موزه تاریخ طبیعی اردبیل

موزه تاریخ طبیعی اردبیل

اگر قصد بازدید از جاذبه های دیدنی اردبیل را دارید، موزه تاریخ طبیعی اردبیل یکی از مکان های دیدنی اردبیل است. در این موزه با قسمت هایی از گونه های حیوانی و سنگ ها و مجموعه ای زیبا از طبیعت اردبیل آشنا می‌شوید. حال برای اطلاع بیشتر از این موزه و آشنایی بیشتر با آن با ما همراه باشید.

این مکان برای آشنایی بیشتر شما با زیست بوم ها و حیات وحش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موزه واقع شده در قسمت شرقی دریاچه شورابیل است، که در آن می‌توان ۸۵ گونه از پرندگان، ۱۷ گونه از پستانداران، ۲۰ گونه از ماهی ها و ۱۲ گونه از خزنده و دوزیست ها و دیگر نمونه ها از حشرات و گونه های گیاهی را مشاهده کرد.

موزه تاریخ طبیعی اردبیل

این موزه دارای شش بخش مختلف از جمله نمایشگاهی، مطالعاتی، آموزشی، رفاهی و هنری است. برای آشنایی با این شش بخشش با ما همراه باشید.

در بخش دوران آفرینش و ئیرینه شناسی شما با تصاویری از کره زمین در منظومه شمسی، زمین شناسی و مراحل تکمیل حیات آشنا می‌شوید.

جاهای دیدنی اردبیل و سرعین

زیست بوم های دشتی

در قسمت زیست بوم های دشتی، کوهستانی و تالابی دیوارنماهایی تهیه شده که سه نمونه از زیستگاه های حیات وحش اربیل را معرفی می‌کند، و برای نشان دادن طبیعی ارتباط جانور با محیط زیست خود تلاش زیادی شده است.

در این مکان  ۸۵ گونه پرنده، ۱۷ گونه پستاندار، ۲۰ گونه ماهی و ۱۲ گونه از خزنده و دوزیست به صورت تاکسیدرمی همراه با ۲۵ تابلو از کلکسیون حشرات و بی مهرگان و انواع سنگواره ها نگهداری می‌شود. بر روی آنها اتیکت هایی برای معرفی قرار دارد.

در بخش دیگر ۱۳ آکواریوم که از انواع آبزیان و ماهی های اردبیل و سایر استان ها تشکیل شده است، برای آشنایی بیشتر با جانداران آبزی است.

موزه تاریخ طبیعی اردبیل

بخش فروش کتب زیست محیطی

بخش فروش کتب زیست محیطی که در آن نشریات مختلف در خصوص محیط زیست طبیعی و آلودگی های زیست محیطی جهت مطالعه بازدیدکنندگان و انواع پوسترها، بروشورها و مقالات (و اخیرا نیز با تجهیز مرکز به ویدئو پروژکتور و نمایش فیلم و تصاویر حیات وحش و سیمای طبیعی استان و کشور) برای آموزش و ارتقای سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی ارائه شده است.

– در طبقات فوقانی و خارج از محیط موزه، فضایی دلپذیر و با چشم اندازی بدیع و زیبا، زیست بوم آبی دریاچه شورابیل و کوهستان سبلان، مکانی برای استراحت و پذیرایی پس از بازدید از موزه و تفکر و اندیشه در مورد آفرینش است.

آثار

در این مرکز ۱۸ گونه پستاندار، ۸۵ گونه پرنده، ۲۰ گونه ماهی و ۱۲ گونه خزنده و دوزیست تاکسیدرمی شده همراه با پانل های مختلفی از انواع جانوران، کلکسیون نمونه های متنوعی از حشرات و بی مهرگان دیگر در ۲۵ تابلو، تیپ های مختلف گیاهی و انواع سنگواره ها و کانی ها به نمایش گذاشته شده است. اکثریت قریب به اتفاق نمونه های موجود دارای اتیکت مشخصات و شناسایی می باشند.

موزه تاریخ طبیعی اردبیل

در ۱۳ آکواریوم گونه های زنده از انواع آبزیان آب های استان و دیگر اکوسیستم های آبی کشور و ماهیان تزئینی و آکواریومی در معرض دید علاقه مندان می باشد.

منبع خبرگزاری میزان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها