مراحل ساخت مجسمه آزادی

ساخت مجسمه آزادی در ژوئن سال ۱۸۸۴ میلادی تکمیل شد و در چهارم ژوئیه همان سال توسط مردم فرانسه به مردم آمریکا هدیه داده شد.

مجسمه آزادی از لیبرتاس (Libertas) الگو گرفته شده که در حقیقت نام یکی از اساطیر رومی و الهه آزادی بوده است. روی لوح سنگی تاریخ ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ میلادی، یعنی تاریخ استقلال آمریکا، حک شده است. طرح مجسمه را فردریک آگوست بارتولدی مجسمه‌ساز فرانسوی، و سازه درونی آن را گوستاو ایفل، مهندس فرانسوی برج ایفل، طراحی کرده‌اند. اوژن ویوله لودوک نوع مسی را که برای پوشش مجسمه به کار رفته انتخاب کرده است. این مجسمه به صورت ۳۵۰ قطعه مجزا و در ۲۱۴ جعبه به آمریکا فرستاده شد.

ایزر، کشتی فرانسوی، مجسمه آزادی را به سلامت در ۱۷ ژوئن ۱۸۸۵ میلادی به نیویورک رساند و استقبال با شکوهی نیز از آن به عمل آمد. گفته شده که برای استقبال از ایزر، دویست هزار نفر در نیویورک و صدها قایق کوچک بر روی آب جمع شده بودند.

در ۱۱ اوت ۱۸۸۵ میلادی اعلام شد که ۱۰۲.۰۰۰ هزار دلار کمک مالی از ۱۲۰.۰۰۰ هزار نفر جمع‌آوری شده که نزدیک به ۸۰ درصد آن از کمک‌های زیر یک دلار جمع‌آوری شده است. با این حال پایه مجسمه همچنان تا آوریل ۱۸۸۶ میلادی نیزی آماده نشده بود. به خاطر شرایط فیزیکی پایه مجسمه، امکان نصب داربست برای تکمیلش نیز وجود نداشت و هنرمندان با طناب از بالا آویزان می‌شدند تا بتوانند کارشان را انجام دهند. خوشبختانه در طول ساخت مجسمه کسی کشته نشد.

در ساخت مجسمه از ۸۱.۳۰۰ کیلوگرم مس و ۱۱۳.۴۰۰ کیلوگرم آهن استفاده شد. وزن کلی مجسمه نیز ۲۲۵ تن است. همچنین ضخامت مس روی مجسمه ۲.۳۷ میلی‌متر است که برابر با ضخامت یک سکه پنی است. این مجسمه در نهایت در ۱۷ ژوئن ۱۸۸۵ میلادی به آمریکا رسید.

رونمایی از سر مجسمه آزادی
رونمایی از سر مجسمه آزادی
رونمایی از سر مجسمه آزادی
رونمایی از سر مجسمه آزادی
رونمایی از سر مجسمه آزادی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها