارد ها هزار سال پیش و تمام انسان های الان از نسل حضرت ادم هستن و نسل های قبل نسل های وحشی بودند و ممکن بوده با دایناسور ها و موجودات دیگه زندگی کردن.

مصطفی

یعنی نسل های قبل ازما انسان نبودند؟

فرشته

احتمالا گونه ایی از انسان ها بودند که نسل های مختلف زندگی کردند و منقرض شدند اما انسان کاملی که خدا میگه همون آدم و حوا هستند

دانشمند نادان

سلام دوست عزیز مثل الان که از روی استخون های باقی مانده میدونن چه چیزی قبل از انسال
ن روی کره خاکی زندگی می‌کردند دوره باستان مثل الان که نبوده همچی دست نخورده بوده حالا تو غاری یا زیر خاکی خلاصه یجای هموناهم باقی مانده اچسات پیدا کردن که فهمیدن که یک جانورانی بزرگی هم در این دنیا بوده یا هست اما با پیشرفت الان فهمیدن که ۶۰میلیون سال پیش نسل دایناسور ها تو کره خاکی زندگی میکردن اینم جواب سوال همه شما ها و دانشمندان دنیا خخخخ

بهادر

دایناسورها تا زمان مسیح ع زنده بودند

Ali.15.canada

in my idia a doinasor lives in 100milion years.the doinasor dead for cold and hot weather.i think a doinasor cant fly.i want all think pleas.doinasors have20talland2000overwait.

محمد

با سلام
شاید تاریخ بودجود آمدن انسان قدیمی تر است،و تمام گونه ها نیز نابود نشده اند و تصاویر بیشتر دارای پراکندگی در مناطق گرم و مرطوب هستند

مهدی

آن وقت ما نبودیم.

به توچه

من که میگم در زمان حضرت نوح هرچی موجود بوده یا مرده یا نسلش قطع شده حالا حیواناتی هم سوار کشتی حضرت نوح شدن ولی بااین گردن درازان رو کجای کشتی سوار می کردن

Hermes

I like to party, not look articles up olnnie. You made it happen.

تیفانی

نتیجه این متن روکه میخونم بیشتر به نظرم میاد دایناسور ها هنوز منقرض نشدن آخه تخم های گرم دایناسور ها رو داخل یکی از شهر های آمریکای جونوبی پیدا کردن