سربازان هخامنشی (۱)

نقش سرباز ارتش جاویدان در پارسه – سربازان نیزه دار پارسی

نقش سرباز ارتش جاویدان در پارسه

سربازان پارسی بر گرد کاخ

سربازان مادی و پارسی، در پارسه – برای متمایز کردن پارسی ها و مادی ها به کلاه و لباس دقت کنید

سرباز هخامنشی به شاه پارسه – داریوش اول – احترام می گذارد

سرباز پارسی سبدی در دست دارد

گل نیلوفر؛ نماید صلح در دستان سربازان پارسی و مادی


سرباز پارسی، با نیزه و تیرکمان

عضویت
اطلاع از
guest

390 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
shadmehr

هزار بار باید به عمر لعنت گفت

اهورا

خوب مادر جنده لعنت به خودت شمشیر عمر تو کون همه شیعه های جاکش

میلاد

برادر حرف شادمهر اشتباه بود و حرف شما واقعا خجالت آور ! شرم نمیکنید ؟

گیتی

اهورا یه کم باادب باشی بد نیستا تو حق نداری به هیچکس توهین کنی

خشایار نیک مهر

فرق انسان و حیوان تو ادبشه اهورا جان

میترا

اهورا جان…….. تو که اسم به این قشنگی داری………. واقعا حیف نیست که این طوری صحبت کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ابتيين جم

خیلی بی ادبی بچه و همه هموطنان به عنوان یک عضور از افریدگار یزدان پاک خدمت همه شما عرض می کنم که خواهشا مطالعه کنید نه بدون اطلاع صحبت کنید در مورد عمربن خطاب کتابهای اهل سنت و تاریخ موجود هست ببینید کدام کفه ترازوی عقتان سنگینی می کند من نمی گویم که چی درسته چی غلت ولی حقیقت مشخصه تحقیق کنید به عنوان کسی که حقیقت رو در دین اسلام دید و بعد از سالها تحقیق از دین اجدادیمان زرتشت و راهنمایی های آموزگار بزرگ اشو زرتشت نبی (ع) به مذهب پاک تشیع مشرف شدم . یزدان پاک را… مطالعه بیشتر »

حسین

درود بر ایرانی پاک مسلمان وطن دوست

محمد

برات متاسفم ولی از یه طرف حقو بهت میدم چون اگه اینو نگی چی بگی

irani

khejalt bekesh inhame b irano irani budanemoun eftekhar kardim gand zadi b hamash

K.m

نه شیعه ارزشی داره و نه سنی، نه علی ارزشی داره و نه عمر، بد بخت ها اسطوره های خودتون اعراب قرار ندین

حسین

واقعا شرم آوره خداوند جوابتو بده دیگه حرفی ندارم

چرا به خدا که مارا به راه های درستمان هدایت کرد است توکل نکنیم ؟ بر آزار شما شکیبا خواهیم بود و اهل توکل باید تنها به خدا توکل کنند
انکارورزان به پیامبر خود می گفتند شما را از سرزمین خود بیرون می کنیم مگر این که به آیین ما بازگردید در این حال پروردگارشان به آن ها وحی کرد آن ها را هلاک می کنیم(سوره ی ابراهیم آیه ی ۱۲ و ۱۱)

مجید

لعنت بر هیتلر نژاد پرست من به عنوان یک ایرانی اصیل و اریایی همیشه از این ناراحتم که چرا این هیتلر عوضی هم نژاد ما است من از نژاد پرستی متنفرم و عقیده دارم همه نژادها با هم برابرند و برتری ملتها بر ایمان و ازادگی و بیداری انان است نه نژاد من یک ایرانی ازاده ام و با هر چه زورگوست در ستیزم و مشتم را بر ان گره میکنم به کورش هم افتخار میکنم چون مطمئنم که انسانی بود که با بردگی مخالفت میکرد و حامی ازادگی بشر بود و نژاد پرست نبود و با زورگویان عصر خود… مطالعه بیشتر »

اردشیر پاپكان

سلام. لطفا پاسخم به میلاد رو بخونید.ممنون.

ابد(کوروش)

درودبراهورامزدا*وفروهر*
مردان* وزنان آریایی.. به امیدروزی زندم که سربلندیه ایران وخودم ومردمموببینم.ایشالا ریشه فرهنگ عرب ازسرزمین مابرداشته شه- وبه نمونه سربلندیه ایران *هخامنشی* وپارتی* وساسانی* برسه.. به امید اون روزکه واسه شخصیتهای اسطوره ایه کشورمون فیلم درست شه(مثل سریال اسپارتاکوس*)-

شادمهر

هزاران درود بر تو پسر کوروش

عادل

خدا فرهنگ عرب تو دنیا گذاشته خیلی هم دلت بخواد عوضی

میلاد

چرا شما به همدیگه فحش میدین ؟ از فرهنگتونه ؟

سعید سجادیان

]چرا توهین می کنی .
بحث بر سر عرب است نه اسلام

عارف

فرق اسلام و عرب مگه چیه هر دوشون اگه زورشون برسه می کشن اگه نه میگن لکم دینکم ولی دین وگرنه دمرو اقتلو

سعید سجادیان

درود اهورامزدا بر آنان که هنوز خلق و خوی کوروش ومنش زرتشت در رگ هایشان جاری است. دوست من اگر تو آریایی هستی و خون کوروش در رگ هیت جاری است بدان که باید محمدی وار و کوروش وار فکر کنی. بدان آریایی کسی است که سخن حق را می شنود و قبول می کند. تو می دانی که فرق عرب با اسلام چیست زرتشت یعنی اسلام عیسی یعنی اسلام موسی یعنی اسلام . همه ی دین ها یکی هستند و از جانب یک پروردگار آمده اند .اما یکی از همه کامل تر است.بدان اگر کوروش زنده بود الان مسلمان… مطالعه بیشتر »

سعید سجادیان

یک نکته را فراموش کردم فرق عرب با اسلام.
عرب یعنی جاهلیت.عرب ها همان کسانی بودند که وقتی به ایران حمله کردند سر ستون های تخت جمشید را با بت اشتباه گرفتند و همه ی آنها را با شمشیر متلاشی کردند.
عرب همان کسانی بودند که سوسمار می خوردند.
اما بحث پیامبر اسلام و معصومین از آن ها جداست .

حسین

با سلام باید بگم که در در اواخر دوره ی ساسانی دین زردشت دین کامل زردشت نبود بلکه با روی کار آمدن مغ ها(از هفت طایفه ی ماد) در امور مذهبی ایران دین زردشت آلوده به خرافاتی شد که برای منافع بعضی ها ایجاد شده بود آری کوروش زردشتی بود پدر بزرگش ایختو ویگو (آسیاگ) هم زردشتی بود انوشیروان عادل هم زردشتی بود و خسروپرویز ظالم هم زردشتی بود عمر به بهانه همین که حکومت ایران با حکومت مسلمانان بد بود به این کشور حمله کرد و دختران یزدگرد را خواست به عنوان برده بفروشد که امام علی (ع) نگذاشت… مطالعه بیشتر »

the persian boy

به نام دادار نیک اندیش درود بر ایرانیان عزیز و سپاس سربازان این مرز و بوم را نخست: خدای یکتا هیچوقت در کار انسان ها دخالت نمی کند مگر در بعضی مواقع، این انسانها هستند که فرهنگ و نژاد را تشکیل میدهند. دوم: خداوند اگر بخواهد فرهنگی بر سرزمینی بنهد، هرگز در عربستان و … نخواهد بود سوم: آخه عرب ملخور رو میگی فرهنگ..؟؟؟!!! برین دخترها تونو خاک کنید بدبخت هااااا؟؟؟؟!!!! ۱۰۰۰ سال قبل از اینکه شما دختراتونو خاک کنید کورش بزرگ سردار زن داشت. اینارو میتونین بفهمین؟؟؟!؟! فکر میکنی چرا حضرت علی تو جنگ ایران و عرب شرکت نکرد؟؟آهان…… مطالعه بیشتر »

بهزادتورانی

حق با توست

احمدبابكان

آقا عادل میشه بفرمایی فرهنگ و تمدن عرب چیه.اگه نمدونی من بهت میگم///قتل /تجاوز/ غارت/خونریزی/بربریت/توحش گری بعد از ۱۳۹۰ سال

mostafa222

نمونه بارز یک عرب پرست

ستاره

ایشالا ایشالا ایشالا!!!!!!!!!!!!!

Majid

آفرین بر شما
اما خود شما هم باید دست بکار شوی و واژه های تازی را از زبانت پاک کنی!
واژه ی ایشالا بر گرفته از واژه ی تازی انشاء الله است
به امید آن روز که دور نیست…

saeed

درود بر تو مرد پارسی.دوستت دارم .به امید روزی که روح کوروش کبیر را شاد کنیم
به آبروی کوروش سوگند. اگر بخواهیم سلسله هخامنشی را میتوانیم زنده کنیم.
زنده باد آیین هخامنشی
پس از کردگار جهان آفرین
به تو دارد امَید ،ایران زمین
ای کوروش کبیر

فرورتیش

با دورود
حتما به امید این روز زنده ایم رمز موفقیت ما مطاله درباره ی سرزمینمون هست اعراب برای از بین بردن تاریخ ۱۱۰۰ ساله ی ما از هیچ کوششی دست بر نداشتندتا ما اونها رو فراموش کنیم کتابخانه هامونو سوزوندن مردم ایران پس از حمله ی اعراب سال ها از تاریخمون خبر نداشتن از همه دعوت می کنم کتاب اخلاق ایرانیان رو مطالعه کنن.
شاید چیزهایی تو این کتابها پیدا کنین که فکرشو هم نکنین

shadmehr

درود بر جمهوری ایرانی نه اسلامی

سارا

استقلال آزادی جمهوری ایرانی

هادی

درود بر شرفت عزیزم

حسین

بدان ایران اسلامی است و خدا خواسته که اسلام در ایران باشد و تو که این شعار را بدون توجه به نظرات قبلی میدهی بدون هیچ منطقی میدهی می خوای همین عقیده را که هیچوقت بر ایران تاثیر نمی گذارد تا آخر عمر داشته باش یا یکم بیشتر از ائمه و معصومین بدان و بیهوده بودن سخنت را بفهم

اکو امیری-کردستان

سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران محترم سایت و خوانندگان اکثریت فرهیخته علاقمند به تاریخ و تمدن جهان و اقلیت بی شعور و نا آگاهی که به مقدسات و فرهنگ ملتهای ساکن این مرز و بوم هتاکی می کنند. خواهشم از دوستانی که با توهین کردن به مقدسات اهل سنت و اقوام ایرانی (عرب،کرد،ترک،فارس و …) خودشون رو تخلیه روحی روانی میکنند این است که حرمتها رو حفظ کنند و قبل از هرگونه اظهار نظر غیر عقلانی و بی شعورانه زحمت مطالعه کتب دینی و تاریخی رو به خودشون بدن.بهرحال بازدید کنندگان سایت اکثریت فرهیخته هستند و مجالی برای… مطالعه بیشتر »

asd

آفرین

ناصر

آفرین

حسین

افرین

فرزند وطن

درود و ستایش بر شما عزیزان ….به ادیان دیگر احترام بذارید!!
من عاشق ایران و تمدنش هستم زنده باد ایران و ایرانی!!
اما دینم اسلامه و مذهبم تشیع و خیلی هم دوسش دارم

ارش

اینجا هیچکس به هیچ دینی بی احترامی نمیکند فقط بحث ما درباره ی حمله ی اعراب سوسمار خور هست که می توان گفت که بزرگترین حمله به ایران در طول تاریخ بوده است که بیشترین تاثیر را بر جای گذاشت و همچنین حمله تازی ها ایران را نزدیک به هزار سال از جهان انروز عقب انداخت! و جالب اینکه هنوزم هستند کسانی که حمله تازی ها را حق ایرانیان میدانند و حتی فکر میکنند که ایرانی ها اتش پرست بودند!!!!!!!!!! در حالی که تنها سرزمینی که یکتا پرست بوده و هیچ گونه شرک و بت پرستی در ان نبوده ایران… مطالعه بیشتر »

فرزند وطن

دوست عزیز آقا آرش …یه نگاه کامل به نظرات بالا و نظراتی که در مورد زندگی جنسی پادشاهان هخامنشی هست بکن ببین چقد به مقام و منزلت پیامبر (ص)توهین شده…. منم خودم میگم هیچ قومی اندازه عرب به ایران و ایرانی ظلم وستم نکرد …قوم مغول اومد و تحت تاثیر فرهنگ ایرانی قرارگرفت و متحول شد هرچند اونا هم وحشی بودند و خیلی خرابی ها به بار آوردند اما قوم عرب…………………..!!!! منظور من پیامبران و معصومین بودند وگرنه من خودم به این نکته واقفم که فرمودی…………..بازم ممنوم داداش …به امید روزی که همه برای ایران و با نام ایران فریاد… مطالعه بیشتر »

بانوی پارسی

برای همتون متاسفم که دارین به همه توهین میکنین و خودتونو اریایی میدونین کدومتون به حرفای کوروش کبیر یا داریوش عمل میکنین کدومتون اصلا دروغ نمیگه کدومتون احترام گذاشتن به دیگری رو بلده فقط کوروش پرستی داره شما رو خفه میکنه برین به گفته هاشون عمل کنین اونوقت بیاین درباره کوروش و داریوش نظر بدین شما دارین دین کوروشو تحمیل میکنین مگه کوروش اینو میخواد کوروش همه رو تو خدا پرستی ازاد گذاشت هر کسی هر دینی داشت ازاد بود شما چه کار به عمر دارین چه کار به علی دارین چه کار به عرب دارین خودتونو در یابین که… مطالعه بیشتر »

فرورتیش

با دورود بر بانوی ایرانی حرفاتون کاملا صحیح است دلیل اینکه گاهی در مورد عمر و اعمالش در ایران صحبت می کنیم این است که در حدود چند صد سال است که فاتحان آن دوره تا کنون قصد دارند فرهنگ تاریخ و تمدن ایرانی را از ذهن مردم دور کنند و با شایعه پردازی و دروغ گویی در جهت دور کردن واقعیت از مردم تلاش ورزند تا خود را خوب جلوه دهند و دوران ما قبلشان را بد . به نظر من بهتر است اتفاقاتی که افتاده را ذکر کرد چه آنهایی را که در دوره ی قبل از حمله… مطالعه بیشتر »

امیرخان

وقتی نظرات رو میخوانم واقعا به حماقت تعداد کثیری از کاربرای اینجا پی میبرم…یکی چون مهدی که فردی کاملا احمق هست میگه نمیدونم ما از نسل آریایی هستیم…ما لر هستیم! برادرجان مگه کسی به لر ها توهین کرد که تو اینقدر شورشو در میاری؟!…حمایت از ارزش های ملی ولی نه به اندازه ای که دیگر حال آدمو بهم بزنه!…یکی میاد میگه کوروش دروغ بوده و اینا…اصلا سایت از حالت عادیش خارج شده…خیلی ناراحت کننده هست! واقعا که…چرا هی عرب عرب میکنید؟!…به جای آن بیاید به فکر چیز های دیگر باشیم…مثلا چگونه میتوانیم از تاریخمان حمایت کنیم؟!…مرگ بر ناسیونالیسم!…به آرزوی یک… مطالعه بیشتر »

مهدی

احمق تو هستی و اون جد و آبادت مرتیکه الاغ. معلومه که توهین کرد نکنه تو ام ازحرفام اونجات سوخته. انقدر احمق هستی که غیرتو ناسیونالیسمی معنا می کنی. وقتی یه احمق میاد اینجا زر میزنه که لر ها شما ایرانی نیستید خودتونو بما نچسبونبد انتظار داری براش کف بزنم. نکنه شما هم تخم عربید. باز تکرار می کنم احمق شما هستی اون جدو آباد عربت. حالا برو بسوز. به امید اینکه ایران از آدمای ابلهی چون خالی باشه.

مهدی

در ضمن آقای ابله این بلوچ عقده ای به تاریخ چند هزار ساله لر ها تو هین کرد من از این نا راحت شدم. نه از اون آریایی بازی که شما میگین این ابله به فرهنگ و قدمت ما توهین کرد این مثل اینه که یه آدمی بیاد به خوانواده شما فحاشی کنه. البته می دونم نمیفیهمید.

محمد

بلوچه رفت یه عقده ای دیگه پیدا شد اه اه حالم به هم خورد

امیرخان

خب میگفتند ایرانیان تحمل شنیدن نظرات مخالف رو ندارند…حالا برایم مفهموم شد…نه خدایی نکنه که من از نسل دیگر باشم…اما ما چرا باید در کشورمان افراد را طبقه بندی کنیم؟! چرا وقتی از دین حذفی میزنیم فقط فرضا اهل تشیع را در نظر میگیریم؟! چرا ناسیونالیسم ها همیشه افراطی حرف میزنند!…من و شما انسان هایی معمولی هستیم! و البته در حد و توان انسان های معمولی قضاوت کردن در مورد خوبی و بدی افراد نیست! مگر ملی گرا نیستی؟! خب باشه اگر هستی باید نسبت به همه هموطنانت خوش بین باشی!…فرض کن من یه عربم آیا من نمیتوانم یک اخلاف… مطالعه بیشتر »

مهدی

این آقا یه حرفی زد. منم با دلیل و مدرک بهش ثابت کرم لر ها از امثال اون با فرهنگ تر و کهن تر هستند ( نه آریایی تر چون برام این چیزا مهم نیست) اون بحث طبقه بندی الان لرها محروم ترین قشر در کشور هستند. ولی وقتی جنگی چیزی میشه. جایه ما فقط خط مقدم بوده. من عرب یا ایرانی بودن برام مهم نیست فقط اخلاق طرف برام مهمه. هزازان نوع اقلیت هم نداریم. ۷ یا ۸ شاید. در باره توهینم ایشون اول توهین کرد بدون هیچ منبع درستی ۲۵ میلیون آدمو برد زیر سئول. در باره اسلام… مطالعه بیشتر »

كريمي

سلام خدمت تمام دوستان .من کوچیک همه شما هستم.(همیشه انسانیت برقومیت ونژاد پرستی ارجح است) بیشتر نظرات دوستان عزیز ایرانیم را مطالعه کردم وخیلی هم استفاده کردم .فقط یادتون باشه دین محوریه برای متحد کردن مردم به سوی تعالی،دفاع از مرزوبوم وناموس وآرمانهای یک ملت .(مثال:۱-یکپارچه کردن اعراب بدوی توسط پیامبروغلبه مسلمانان بر دو امپراطوری روم وساسانی۲-حکومت ساسانیان که حکومت دینی بود۴۲۰ سال حکومت بر ایران قدیم ولی چون تمامی درامد کشور در دستان موبدان بود ودر جامعه فاصله طبقاتی وفقرزیاد شد،سربازان ایرانی در جنگ قادسیه حس کردند دارند برای موبدان وحفظ منافعه آنها میجنگند.۳-ایران یکپارچه کنونی نتیجه سیاست شاه… مطالعه بیشتر »

فرورتیش

با دورود در مورد گفته کریمی که گفت ایرانیان حس کردند که دارند برای موبدان می جنگد اظهار نظری است بر پایه عدم مطالعه و غرض ورزی وطرف گیری من با مطالعه ی تاریخ ساسانیان تمام شاهنشاهان ایرانی دوره ی ساسانی و کتاب ۲۰۰ سال سکوت عبد الحسین زرین کوب ،به این نتیجه رسیدم که این گفته ها دروغ است . ۱-در ایران آن زمان مبانی آزادی مذهب در عمل اجرا می شده و به پیامبر مانی اجازه ی پخش تعالیم دین مانوی داده می شده به ارمنیان که دین مسیحی داشته اند به رسمیت شناخته می شد و آنها… مطالعه بیشتر »

عبدالباسط

چرا ایرانیان در تمام جنگ هایی که با یونانیان داشتند شکست خورده در صورتی که تعداد نفرات سربازان هخامنشی چند برابر نفرات یونانی بود

نادر

با درود به ایران دوستان،
جواب این سئوال در خودش میباشد . یعنی اینکه سئوال از کل اشتباه است.
برای آگاهی آنچه را که خوانده ام را باز گو میکنم. سلسله اشکانیان که آمدن و رفتنشان بر خلاف هخامنشیان در درتاریخ کوتا بود نوزده بار با یونان جنگیدند که در تمامی جنگها تعداد نفرات سربازان ایرانی خیلی کمتر از یونانیان بود ولی باو جود کمی تعداد هیجده بار در جنگ ها پیروز و یکبار به صلح انجامید.

میلاد

شما که درباره طول عمر اشکانیها اشتباه کردی ! سلسله اشکانیان ۲و نیم برابر دوران هخامنشیان طول داشت . دوم اینکه جنگهای مهم آنها با رومیان بود نه یونانیها .البته با یونانی ها در اوایل دورانشان چند جنگ داشتند . درباره سوال اصلی هم باید برای نمونه نبرد بزرگ کوناکسا رو به خاطر آورد که در آن اردشیر دوم هخامنشی لشکریان مزدور یونانی برادرش کوروش کوچک رو که بر علیه اون شورش کرده بود شکست داد … این هم برای کلیت سوال : هیچ گاه تعداد نفرات در جنگ مهم نیست بلکه هوش و کاردانی و تجهیزلت قوی حرف اول… مطالعه بیشتر »

حامد

دوست عزیز دوره یونان در زمان اشکانیان به کلی به پایان رسیده بود یعنی در قبل زمان اسکندر جزئی از مقدونیه شد و در زمان اشکانیان امپراطوری سلوکیان که مقدونیه ای تبار و از خاندان الکساندر بودند با اشکانیان مقارن بود

میلاد

سلام
حرف شما متین. اما دولتهای کوچک یونانی در شهرهای یونانی در شرق ایران بوجود آمده بود (در زمان اسکندر) که اشکانیان نخست با ایشان متحد شدند ولی بعد از شکست دادن کامل سلوکیها متوجه اونها شدند و اون دولتهای یونانی مستقر در ایران رو هم برچیدند. این دولتهای یونانی خارج از منطقه بالکان و سرزمین اصلی یونان بودند و تاثیرات زیادی در فرهنگ و تمدن مناطق افغانستان و شمال هند (کلا شرق ایران) گذاشتند.

آرمان

درود ؛میلاد کاملا درست میگه ؛یونانی ها انگیزه و تکنیک و استراتژی جنگی بهتری داشتن ؛اسکندر وقتی میدیده داره شکست میخوره به سمت فرمانده سپاه حمله میبرده و اونو میکشته یا فراری میداده ؛فرار داریوش همانا و پخش شدن سپاه همان؛ به همین سادگی ؛
(ایرانیان زمان کوروش سوم در دیانت و جوانمردی از نیاکان کمتر هستند ؛اگر باور ندارید خودتان آنان را بیازمایید) گزنوفن

Ali

بله سوالی بحث برانگیز است

حسین

عزیزم بهتره درباره ی این موضوع بیشتر پژوهش کنی تا روشن تر بشی.
ایرانیان در بیشتر جنگ هایشان با یونانیان از جمله جنگ حران به پیروزی رسیدند. از معدود نبردهایی که در آن به پیروزی نرسیدند،ماراتن بود که از گذشته تا به امروز،یونانیان به آن می بالند.
به این نکته هم توجه داشته باش که تاریخی که از ایران آن دوران برجا مانده، به دست یونانی ها نوشته شده و تاریخی که ایرانیان نوشتند،در آتش اسکندر،خاکستر شده. و قطعا با توجه به خشم یونانیان نسبت به ایرانیان، با اغراق فراوان در مورد دلاوری های خودشان همراه بوده!

irani

arab malakh khor! to che midani tarikh chie tamadon chie!
boro byaban gardi

بهزادتورانی

چه ربطی داشت؟

mehran......mantegi bashim.

اخه چی بگم به تو….په ربطی داشت به سوال ؟؟؟

حامد

مطالعهه کن دوست عرب من ایران در هیچ جنگی برابر یونان شکست نخورده در جنگ مارتن مصاف در یک نبرد ایضاعی به روز دیگری افتاد و داریوش به علت شورش مصر رهسپار آن دیار گشت در نبرد تروموپیل نبرد ۴ روز طول کشید روز اول به برسی روز دوم به جنگ در برابر دروازه هایه گرم که چون تنگ بود و به سختی ارابه رد میشد متوقف و روز سوم خشایار شا شاه به رد یاب ها دستور برسی راهی برایه منکوب کردن مدافعین را صادر کرد و در روز ۴ قسمتی از هنگ سین دژ یا کردستان امروزی وارد… مطالعه بیشتر »

aref

درود و افرین.اما در مورد سالامیس اطلاعات بیشتر میخام اما فکر نکنم کشتی های سنگین ایرانی که منجنیق و دژکوب حمل می کردند از طرف کشتی های یونانی که اغلب تا ۵۰ خدمه داشتند تحدید پذیر باشند.خدا اگاه است

mostafa

albate dalile shekast iran az younan mitooneste paybandy shadid younanian be ghavanin janghi va nazm ziad anha ta paye margh mitoone bashe.

بهزادتورانی

جنگ سالامیس با شکست ایرانی ها همراه بود.

حسینی

ایران در ۸۰درصد جنگ های تاریخ پیروز شده ماراتن جنگ نبود بلکه یک درگیری جبهه ای بود یعنی قسمتی از جنگ جبهه ای از جنگ که پیروزی خفیفی محسوب می شه و ذوق مرگ شدن یونانی ها از یه پیروزی خفیف خودش نشون دهنده کل مطلبه و البته نباید فراموش کرد که ماراتن افتخار نداره بلکه باید یه خفت محسوب بشه چرا که این پیروزی در خاک یونان اتفاق افتاده بود یونانی ها شر به پا کردن ایرانی ها جواب شر رو دادن و در قسمت کوچکی از یه جنگ اون هم در خاک خودشون پیروز شدن؛ این اینقدر افتخار… مطالعه بیشتر »

ارش

ماراتون در حقیقت یک درگیری کوچک بود که در انزمان دربار ایران ان را یک شکست به حساب نیاورد! اما یونانی ها ان را یک پیروزی بزرگ می دانستندو که اینطور نبود!
و به خاطر داشته باشیم که تمام ای نوشته ها توسط یونانی ها نوشته شده است

آرمان

سلام . اولا باید بگم در تمام جنگ ها نبوده اما در زمان هخامشیان در تعدادی از جنگ ها ایرانیان شکست خورده اند با وجود نفرات برتر آن هم به این دلیل بوده که ایرانیان به سرزمین یونان می رفتند ویونانی ها بیشتر با سر زمین خود آشنا بوده ان تا ایرانی ها وبیشتر از مخفی گاه های خود باخبر بوده اند تا ما وبدلیل این که ایرانیان شجاع تر بودند در نبرد رودر رو حتما پیروز میشدند پس پادشاه یونان برای پیروزی سعی داشته تا به صورت غافل گیرانه با ایرانیان مبارزه کنند و نیروی دریایی یونان بدلیل این… مطالعه بیشتر »

سعید سجادیان

کی میگه که شکست خوردند اگر دقت کنید وقتی که کوروش کوچک بر علیه اردشیر دوم برادرش بر سر قدرت جنگید خیلی از سربازانش از یونانی ها بودند .که در آن جنگ کوروش کوچک شکست خورد.برو کتاب بازگشت ده هزار نفر نوشته ی گزنفون رو بخون می فهمی
بعد گفتید تمام جنگ ها که این اشتباه محض است.
بعد یونانی ه تاریخ را به نفع خود نمام کردند .آتش سوزی که در دوره ی اسکندر و مغولان شد خیلیاز آثار را از بین برد

علی

سلام برو یکم مطاله کن

آرمان

این جوابیه رو بالا میذارم تا کسی که میخواد بحث رو دنبال کنه بتونه مطالب مفید و انحرافی رو از هم بهتر جدا کنه ای دل غافل! خیلی ها که مطلب نوشتن اینجا اونقدر بهشون فشار امده که فقط دارن سعی میکن در تاریخ به دنبال هویتی بگردن. متاسفانه جوانان امروزی تا حدی دین زده شدن و/یا ریشه های تارخ کهن خودشون رو از دست دادن که به دنبال مفری میگردن از این وضع نا به سامان. لطفا بین مطالب منطقی و تاریخی با نظرات و سوالات بیهوده برخی افراد تفاوت قائل بشید. و اگر میخواید بحث مذهبی کنید به… مطالعه بیشتر »

ابتيين جم

با سلام به شما هموطن گرامی باید خدمت شما عرض کنم که متاسفانه به دلیل کم کاری های ما ایرانیان و پرکاری دشمنان ما اینطور جا افتاده که ما همیشه شکست می خوردیم د رکتاب ملعون هرودوت که مورخ خود یونانیان هست و دشمن ما که لعنت بر او باد هم نوشته که ایرانیان چقدر مقتدر بوده اند . ما به خاطر ضعف حکومتی در زمان شکست از اسکندر ملعون که لعنت ابدی بر او باد و نارضایتی مردم از دستگاه حکومتی در باقی جنگها پیروز میدان بوده ایم در اغلب جنگها ما پیروز بوده ایم ولی به دلیل نا… مطالعه بیشتر »

حامد

چون یونانیان به کل تاریخ رو دروغ نوشتند

فرورتیش

درباره ی جنگ های ایرانیان و یونانیان: در دوره ی هخامنشی:۱-کوروش بزرگ برای فتح شهر ایونیه یونانی نشین در ساحل دریای اژه در آسیای صغیر با سربازان یونانی اسپارت که برای کمک آنها آمده بودند شکست داد (سربازان اسپارت از قوی ترین سربازان شناخته شده ی یونانی بودند)و ایونیه به تصرف اش درآمد. داریوش و خشایار شاه در تصرف مقدونیه و نواحی شمالی یونان موفق بودند ولی داریوش در راه آتن شکست خورد خشایار شاه نیز پس از پیروزی در نبرد ترموپیل و فتح آتن که یونانیان موقتا مجبور به ترک آتن و فرار به جزیره ی سالامیس شدند) در… مطالعه بیشتر »

میرزا

هخامنشیان چند بار به یونان حمله کردند که به اتش کشیدن معبد اکروپلیس هز تبعات این حمله بود و بعد از ان اسکندر به تلافی این کار تخت جمشید رو به اتش کشیدن

آلامتو

یک شیر،شیر است حتا اگر پیر باشد.

حامد

اینن گفته انوشیروان ساسانی مقارن با آزاد کردن نصبین از دست محاجمینن رومی بود
مرهبا فرزند ایران که تاریخ وطن را میدانی

joker

از همه می خوام باعرب هایی که در این سایت اظهار نظر میکنند بر خورد جانانه ای بکنید

مردی از پارس

دوست عزیزم
نباید نژادپرستانه سخن گفت. به آموزه‌های کوروش اگر دقت بیشتری کنی درمیابی که او برای هر دیدگاه و دین و قومیتی ارزش فراوان قائل بود، نمونه‌های تاریخی‌اش را می‌دانی و نیاز به یادآوری نیست.
گاس گفتگوی دو تن که دیدگاهی متفاوت دارند، به سرانجامی دل‌پذیر برسد…
اولین گام خردورزی شنیدن و شنیدن سپس گفتن است.

اهورا

ایول دمت گرم

میلاد

شما خوبه اول به فحشی که میدی خوب فکر کنی بعد جواب بدی ! در غیر این صورت حتی اگر حق با شما هم باشه همه بر علیه ات میشن پس بیشتر فکر کن و جواب مناسب بده .

joker

دوست عزیز من به کسی فهش ندادم منظور من اینه که ما ایرانی ها نباید اجازه بدیم کسی دیگه ای به تاریخمون توهین کنه اگر هم این کارو کرد باید جوابش رو ببینه

میلاد

سلام
سوتعبیر نشه جوکر عزیز
من با اهورا بودم و فحشی که داده بود … با شما نبودم .
با تشکر

شهابی

سلام

ما میخوایم باهر جاهلی از هر کجای دنیا برخورد قاطع شود حالا هر کی باشه

با تشکر : شهابی

oktay

خوب حرفه شما درست باید با جاهل برخورد کرد
ولی کی با جهل ما برخورد میکنه؟
اصلا کسی که این حرفو میزنه چطور خودشو کامل میدونه؟
و دیگران را ناقص…
ما ایرانی ها از زمان هخامنشیان تا به امروز این گونه فکر کردیم و خواهیم کرد
خودمان را صاحب فرهنگ برتر، عقل برتر، تمدن برتر میدانیم در حالی که دیگران شاید از ما برترتر باشند

داوطلب

ز شیرشتر خوردن و سوسمار
عرب را به جایی رسیده ست کار
که تاج کیانی کند آرزو
تفوبر تو ایچرخ گردون تفو

...

قبل از اسلام مردم ایران زردشتی بودن و دین زردشتی هم دین یکتا پرستی بود پس از کشور های دارای فرهنگ بالا بود همچنین اسلام دین برتر است و کسی که دارای اوست دارای فرهنگ برتر است

عادل

چرت وپرت زیاد میگی عوضی

joker

عرب ملخ خور تو توی اون تاریخت چی دیدی به خودت می نازی اصلا می دونی چرا قران و حضرت محمد و نصف بیشتر پیامبران تو کشورهای عربی ظهور کردن. آخه تو تا حالا قران خوندی تا ببینی در مورد ایرانی ها چی توش نوشته

میلاد

در مورد ایران منظورت سوره روم و نبرد ایران و روم هست ؟ بیشتر توضیح بده …

میترا

میدانی چرا تمام پیامبر ها در میان اعراب ظهور کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ زیرا اهورا مزدا دید که عرب ها با یکی دو پیامبر آدم نمیشوند…. مجبور شد صدوبیست و چهار هزار پیغمبر و چهارده معصوم و پنج پیامبری که دارای کتاب هستند را بفرستد………… البته این عقیده من است…………….

حكیم ابواقاسم فردوسی

بسی رنج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بدین فارسی

بهزادتورانی

من نه کاملا ایرانیم نه عرب .پدرم فرانسویه.من یه کتابی خوندم که موضوعش جنایات عرب ها تو اندلس بوده.وحشتناکه

masoud

bache ha salam.aval biain iad begirim ta be har kasai az har nejadi ehteram bezarim.2/biain ta zamani ke motalaate kafi nadarim sohbat nakonim va faghat goosh bedim.3be moshtarakate farhangimun esme motafavet nadim. hala nasihat base biain bahse tarikhi bokonim;dar nabard ba esparta ha khashaiar shah az 1000ia1200farvand keshty estefade mikard[hervoet]har farvand hamele 800ia 1000 nafar sarbaz bude[iani hodude iek milion nafar,tavajoh konid ke in tedad niruie dariaiy emruze moadele 100 lashkare zerehi ast] va hamchenin hodude1700000 nafar sarbaz dar niruie zamini albate be joz10000 komando ie ke ozve garde javidane shah budand va11 sal doreie nezami dide budand.in lashkare azim… مطالعه بیشتر »

اردشیر پاپكان

یادمان باشد اندیشه های کوروش بن مایه های فرزانش فرهمندی ست.

یکی

به نظر من اصلا مهم نیست که حکومت چی باشه یا کسانی که بالاسرت هستن چه کسانی باشن و مردم کشور چه دین و مذهبی داشته باشن. هر کسی واقعا عاشق کشورش باشه و بخواد اون رو به موفقیت برسونه ، توی زندان هم می تونه این کار رو انجام بده (ضمنا بدون ناسزا گویی)

K.m

موافقم، من که خودم از اعراب بدم میاد، و اینکه از همه ادیان هم بیزار هستم، کسی هم دین می خواد داشته باشه یک چیز خصوصیه ، در ضمن از اسلام دیگه خیلی بیشتر از بقیه دین ها بدم میاد

zajr keshide

این اسلام مخصوصا اینی که تو ایرانه که داغونه!!!!!!!!!

هرمز

سلام متاسفانه تواریخ یونانی علاوه بر نکات مثبتشان نکات منفی هم دارد . مثلا ایرانیان در نبرد هایی شکست خورده اند اما نه شکست انها اونقدر بزرگ بوده نه پیروزی یونانیان اونقدر وسیع . نگاه کنید من یک باستانشناس و محققم . از کل نبرهای ایرانیان و یونانیان و ان سیصد هزار تلفات ایران در دشتهای ماراتن و پلاته و اتن فقط یک کلاه خود مفرغی که خوب هم مانده بدست امده . پس کجاست اونهمه اسکلت و کلاهخود و اثار انبوه که باید در حفاری پیدا شود . در حالیکه اجساد لزیون روم بفرماندهی واروس که در جنگل سیاه… مطالعه بیشتر »

میلاد

حق با شماست … وقتی کسی دقیق مطالعه کنه به این نتیجه میرسه .

حمزه

اسلام با تاریخ گره خورده و هیچگاه پیامبر خدا را نفرین نکنید من شیعه هستم ولی اگه عمر نبود الان ما مسلمون نبودیم و اسممون هم علی یا حسین نبود بلکه تام یا الکس بود

مسیح

سلام شما که میگی من مسلمان هستم اول از همه به من این جواب را بده. ۱-ما انسانها چگونه به وجود امده ایم؟ اگر از نسل ادم باشیم و با ازدواج بچه های ادم به وجود امده باشیم پس وای به این نسل به وجود امده که میشیم…. ۲-بعد بریم در مورد امام علی و بقیه بگیم چون اصل دین ما زرتشت است به قول قران ما برای هر (قومی) پیامبری بر گذیده ایم . ما به نیاکانمان کوروش داریوش احترام باید بگذاریم نه به انان که به زور وارد ایران زمین شدند و به ما دین اسلام دادند در… مطالعه بیشتر »

مجتبی

دمت گرم با جوابت من یه چیز میگم
عمر برا اینکه اسلامو بیاره ایران نیومد اون اومد غارت کنه اگه اسلام میخاست بیاره چرا درفش کاویان رو از بین بردن چرا زنان رو به بردگی گرفتن ها من آریایی و آریایی در خونمه

ریحانه

اگر عقل دارید حمله اعراب رو که «عمر»خلیفه شان بود به «امام علی» ربطش ندهید.

میلاد

این جواب برای حمزه هست : اگر عمر هم به ایران نمی آمد اسمهای ما عوض نمیشد … آیا اسم ژاپنیهای مسیحی و مدرن تام و جک هست ؟ اصلا مگه عمر حتما باید مارو غارت میکرد تا ما مسلمون بشیم ؟ مردم در امپراطوری روم بهشون از طرف مسیحی ها حمله شده بود که مسیحی شدند ؟ این جواب هم برای مسیح : رفیق اگه شما از چگونگی آیینی که مردم به نام دین زرتشتی در اواخر دوران ساسانی بهش عمل میکردند اطلاعی داشتی این حرف رو نمیزدی! البته امروزه این دین همان اعتقادات پاک مربوط به زرتشت رو… مطالعه بیشتر »

میلاد

با عرض پوزش … من قصد بی احترامی به عمر بن خطاب رو نداشتم ولی لحنم یه کم تند بود . منظور از غارت هم اینه که برای تمام اعراب (نه فقط شخص عمر) ثروت ایران از دلایل اصلی حمله بود و این طبیعیه! تاریخ گواه این ادعاست که ایران شدیدا غارت شد !

zajr keshide

نترس عمر لعنتی که معصوم نیست مثل ائمه ما که بتونه یقه ات را بگیره هر چی میخوای بهش فحش بده
قاتل اول دنیا این عمر لعنتیه

داوطلب

خب از چگونگی آیین زرتشتی در اواخر دوران ساسانی بگو ببینیم

ای عرب عرصه ی سیمرغ نه جولنگه توست

میلاد

سلام دوست عزیز از یه طرف خوشحالم که اینقدر به وطنت غیرت داری و از یه طرف متاسفم برات که حتی به اندازه پشیزی از تاریخ کشورت اطلاع نداری!!! من از حرفایی که میزنی و منو عرب میخونی ناراحت نشدم چون میدونم از جهالتته! شما از اون دست آدمای به اصطلاح میهن پرستید که هیچ چی از تاریخ کشورشون به جز اسم کوروش کبیر نمیدونن و از اول تا آخر گفتگو فقط کوروش کبیر کوروش کبیر میکنن! متاسفانه شما همونقدر که خشکه مذهبا به ایرانیت صدمه میزنن به ایران صدمه میزنین… راستی به جای اینکه اینقدر فکرتو منجمد نگه داری… مطالعه بیشتر »

م س

درود بر همه دوستان

ایرانیان در هیچ دوره تاریخی از خداوند تمثیل نداشتند. یکی از بزرگترین مشکلات اونها با اسلام هم همین بود.در اسلام میگن خدا بر روی عرش نشسته یعنی یک جای خاص دارد.سخن میگوید.در آسمان است و… اینها همه یعنی خداوند جسم دارد یا حداقل خصوصیات انسانی دارد و همه اینها کاملا با باور مردم همیشه یکتا پرست ایران مخالف بود .

از حرفهای شما پیداست که مطالعه داشته اید ولی خیلی کم و سطحی. سعی کنید هم کتابهای داخلی بخوانید هم خارجی بعد قضاوت کنید

پیروز و به روز باشید

میلاد

در طاق بستان اهورامزدا و آناهیتا نقش شده اند…همچنین در نقش رستم اهورامزدا در مقابل اردشیر بابکان قرار گرفته . البته این به معنی بت پرستی نیست و بیشتر یک ماجرا توصیف شده.

حسین

با سلام ببخشید می خواستم اطلاعات بیشتری از این تصاویر بدست بیاورم می شه بیشتر توضیح بدی راستی اهورا مزدا را با عکس فروهر اشتباه نگیرید ممنون

سعید سجادیان

اگر کوروش زرتشتی نبود چگونه در منشور او و کتیبه ی شوشیانا می گوید تا من زنده هستم سرزمین اهوراییم آسمانی باد.اگر کوروش زرتشتی نبوده پس چه دینی داشته .چطور داریوش و آتوسا و خشایارشا داماد ودختر و نوه ی او زرتشتی بودند

سعید سجادیان

پس در کدام کتیبه اش می گوید دروغ را بر خواهم چید و در ادامه می گوید تا من زنده ام سرزمین اهورا یی ام آسمانی باد.اگر این طورنیست پس چه کسی در پاسارگاد آتشکده ساخته است.حالا چون شما تاریخ نگار هستید ومن ۱۵ سال دارم حتما شما یه چیزی می دونید که می گید می شه برام تو ایمیلم پیام بگذارید و بیشترتوضیح بدید

م س

انی جان به نظرم خودت جواب سوال خودت رو دادی.
ایرانیان نمیتونستند منکر اسلام بشن برای همین شروع کردن به تطبیق اون با باورهای خودشون.شاید بشه گفت یه نوع مبارزه بود که بنظر من بیشتر یه خدمت بود وگرنه الان اسلام واقعا جلوی خرد گراها چیزی برای گفتن نداشت.

علی حیدری رووف

با درود
تمام پادشاهان هخامنشی بهدین و زرتشتی بودند لطفا مقاله استاد کلنز را در این مورد بخوانید
با سپاس

zajr keshide

بابا دمش گرم
از این مشخصه آدم بزرگی بوده و می دونسته که مذهب یعنی چی؟
توصیه می کنم کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون رو بخونید تا بیشتر با دلیل وجود مذهب آشنا بشید

خشایار نیک مهر

الان خیلی خوشحالی ازین موضوع حمزه جان؟

asd

اگر عمر هم نمی آمد اسلام میآمد زیرا اسلام حق است

مهسا

آقای اسد من که حقی ندیدم فقط تبعیض جنسی بین زن و مرد
فقط اسلام وگرنه مرگ
شما بگو کجاش حقه؟

asd

ببخشید اگه مرگ نباشه هیچ وقت تعلقات انسان از دنیا تمام نمیشود و باید یه چیزی باشه.
مرگ به زندگی گفت: چرا تو شیرینی و من تلخم؟
زندگی پاسخ داد: چون تو حقیقتی و من دروغم.
مگر تبعیضی بین زن و مرد وجود دارد؟
خوب زن و مرد باهم فرق دارند پس باید کارهایشان هم فرق داشته باشد.
شما میتوانید با تحقیق و مطالعه به مقام والای زن در اسلام پی ببرید.

zajr keshide

اگر حق بود که اینهمه جای بحث و جدل نداشت دیگه حق بود و تمام

K.m

چرا تام یا الکس کم اسم ایرانی هست؟ واقعاً براتون متاسفم که پیرو دین اسلام یا اصلاً هر دین دیگه ای که هستید

zajr keshide

اسلام با تاریخ گره خورده؟؟؟؟؟؟؟؟/
هی تام زیادی به مغزت فشار میاری

حسین رضایی

سلام درست است که من مسلمان هستم ولی احترام خواسی برای دین زرتشت که پایه ی همه ی دنیاست قاعل هستم و می خوام اطلاتی راجبه این دین آسمانی داشته باشم
باکمال تشکر

رضایی

بابک

اطلاعات راجب باگواس خواجه حرمسرای داریوش میخواهم

میلاد

اون شخص خواجه مشاور اردشیر سوم بود نه داریوش . او مرد کاردان و جاه طلبی بود که اردشیر را مسموم و داریوش سوم رو به تخت نشوند ولی به دستور خود داریوش سوم از میان برداشته شد .البته ممکنه این داستان دارای تحریفهای زیادی از سوی یونانی ها باشه .در صورت حقیقت داشتن ماجرا وجود او در جنگ مقابل اسکندر مفید بود ولی در زمان حساسی از صحنه بیرون رفت .

حكیم ابواقاسم فردوسی

دوست عزیز داریوش بزرگ حرمسرا نداشته و در کتیبه ای فرموده : « از آن روی در کار خود پیروزم که سخت بر هوس خود غالبم و افسار آن را در مشت دارم». و بانوی اول کاخ هم بانو آتوسا همسر داریوش بزرگ و مادر خشایارشای بزرگ بوده که به نجابت، پاکی و دانایی مشهور بوده.لازمه بدونیم بانو آتوسا دختر کوروش کبیر بوده.

سعید سجادیان

دو زن داشته یک مادر آرت بازان و دیگری مادر خشایارشا.
زن دیگرش مانیا نام داشته که بعد ها به دلیل کارشکنی و اقدام به قتل خشایارشا به دست خشایارشا اعدام گردید.البته حرمسرا نداشته

مسیح

با سلام به همه دوستان
لطفا غیرتی نشیم وجوابهای درست بدیم:
من فقط میخوام بگم که ما زرتشتی باید باشیم اگه دین باید انتخاب کنیم اگر نه که باید یک راس فقط خدا را بپرستیم نه هیچ شخص دیگه را و فقط ار خدا کمک بخواهیم و نه این وسط واسطه داشته باشیم.
۱-چگونه یک انسان میتونه یک در که چندین تن وزن داشته باشه بلند کنه مثل خیبر…..
۲-چگونه یک شخص میتونه این همه سال غایب باشه؟
بای

اهورا

عزیزم اگه خودش بخواد میشه
پس چطور پیامبر اکرم(ص) ماه رو نصف کرد

میلاد

خب ایرادی نداره این سوالات برای هرکسی پیش میاد ولی خوبه بدونی که آیین زرتشت هم پر بوده از این ماجراها و حتی بیشتر !البته من قصد بی احترامی به هیچ مکتب و آیینی رو ندارم … این اعتقاداته انسانه که اون رو نجات میده .

داوطلب

یه مثال بزن…….

ای عرب عرصهی سیمرغ نه جولنگه توست

داوطلب

میلاد یه مثال بزن…..

ای عرب عرصه ی سیمرغ نه جولنگه توست

میلاد

جواب به جناب سیمرغ ایرانی!
سوشیانت زرتشتیها موعود جهان از نظر ایشانه که مثل امام زمان شیعه ها در آخر زمان میاد کمک مومنان زرتشتی. البته من نمیگم که این دروغه و قصد بی احترامی به اعتقاداتشون رو ندارم و برعکس از این طرز فکرشون خوشمم میاد.
یکی دیگه به نظر تو اسفندیار قعرمان دین زرتشت میتونسته واقعا دارای بدن رویین تن باشه؟! فردوسی در شاهنامه میگه هر جا داستانها رو نمیتونید باور کنید ببینید درونشان چه راضی نهفته اس. در ظاهر چیزها نمینید!

asd

امام زمان در همه ادیان نامی دارد و در زرتشت هم سوشیانت نام دارد.

K.m

آره مسیح جان ، حق با تو است، اینا همه خرافات و برای … فرض کردن انسان ها است که یک گروهی بتونن بهشون حکومت کنن، من که از این دنیا تا حالا بزرگترین درسی که گرفتم این بوده که دین کثیف ترین چیزیه که می تونه وجود داشته باشه، هر کسی هم اگه می خواد دین داشته باشه یک چیز خصوصیه . امام زمان که دیگه خیلی خنده داره

با مذهب می توان به آسانی مردم را فریب داد، ولی از فریب در آوردن مردم بوسیله مذهب کاری بس مشکل است. (پیربل)

حسین

کافیه به جهان خودت یه نگاهی بکنی و بفهمی برای چی به این ئنیا امدی کی تو رو ساخته کی این طبیعت رو در اختیارت داده کی پدر مادر بهت داده که اگه او نا نبودن تو هم نبودی چرا پنج انگشت داری نه چهار تا چرادو تا پا داری نه یکی کی این هارو بهت داده چرا بعضی ها معلولن بعضی ها سالم چه نیرویی تورو بلند می کنه و کمکت می کنه تا خودتو حرکت بدی از این نشانه ها می فهمی که هیچ چیز خو د به خود به وجود نیومده اگه نفهمیدی که این چیز ها… مطالعه بیشتر »

شهابی

سلام به همه دوستانی که عقلانی برخورد میکنند ومنطقی می نگرند

امیدوارم که خداوند یک ذهن هوشیار به همه ما دهد

و هر چه شر و بدی است را از ما دور بدارد .

چون خدا خواست ما با هم و در کنار هم باشیم پس بیایید همدیگر را دوست داشته باشیم و به هم عشق بورزیم.لااقل به هم بی حرمتی نکنیم.

محمد

متاسفانه قومیت جایگزین عقلانیت شده
مگر اسکندر کل ایران را فتح نکرد
چرا مردم ایران به کیش یونانیان درنیامدند
مگر با اشغال میشود عقیده قلبی کسی را عوض کرد
شما چرا به اسلام توهین میکنید اسلام دینی است که به تمام ادیان احترام میگذارد و هم اکنون اقیلت های مذهبی در کشور ما زندگی میکنند
ما با هجوم اعراب مسلمان شدیم نه عرب که عده ای جاهل به آن خرده میگیرند.

mehdi

salam age mishe ketabe “zan va sex dar tarikh” ro be E-mailam befrestin. har kari mikonam download nemishe

مهردادلر

سلام دوستان خواهش می کنم ماکه خودمونو فرزندان کوروش می نامیم به همدیگه ناسزا نگیم،این همون چیزیه که سردمدارها میخوان،پس بیاییم بامحبت بحث کنیم اسمی هم از علی وعمر نبریم چون اینها فایده ای که نداره هیچ،ضررش که همون دشمنی کورکورانه بین ادیانه بیشتره،من فکرمی کنم اگه بیاییم افکار پدرایرانیان کوروش کبیر روترویج بدیم واونو به دیگران بشناسونیم باعث میشه که جوانها درآینده اصلاحاتی رو به وجودبیارن که موجب آبادانی ایران زمین بشه، متاسفانه بیشترمردم هنوز رون بزرگ مرد تاریخ رو نمی شناسن که علتش عدم مطالعه است،پس بیاییم ضمن اینکه اطلاعاتمون رو بالا می بریم بدون توهین وتحقیر دیگران… مطالعه بیشتر »

میلاد

قربون دهنت !

آکو امیری-کردستان

سلام و وقت بخیر خدمتان همه عزیزان
با تشکر از دوستان عزیز و با فرهنگ (شهابی-محمد-مهردادلر) که با اظهار نظرهاشون نشون دادن که هنوز انسان های با فرهنگ و واقع بین وجود دارند.

hamid

سلام
لطفا به خاطر فیلتر کردن کتابهای ممنوعه را مانند تولدی دیگر- کوروش کبیر ومحدبن عبدالله و …… را برای من به ادرس arta_zn@yahoo.com ارسال فرمایید

محمد

این کتاب کفرآمیز است.
من دارم ولی نتونستم کامل بخونم.

انشان بختیاری

سلام دوستان عزیز -من که از انشان(ایذه) زادگاه کورش کبیر واز عشایر ایل بختیاری هستم واز ریشه واجداد خود تا چندین نسل قبل خود خبر دارم نمی توانم به طور حتم بگویم که تا به حال خونی بیگانه وارد مانشده چه رسد به دیگر ایرانیان که درمعرض هجوم واختلاط با ترک و عرب و مغول قرار گرفته اند پس صحبت زیاد از نژاد خالص ایرانی بیهوده است مخصوصا حالا که نزدیک۱۴۰۰سال عربها و ۷۰۰سال ترکها درایران ساکن شده اند ونیمی از ایران را به مرور زمان گرفته اند وغیر از دو سلسله از بعد از سامانیان بقیه ترک بودند وتا… مطالعه بیشتر »

میلاد

ایول داداش . خوب گفتی .

مهران

ما ایرانی ها هزاران اداب خوب داریم
ولی
ولی
ولی
انسان های به اصطلاح روشن فکر مثل شما همشو به باد دادن
عزیزم ایرانی اولین و مهمترین عادتش عقل و غیرت به سرزمین وخودشه
نمیدونم شما چرا اینارو تو تاریخت ندیدی؟
چرا اصالت و غیرت خودت رو با نگاه اشتباه به تاریخ از بین میری؟

میلاد

جای تاسف است که نگاه درست به تاریخ میشه بی غیرتی!!!! صد افسوس! چشمهایتان را باز کنید و مردمان جهان رو ببینید که حتی در روی پلکان آپادانا نقش شده اند!

AHMADI

آقای انشان بختیاری:
البته میان آن انشان و ایذه کنونی تفاوت از زمین تا آسمان است. کوروش بزرگ هنگامی که فرماندار انشان بود،جشن سده یا همان جشن آغاز شهریگری را برگذار کرد که نماد مدنیت و تمدن بشری بود. سپس در سالیان بعد، زلزله ای در انشان رخ داد که عده ای در گذشتند و بازماندگان، شهر ویران شده را ترک کردند.پس مردمان امروزی ایذه که سالها بعد، از نژادهای گوناگون گرد هم آمدند،هیچ وابستگی به مردمان انشان کوروش ندارند. و ایذه کنونی با آمارهای وحشتناک درگیری های طایفه ای را نمی توان با انشان کوروش بزرگ مقایسه کرد.

اردشیر پاپكان

ببینید آقای انشان، وقتی شما وارد بحثی میشوید، باید در باره ی آن موضوع، مطالعاتی هم داشته باشید.
زادگاه « کوروش بزرگ » انشان یا ایذه کنونی نیست. زادگاه « کوروش بزرگ» هگمتانه (اکباتان یا همدان) است. وی برای مدتی و برای کسب تجربه مدیریتی، از سوی پدر خود« مگابیز » فرماندار انشان شد.

نارسیس

سلام هموطن نمی گم اردشیر (چون واقعا حیف اسم اردشیر و امثال ایشان که ما بخواهیم از اسامی این جانبازان وطن سو استفاده کنیم تا بلکه خود را بالا ببریم)۱-عزیزم لطف کن معلومات کسی را به راحتی زیر سوال نبری ۲-کورش کبیر از قوم پارس بود( که پس از مهاجرت شعبه ای از اقوام آریایی به سرزمینی که بعدا ایران نامیده شد)در منطقه فارس کنونی ساکن شدند.و پس از مدتی به علت ضعیف شدن دولت ایلام توسط آشور بانی پال پادشاه آشور و سرنگونی ، در حالی که دیگر این سرزمین قدرت کمی داشت توسط اقوام پارس که بختیاری ها… مطالعه بیشتر »

اردشیر پاپكان

سلام.بله درست میگید، شما بفرمایید از همان اسامی بیگانه یونانی استفاده بفرمایید.یک دفعه پریدن وسط بحثی، اون هم بدون مطالعه اصلا کار خوبی نیست. این مطالبی رو هم که شما ناشیانه از کتاب پیر نیا گذاشتی کنار هم ، من ۲۰ سال پیش خوندم.و این رو هم که بخوام تاریخ باستان رو کامل برای شما توضیح بدم حوصله بر است . اما… ۱- حاکمان پارس از ابتدا در پارس مرکزی ( شهرستان کنونی هخامنش) زندگی میکردند و انشان هم بخشی از سرزمین ایشان بود. ۲- پارسیان هیچگاه دست نشانده مادها نبودند ، بلکه همیشه در یک آتش بس دائمی به… مطالعه بیشتر »

میلاد

اگر کتاب هرودوت و کلا تاریخنگاران یونانی نبود الان ما ایرانیها هیچ از هخامنشیان نمیدونستم پس باید منصف بود! این ماجراهایی که از دوره هخامنشیان میدونیم و بهشون مینازیم و افتخار میکنیم ۷۰ درصدشون در منابع یونانی نوشته شده!

میلاد

۸۰ درصد چیزهایی که از هخامنشیان میدونیم از همین یونانیان و هرودوت هست! باید منصف بود!

سعید سجادیان

کی گفته که هردوت پدر تاریخ است .تاریخ نگار آن کسی است که واقعیات را بنویسد نه بر اساس احساسات خود قوم و نژاد خود را بالا ببرد . هردوت کسی است که می خواست یونان را با فرهنگ ترین قوم و قوی ترین مردم نشان دهد.

irani

duste aziz hers nakhor hame midunan ke herodot afsanego bude tarikhi ham ke neveshte por az dorugh bude

حسین

با سلام پدرکوروش کمبوجیه ی دوم بود شاید این اسمی که شما گفتی اسم یونانی وی بوده و کوروش برای اینکه پدربزرگش آستیاگ از او می ترسید که حکومتش را نابود کند خواست او را بکشد اما عملی نشد و تصمیم گرفت او را به پارس منتقل کند ( خلاصه)
منبع( حسین پیرنیا و بسیاری از مورخین از جمله هرودوت)

هومن

اهورا جان حیف از این اسم شریف و اصیلی که داری بهتره عوضش کنی و یه اسم چلغوز عربی بذاری واسه خودت.

میلاد

برادر عزیز به کسی بی احترامی نکن ! این مدل حرف زدن باعث میشه که فحاشی ادامه پیدا کنه .

داوطلب

ای عرب برو بگرد ببین اسم مادر عمر چیه؟

بعد بیا بادست کثیفت نام کشور مرا بنویس

دوستانی که علاقه دارند نام مادر عمر بن خطاب رو بدونن به یک از این دو آدرس مراجعه کنند
http://sadodah110.blogfa.com/post-28.aspx

http://www.eteghadat.com/forum/forum-f128/topic-t3442.html

آکو امیری-کردستان

با سلام خدمت دوستان با فرهنگ خواستم در جواب حرفهای احمقانه و بیشعورانه دوستی که خودشونرو milad معرفی کردن یه نکاتی رو یاد آوری کنم. اول اینکه دین اسلام دین زور و اجبار و تحمیل نبوده و نیست،و جهان اسلام نیازی به حضور افرادی کوته فکر و بیشعور که به مقدسات اسلام توهین می کنند ندارد و خداوند بزرگ انشالله در جواب این هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت عمر ابن خطاب (رض) شما رو به اشد مجازات میرساند به وقت خودش!! دوم اینکه دین اسلام در سرزمین حجاز ظهور کرد و بعد از وفات حضرت رسول اکرم (ص) خلفای… مطالعه بیشتر »

میلاد

با سلام برادر عزیز اگر منظورت از milad منم خوب من چه توهینی به مقدسات اسلام از جمله عمر بن خطاب کردم ؟ آیا به نظر شما وقتی سرزمینی به جایی دیگر حمله میکند و صاحب ثروتهایش میشود نمیتوان اسمش را غارت آن سرزمین گذاشت ؟ همانطور که ایران در قبل از اسلام مثلا به رومیها حمله میکرد و شهرهایشان را غارت میکرد مثل خود رومیها. اگر این عیبی ندارد پس چرا ایراد میگرند که مثلا فلان کشور به فلان کشور حمله کرد و داراییهایش را بر باد داد ؟! صحبت از حمله به کشور خودمان است … آیا این… مطالعه بیشتر »

اردشیر پاپكان

میلاد جان متن پاسخ من به آکو جان رو بخون و نگو « ظلم و ستم ساسانیان» ممنونم.

میلاد

حکومت شاهنشاهی و کلا شاهی میتونه به دور از ظلم و ستم باشه؟؟؟!!!! به خاطر خدا هم شده این نقاب معصومیت پیامبر گونه رو از تاریخ ایران بردارید و در عوض به طور روشن خوبی و بدیهاش رو بررسی کنید! ایران مثل هر جای دیگه جهان پر بوده از خوبی و بدی به اندازه مساوی! تنگ نظری کودکانه تا کی؟

اردشیر پاپكان

جناب اکو امیری: بسیار سخت عصبانی شده اید. شخصی به مقدسات شما توهین کرده، شما هم میتوانی با رعایت ادب پاسخ دهید.اما اینکه به ایرانیان و ساسانیان (که اتفاقا بخشی از آنها از نژاد کرد بودند)توهین کنید کم لطفی است.آیا میدانید «سهروردی» به جرم دفاع از فلسفه خسروانی ساسانیان توسط صلاح الدین اعدام شد ؟! آیا میدانید«حضرت حافظ» به دلیل علاقه به شخصیت «خسرو نوشیروان» شاه ساسانی،نام پسر خود را خسرو گذاشت؟! آیا میدانید «مولانا»شمس را در غزلی با خسرو پرویز ساسانی مقایسه میکند و میفرماید:« شمس الحق تبریزی،هم خسرو پرویزی…» ؟ و آیا میدانید سعدی بزرگ هم در مقام… مطالعه بیشتر »

حسین

من با شما موافقم اما چرا توهین به دوست عزیزمان مقام او آنقد ر بالا نیست درست است که عمر حکومت مسلمانان را قدرتمند کرد و ایران و شام و فتح کرد ولی این کار به روش دیگر ی و بدون غارت و خونریزی بسیار می شد البته اکثریت سربازانی که به جنگ آمده بودند به خاطر پول نیامدند بلکه برا ی جهاد آمدند پیامبر (ص) گفت که بعد از من علی خلیفه ی مسلمین است ولی ابو بکر بعد از فوت پیامبر(ص) گفت که پیامبر(ص) گفتند که خلیفه باید حتما از قریش باشد _ آیا این جمله صحیح است… مطالعه بیشتر »

حسین

کسانی که اینگونه از دین سخن می گویند و خود را دیندار می دانند بد تر دینشان را و پیشوایشان را از مردم دور می کنند

محمد

این کاملا درسته که ایرانی ها با وجود اینکه خیلی تعدادشون از یونانیان بیشتر بود باز هم از یونانیان شکست می خوردند علتشم فقط یه چیزه چون سربازان یونانی سنگین زره بودند ولی ایرانی ها نه والبته سربازان یونانی اموزش بیشتری نسبت به سربازان ایرانی می دیدند

اردشیر پاپكان

جناب محمد:
دلیل شکست ایران از یونان( اگر منظورتان نبرد ماراتون است) به دلیل : ۱- اشتباه تاکتیکی
۲- ماندن تعداد اندکی از ایرانیان در تنگه ورودی
۳- و بازگشت ارتش ایران به درون کشتیها بود. نه آنکه شما فرمودید. ممنون.

انشان بختیاری

با تشکر از اقا میلاد برای این همه ادب و واقع بینی سلام مهران-راستش جا خوردم از این اصطلاح طعنه امیز غیرت یا روشنفکر که در مورد من بکار بردید ازکی تا حالا واقع بین بودن شده بی غیرتی یا جاهل بودن و سر تو برف کردن و اطرافو ندیدن شده غیرت اقا مهران من از وقتی که یادمه هر وقت تصویر یا نوشته ای از اثار ایران قبل از اسلام رو میبینم به شدت احساس افتخار و البته افسوس به خاطر از دست دادن ان همه شکوه و عظمت بهم دست میده طوری که حتی از طرف بعضی از… مطالعه بیشتر »

انشان بختیاری

سلام مهران-راستش جا خوردم از این اصطلاح طعنه امیز غیرت یا روشنفکر که در مورد من بکار بردید ازکی تا حالا واقع بین بودن شده بی غیرتی یا جاهل بودن و سر تو برف کردن و اطرافو ندیدن شده غیرت اقا مهران من از وقتی که یادمه هر وقت تصویر یا نوشته ای از اثار ایران قبل از اسلام رو میبینم به شدت احساس افتخار و البته افسوس به خاطر از دست دادن ان همه شکوه و عظمت بهم دست میده طوری که حتی از طرف بعضی از اطرافیان نیز مورد طعن هم قرار میگیرم ولی دلیل نمیشود که کارهای… مطالعه بیشتر »

میلاد

با سلام حرف انشان بختیاری درسته … الان صحبت کردن از نژاد خالص پارسی یا پارتی و مادی در امروز که این کشور حملات و اختلاطهای قومی زیادی در طی سالیان به خودش دیده تقریبا بی فایده است . میشود گفت این روند از قبل از حمله اسکندر و به تدریج شروع شده است . مثلا در زمان هخامنشیان بسیاری از پارسیها و مادیها با مصریان بابلیها و یونانیان وصلت میکردند . به روایتی در زمان اسکندر عده زیادی از سربازانش دختران ایرانی را به فرمان او به زنی گرفتند مثل خودش . در زمان پارتها هم قطعا میان ایرانیان… مطالعه بیشتر »

مهرداد آهن خواه

سلام دوستان
من برای اولین بار است که با این صفحات گهربار (منظورم مطالب پربار و با ارزش درباره ایران باستان است) آشنا می شوم و ضمن تبریک به گردانندگان و گردآوران مطالب این سایت‏‏ از این که در بخش ”دیدگاه ها” (به جز برخی موارد استثنایی که آموخته هایم بیشتر شد) با دشنام ها و ناسزاهایی که جایشان مکان های فرهنگی این چنین نیست روبرو شدم بی اندازه یکه خوردم و از قشر تحصیل کرده میهنمان هم ناامید شدم. به امید آن که در این مورد اشتباه کرده باشم و برداشتم سوء تفاهمی بیش نباشد.

