مرور برچسب

تاریخ هند باستان

داستان قدیمی ترین کشورهای جهان را می دانید؟

با اینکه زندگی بشر از میلیون‌ها سال قبل آغاز شده بود، اولین نشانه‌هایی از تمدن‌های انسانی در همین اوایل خط زمانی بشر ظاهر شده است. برخی از اولین تمدن‌ها حدود 6500 سال قبل و در زمانی شکل گرفته بودند که مردم از زندگی عشایری فاصله گرفتند و

فرقه جوکیان در هند باستان

جوكيان يا ((يوگا)) به معنى رام نمودن حيوان سركش آمده است ، و مجازا در مفهوم مطيع و منقاد كردن نفس سركش حيوانى با يك سلسله تعليمات انسانى و تربيت روحانى بكار برده شده است ، و اين روش به پيروى يكى از مكتب هاى آئين هندو مى باشد .

مرگ بودا

همان گونه كه آمد، ((سيدارته گتمه )) از خاندان سكيه در جنگل لومبن (نپال كنونى ) متولد شد. تاريخ تولد او به درستى روشن نيست ، قرن ششم ق .م . قرن مورد توافق زمان بودا است .

افسانه ها و تعالیم بودا

گويند روزى كه بودا در زير درخت بو به تفكر و خلسه فرو رفته بود، بازرگانى با قافه و كالى تجارى خود از آنجا عبور مى كردد. بازرگان را نظر به بودا افتاد، او و همراهانش به ديدار وى شتافتند و صدقاتى در كنارش يا در كشكولش انداختند. اين((كشكول )) …

تاریخچه ، تعالیم و مؤسس آیین جین

آئين ((جين )) و ((بودا)) محصول دوره حماسى هنداند. در گذشته گفته شد كه دوره نشاط فلسفى هند را در همين دوره حماسى مى توان يافت ؛ يعنى مقطعى كه ((برهمنى )) ((جينى )) و ((بودائى )) در قلمرو انديشه روشن هندى درخشيد.