مهدی

به نام دادار نیک اندیش فر شاهنشاهی کوروش بزرگ را می ستاییم فقط میتونم بگم لعنت به کسایی که جلوی شکوفایی تمدن ما رو گرفتن لــــــعــــنـــــــت به همشون آخه چرا (سرور) کورش ی که دنیا بهش افتخار میکنه باید تو کشور ما ایران اینجوری ازش یاد برده بشه که همه تو ایران از بچگی وقتی اسمه پیامبر میاد صلوات میفرستن(البته نمی خواهیم به کسی توهین کنم) ولی وقتی میگیم (سرور)کورش (منجی عالم ، پدر صلح و حقوق بشر آدم، ذوالقرنین پیامبر عدالت، ابر مرد تاریخ جهان، بنیان گذار بزرگترین امپراطوری جهان،و ….سرور ایران زمین و جهان) هیچکس غیر از اینکه… مطالعه بیشتر »

مجید

آفرین بر شما ای ایرانی و ای فرزند کوروش آفرین بر شما که قدر کشور خودتو می دونی همه باید بدونن من نژاد پرست نیستم ولی عاشق وطنم هستم و این حقیقته که ما بهترین و با فرهنگ ترین مردم جهان بودیم اما متاسفانه الان نیستیم پس همه باید با تمدن کشور پر افتخارشون آشنا بشن و همه باید کمک کنن تا ایران دوباره به چیزهایی که حقشه برسه بجای غرب گرایی باید ایرانی باشیم شاید هیچ کدومتون ندونید ولی تمام مدهایی که امروز از غرب به ایران میاد بر گرفته از فرهنگ بربرهاست چون تمدنی نداشتن و الان پیشرفته… مطالعه بیشتر »

برج سفدی-فریبرز

درود! در پاسخ به جنگ های ایران ویونان(وسپس روم) باید گفت که چه در گذشته های دور وچه در یکی -دو سده ی اخیر تاریخ نویسان همه از دشمنها بوده اند.اروپایی ها که اسکندر گجستک را از ناچاری کبیر نامیدند وما هم توتی وار تکرار کردیم ،بتازگی والبته با احتیاط کامل دست به واقعیت نگاری تاریخی زده اند.افزون بر آن جوانان درس خوانده ی ایرانی نیز در بیرون ودرون در حال نگاشتن تاریخ ماهستند که امید می رود بزودی نتیجه ی کار انها در اختیار همگان قرار گیرد تا تاریخ را آنگونه که به واقع نزدیک بوده است در اختیار… مطالعه بیشتر »

مجید

سلام چرا کورکورانه وطن پرستی میکنیم و مذهب و دین رو نادیده میگیریم یه سئوال از افراد خیلی خیلی وطن پرست که دوست دارند در خیالات هرار ساله باشند و دائما دم از کورش و تمدن میزنند ..ایا دین ایران باستان یعنی زرتشت واقعا یک دین بوده یا نه ..و اگر بوده ایا یک دین الهی بوده یا نه …ایا کورش بزرگ را انسانی بزرگ میدانند یا نه ایا معتقدند وی ذوالقرنین ( پیامبر الهی یا فرد مورد تایید قران) بوده یا نه… ایا دوست دارید حرف منطقی بشنوید … من یک ایرانی ام ..و مسلمان (شیعه یا سنی بماند… مطالعه بیشتر »

زانیار

با سلام واقعا جای شرم دارد در حالی که در سال ۲۰۱۰ هستیم جایی که حدود ۲۰۶۰ سال از استقرار حکومت توسط کوروش بزرگ می گذرد باز هم تاکید می کنم بیش از ۲۰۰۰ سال ولی ما هنوز معرفتمان در حد ۲۰۰۰ سال پیش نیست که مردی به نام کورش گفت : به هم احترام بگذاریم متعجبم چطور انسان می تواند به کسانی مثل حضرت عمر ، حضرت علی و کسانی که دستشان از دنیا کوتاه است فحش بدهد چه سودی دارد ؟ ایا این جز تخلیه روانی نیست؟ به هر حال امروز چه هستیم در کجا ایستاده ایم ؟… مطالعه بیشتر »

zajr keshide

خودت گفتی که سودش تخلیه روانیه
معلومه توهم با خودت درگیری عمو

جلال

با درود برکوروش بزرگ به نظر من ایرانیان اصیل و اریای نژاد هرگز نباید گذشته وتمدن کهن خود را فراموش کنندبه گفتهی آدلف هیتلر نژاد برتر آریایست .هرگز نبید اجازه دهیم فرهنگ عربی ویا غربی بر ما حاکم شود اصالت خود را حفظ کنیم نگذاریم غیر ایرانی وکسانی که خود را ایرانی میدانند ام دراصل عرب هستند بر ما حکم برانند زنده باد نژاد برتر زنده باد کوروش

میلاد

شما الگوت هیتلره !!! نژاد پرستی باعث کهنگی فکره ! میهن پرست باش اما نژاد پرست هرگز ! هیتلر هم آریایی بود که باعث جنایتهای ۱۰۰ مرتبه بدتر از عربها شد .

اردشیر پاپكان

نه میلاد جان هیتلر آریایی نبود اگه بود وصیتنامه کوروش بزرگ رو میخوند و به « مصلح بزرگ » تبدیل میشد نه « قاتل قرن».
ضمنا یه فیلم مستند انگلیسی ساخته شده که اثبات میکنه هیتلر «آریایی» نبوده.

میلاد

اردشیر جان موضوع اصلا سر این نیست که کدوم آدم آریاییه و کدوم عرب ! باید انسان بود همین
وگرنه همه دارای عقل و روح برابرند.
یادمان باشه که زمان صحبت کردن از برتری نژادی مربوط میشه به دوران باستان. خود کوروش بزرگ هم همه انسانها رو به یک چشم میدید.

اردشیر پاپكان

درود بر میلاد. حفظ اصالت و احترام به سرزمین مادری و پاسداشت فرهنگ و هنر بومی، که اصطلاحا میهن پرستی و با شدت بیشتر نژاد پرستی خوانده میشود، تاریخ مصرف و پایان ندارد. احترام به سرشت خمیره و نژاد کار بد و ناپسندی نیست و مربوط به یک دوران از تاریخ هم نیست . کافیست دست از اصل ایرانی برداریم تا در لحظه ای کوتاه، ببیننده از دست رفتن ایران شویم. و ما نمیتوانیم به خاطر افراط و تفریط دیگران و سو استفاده برخی از افتخار نمودن به ایران آرایی خجالت زده شویم. ایت تفاوت نژادهاست که انسانها را از… مطالعه بیشتر »

میلاد

به هیچ وجه این حرف رو قبول ندارم. با تمام احترام و افتخاری که برای ساسانیان که ایرانی بودند قائلم خوبه نیم نگاهی به حملات شاپور دوم به شهرهای سوریه و ویرانی شهر شوش در زمان این پادشاه بزرگ بندازی که تا ببینی فتح شهرها به وسیله ساسانیان که هم نژادان هخامنشی ها بودند چطور بوده! انوشیروان عادل که هنوز هم عقیده دارم باعث افتخار ایرانه بخون که در یک روز چطور ۸۰۰۰ یا به قولی ۸۰ هزار مزدکی رو قتل عام کرد (نسل کشی کرد)!برتری به نژاد انسان نیست بلکه اون گروههای طالبان و یا پاکستانی هم از نوزادی… مطالعه بیشتر »

اردشیر پاپكان

در ضمن این اصلا منطقی نیست میلاد جان که همه دارای روح و عقل برابرند.آیا شما گروه طالبان را که در استادیوم ورزشی کابل افراد را سر از تن جدا مینمودن یا قبیله ای در پاکستان که بر سر هیچ ( و طبق قوانین طایفه ای!!!!!)دسته جمعی به دختری در ملا عام و در برابر دیدگان پدر و برادرش، تجاوز نودن را با مثلا فرشچیان و یا شجریان یا هر آزاده ای دیگر ، دارای عقل و روح برابر میدانید؟؟ هکام کوروش بزرگ هم بخاطر عقل و خوی حیوانی عده ای قیام کرد که جان مردمان ان دوره را به… مطالعه بیشتر »

اردشیر پاپكان

درود بر میلاد.پیام شما نشان میدهد که به تاریخ علاقه مندید ،اما تاریخ را اشتباه خوانده اید، یعنی کتابهایی رو مطالعه کرده اید که کاملا با غرض ورزی نوشته شده اند و ماشااله تعداد اینگونه کتابها کم نیست. پس به شما ایرادی نیست،چرا که مقصر اصلی افرادی هستند که با دریافت دلارهای نفتی اعراب، از یک سو دریای پارس را خلیج عرب میخوانند و از یک سو تاریخ جدید برای ایران مینویسند.فرمودید که من تاریخ را مطالعه کنم.من تاریخ ایران باستان را تا درجه دکترای باستانشناسی طی کردم و همه مطالبی رو که خدمت شما دوست عزیزم عرض میکنم مستند… مطالعه بیشتر »

میلاد

سلام من دکترای تاریخ شناسی ندارم اردشیر جان ولی این ثابت شده که مزدکیه به طور بدی توسط انوشیروان قتل عام شدند!!! همه جا هم نوشته شده! واقعا متاسفم که در این روزگار که مردم با غرض ورزی به تاریخ کشور میتازند من که به تاریخ کشورم علاقه دارم توسط شما به بی هویتی و بی غیرتی نسبت به تاریخ کشور متهم میشم!من البته نمیتونم چشمم رو به روی حقایق ببندم! در دو قرن سکوت نوشته شده که مردمان اصفهان حاضر به جنگ با اعراب نشدند . قبول جزیه کردند چون به دولت ساسانی (که در فساد کامل غرق شده… مطالعه بیشتر »

میلاد

سلام من دکترای تاریخ شناسی ندارم اردشیر جان ولی این ثابت شده که مزدکیه به طور بدی توسط انوشیروان قتل عام شدند!!! همه جا هم نوشته شده! واقعا متاسفم که در این روزگار که مردم با غرض ورزی به تاریخ کشور میتازند من که به تاریخ کشورم علاقه دارم توسط شما به بی هویتی و بی غیرتی نسبت به تاریخ کشور متهم میشم!من البته نمیتونم چشمم رو به روی حقایق ببندم! در دو قرن سکوت نوشته شده که مردمان اصفهان حاضر به جنگ با اعراب نشدند . قبول جزیه کردند چون به دولت ساسانی (که در فساد کامل غرق شده… مطالعه بیشتر »

سعید سجادیان

درود خدا بر تمام کسانی که احساساتشان بر عقلشان غلبه نمی کند . دوستان گرامی اگر شما خون آریایی در رگ هایتان جاری است . اگر از نسل کوروش و انوشیروان هستید .اگر از نسل انوشیروان هستید که پیامبر اسلام در مورد آن می گوید من خوشحالم که در زمان پادشاهی عادل به دنیا آمدم. چقدر به یکدیگر ناسزا می گویید . چقدر یکدیگر را تحقیر می کنید . اگر آریایی هستید اگر پارسی هستید مردانه وار فکر کنید .ما در دنیا قوم یا نزاد برتر نداریم.بلکه این طرز تفکر و کردار انسان است که اورا از دیگران برتر می… مطالعه بیشتر »

احسان

با سلام .به نظر من ما باید به همه ادیان احترام بزاریم.درسته که دین ما در اصل زرتشته ولی باید بدونیم که محوریت دین زرتشت یکتا پرستی بود ودین اسلام هم بر محوریت یکتا پرستی بنا شده پس چیزی که در این میان مهمه یکتا پرستیه

علی

مهم اخرین دین و کاملترین انه یعنی دینی که تمام ادیان دیگر ضمینه ساز اون بودند یعنی اسلام به نظر من منطقی نیست که ما در سرزمینی باشیم که در ان اسلام دین اصلی باشد ولی ما هنوز تعصب بر دین دوهزار سال قبل داشته باشیم ما نباید همچنان بر دین اجدادمان در هزار یا دو هزار سال قبل پافشاری کنیم که این همان تعصب بی مورد است یهنی همان که بت پرستان به پیامبر میگفتند اینکه همه اجداد ما بت پرست بودند پس ما هم میپرستیم البته زرتشت دینی بر پایه یکتا پرستیست اما تا و قتی که اسلام… مطالعه بیشتر »

اردشیر پاپكان

سلام. لطفا به دیگر هموطنان توهبن نفرمایید.ممنون.

دکتر

آیا هخامنشیان لشکر بزرگی نداشتند و به خیلی از کشورها حمله نمیکردند؟ و این درست نیست که خیلی ها از دست هخامنشی به ستوه آمده بودند و آنها را غاصبانی بی تمدن میدانستند؟ آیا این نظر دیگران نشون نمیده که آنها مردمان ناز و مردم داری لزومآ نبودند؟ آیا نظر دیگران در مورد انسان مهم نیست؟

اردشیر پاپكان

جناب دکتر!! علی رغم نام پر دانشتان ظاهرا در علم تاریخ کم بهره اید! جهت اطلاع جنابعالی باید عرض کنم : ایران هخامنشی لشگر بسیار بزرگ، نیرومند، با تاکتیک و مدرنی داشت،اما این لشگر جوانمرد بود. و همیشه گردانی در لشگر هخامنشی وجود داشت که بنام گردان مهندسی معماری معروف بود و در هنگام فتح ایالتی به باسازی ویرانه های گذشته می پرداخت! تخت جمشید در زمان خود مقر سازمان ملل بود و محل آشتی قومهای در حال جنگ در دیگر نقاط جهان! یکی از دلایل حمله به کشورهای دیگر از سوی ایران،تقاضای خود مردم آن کشورها برای رهایی از… مطالعه بیشتر »

میلاد

این وصیت نامه کوروش البته توسط یونانیان نقل شده!

آکو امیری-کردستان

سلام خدمت همه دوستان با تشکر که از همه موافقان و مخالفان که در طول این مدتی که ما نبودیم نظراتشون رو اعلام کردن.. milad نظرت رو خوندم…متاسفم که در عصر نانو تکنولوژی باید با یک آدم بیسواد که کمترین اطلاع و مطالعه ی من باب ماهیت دین اسلام..نحوه اسلام آوردن ملت ایران..و حتی مدت خلافت خلفای راشیدین (علیه رحمه) ندارد بحث و گفتگو کنم!!! عزیزم محض اطلاع! شخص مورد بحث شما که مدعی هستید در زمان فتح ایران تحت ظلم ساسانی توسط حضرت عمر بن خطاب(رض) خزانه هایش پر از زر و گوهر و در این مملکت شده هنوز… مطالعه بیشتر »

میلاد

ببین من آماده مجازات خدا میشینم … میدونم که معاویه بعد از عمر به نان و نوایی رسید (مثلا) دانا جان ! اگر ایران اشغال نمیشد آیا معاویه ای بود که ایران رو غارت کنه و جیبهایش را پر پول . اینها همه از اثرات سقوط ایران بوده دوست مثلا آگاه و کتاب خوان ! شما از اون دسته آدمهایی هستی که به نام دین و مذهب وطن و خانوادشونو به اجنبی میفرشون ! توبه کن و از هم وطنی هایت به خاطر این حرفها عذر خواهی کن و شرم داشته باش ! اگر امثال تو در کشور به جایی… مطالعه بیشتر »

فرید

درود بر شما دوست گرامی من متن شما و این آقای آکو امیری-کردستان!! خوندم و متوجه شدم که اولا دوست سینه چاک حضرت عمر ابن خطاب ما ، سنی است و تا سال دیگه این موقع هم با وی بحث کنی نه تنها مجاب نمی شود بلکه تازه دسته پیش را هم می گیرد تا یک وقت از قافله دوستان و هم نژادانش که با وعده و وعید (پول و زن و …) عقب نیافتد!! البته ایشان فراموش کرده که امروز دیگر زمان یزدگرد سوم نیست که مردم ساده دل ایران را به بردگی و اسارت ببرند!! امروز شیردلانی همچون… مطالعه بیشتر »

اردشیر پاپكان

سلام آکو جان. لطفا پاسخ من رو که در بالا براتون نوشتم بخونید.ممنون.

سعید سجادیان

دوست عزیز من ۱۵ سال دارم و تو حتما از من بزرگتری .یک سوال از شما دارم . آیا عمر وقتی به ایران وارد شد در کمال آرامش دین اسلتم را به مردم ایران منتقل کرد؟ نامه ی عمر به یزگرد را بخوان.به ایرانی ها می گوید آتش پرست .یعنی دین سلام و زرتشت و همه ی دین ها را زیر سوال برده . چگونه خلیفه ی مسلمین نمی داند که ایرانی ها هزاران سال است که خدای یکتا را می پرستیده .چگونه نمی داند که ایرانی ها عشق به خالق و گرمای وجود اورا در آتش حس می کنند.… مطالعه بیشتر »

یكی از دوستانتون

سلام به همگی خیلی اتفاقی اینجا اومدم دنبال یه چیزی میگشتم خوندم خوندم تا رسیدم به ته خط خیلی ناراحت شدم شما همتون تاریخ میخونید شک ندارم همتون به نکات عالی اشاره میکنید همتون با تاریخ زندگی میکنید اما هیچکدومتون تاریخو نمی شناسه همتون جایی از تاریخ متوقف شدین.درست مثل یه فیلم سینمای وقتی که به جای حساسش میرسه جبه میگیرید هر کی بازیگر محبوب خودش از اون فیلم برای شما فقط بازیگرهای محبوبش با صحنه های اکشن و… یادتون میمونه اما ایا تمام داستان همینه .تاریخ هیچوقت توقف نکرد که شما توقف کردین اگه تو تمام مسائل که بحث… مطالعه بیشتر »

مهرداد آهن خواه

گل گفتی!

ساتیر

آقای ضد نژاد پرست فکر کنم حالتون خوب نیست…
شما الان تو هرکشوری باشی و هرآدمی رو چه اینجا چه خارج از ایران ببینی به نژادش عشق میورزه…
شما چی؟؟؟؟ خودت تکلیفت با خودت روشن هست؟؟؟؟؟
میدونی باید به فارس افتخار کنی یا عرب؟؟؟ کلا میخوای بگی نژادت چیه؟؟؟ هر کی باید از نژادی که داره دفاع کنه…
تو هم حتما برو ببین اصل و نسبت و نژادت به کجا میرسه.

درخت

قومیت فارسی زبان ایران پارسی است نه فارس و اصطلاح فارس ناخوشایند و نادرست است و در مواردی توهین آمیز. در کشوری که من هستم روزنامه ای منتشر میشود به نام The Persian Herald که «پیک پارسیان» بالای آن نوشته شده. به ترجمه درست کلمات دقت کنید.

اردشیر پاپكان

سلام.
واژه « فارس» معرب واژه «پارس» است. معمولا عربها این واژه را توهین آمیز میدانند. شما عربید؟

آرمان

یه مطلب مهم دیدم که نتونستم چشم پوشی کنم. “ایران” دقیقا کلمه ای هست که باید استفاده کنید. نه پارس، پارت، فارس و …. بقیه نام تمدن هایی بوده که در ایران ساکن شدن نه اسم کشور. خاندان پهلوی هر کی بود به تاریخ پیوست و از معدود کارهای مثبت خاندان پهلوی، بازگرداندن اسم “ایران” به جای “پرشیا” نام برده شده(خواهشا این قسمت رو زوم نکنید، به مطلبی که در ادامه میگم توجه کنید). حالا اونها خوب یا بد با خودشون، ولی شما “ایران:سرزمین آریایی” رو فقط استفاده کنید. یادمه تو دبستان یادمون دادن.(هر چند میبینم اغلب مردم از اسم… مطالعه بیشتر »

milad

درود به شرفت،ما فرزندان کورش بودیم،هستیم و باقی خواهیم موند.
فقط فقط فقط مطالعه (منبع واقعی) میتونه واقعیت ها رو آشکار کنه.
در ضمن اون دسته از خواننده هایی که تعثب دارن میتونن برن اول همین صحفه و لینک های مربوط به تاریخ ایران رو مطالعه کنن.

زنده باید ایرانی آریایی…پاینده کوروش بزرگ

ال-جی

برکلاشومهاواهلاوسلیقناومدرکتها-تفکورها………….ررررییدنا
!!!!!!!!!!
yas!!!
نعم!!!!
بله!!!!
واقعابرای تمامیه شما متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!
البته بجز نوشتهای مختصری از بعضی افراد.

فرساد

درود بر ایران وایرانی
سوال بالاخره ایرانیان در نبرد با یونانیان مجموعا چند درصد پیروزی از آن ایرانیان بوده وچند درصد از آن یونانیان ۲- آیا رومیان همان یونانیان هستند یا نه؟

amir

من نمیدونم این عبدالباسط ملای سوسمار خور از تاریخ چی میدونه که نظر میه راجع به تمدن ایران و ایرانی .البته از بس کوروش این سوسمار خورها را تحقیر کرده باید هم این حرفو بزنند

aref

ما فرزندان شاهپوری هستیم که پشت تازی هارو سوراخ کرد و به زنجیر کشید تا بسوزد کون عمر و عمر دوست با افتخار می گم که تو مازندران هنوز عمر کشون رایجه .ای عرب مواضب عقبت باش ک ما هستیم

amir

من خودم یک زرتشتی هستم ولی برای سنی های ایران واقعا متاسفم که اینقدر سنگ عمر را به سینه میزنند. البته برای سنی های غیر ایرانی نه

ایراندوست

درود بر دوستان گرامی
سوال داشتم از عزیزانی که میگن دین اونها برتر از باقی ادیان است دلیل این برتری چیه؟(مخصوصا اسلام)
سوال دوم من اینه که اساسا دین چقدر در زندگی روزمره شما دخالت داره وتا کجا حاظری پایبند دین باشی؟

محمدجلالیان

درود ازشما می خوام این پیش نهاد برسی کنیدوجواب رابدید یک شماره حساب انتخاب کنید برای بازساسی پاسارگاد که پارس دوستان ماهیانه ۵۰۰۰۰هزارریال ریخته واگر هرماه ۱۰۰هزار نفر وبعد از یک سال می توان چند درصد پیش رفت داشت ماباید خودمان اقدام کنیم همکی میدانیم کجا هستیم

اردشیر پاپكان

من نقشه ای رو طراحی و برای مسوولین ارسال کردم، موافقت ضمنی هم شده. جناب جلالیان ایمیل بذارید.ممنون.

فرهاد

خدمت دوستان وبرادران عزیزم چه در ایزان و چه خارج ایران هستند سلام می کنم

فرهاد

بیایم با هم دوست و متحد باشیم اختلاف انداختن بین اقوام و ادیان کار دشمنان ایران می باشد و قضاوت در مورد انسانهای گذشته را به تاریخ واگذاریم . ایرانی باش و ایرانی بیندیش

میلاد

سلام آکو امیری-کردستان برات متاسفم که هنوز نفهمیدی منظورم چیه! ببین من میگم اشغال ایران به وسیله عمر راه رو برای امثال کسانی چون معاویه باز کرد….متاسفم برات که اینطور وطن خودت رو میفروشی و حتما حاضری ناموست رو هم تقدیم کنی!!! من نژاد پرست نیستم اما آیا نباید در مقابل قومی که با شمشیر پشت در خونه ات میاد و میگه یا دستور ما رو اجرا کن یا باج بده ایستاد؟ امثال وطن فروشانی مثل تو این خاک رو به نابودی کشیدیدند …شرم بر تو و حرفهای مفتت!برو توبه کن و اینو بفهم که نفرین کسانی که سنگشون رو… مطالعه بیشتر »