پادشاه تموشین

پادشاه تموشین به عنوان خدای جنگ شناخته می شود.معنی ادبی تموشین ” بزرگ پادشاه مقدس مبارز” می باشد.همانطور که لقب وی نشان می دهد، پادشاه کشورهای همسایه زیادی را در طول عمر خود تصرف نمود و باعث گسترش بسیار زیاد وسعت گوگوریو در دوران ابتدایی آن شد.

پادشاه تموشین در سال چهارم بعد از میلاد به عنوان سومین پسر پادشاه یوری (دومین حاکم گوگوریو) متولد شد.به عنوان یک شاهزاده جوان، نام وی موهیول بود.از کودکی وی باهوش، محکم و کاردان بود.او به خاطر خدمات ارزنده اش در نبرد با پادشاهی شمالی یعنی بویو، به عنوان ولیعهد منصوب شد.روابط با این کشور قدرتمند بزرگترین وظیفه وی بعد از پادشاه شدنش در سن ۱۴ سالگی بود.در چهارمین سال ساطنتش، پادشاه شجاعانه حمله ای را بر علیه بویو ترتیب داد.اما این نبرد به مانند نبرد دیوید و گلیات بود زیرا پادشاهی نوپای گوگوریو کشور قدرتمند بویو را که در آن زمان قابلیت این را داشت که برای یک نبرد بیشتر از۵۰ هزار نفر را مسلح کند، به چالش کشیده بود.لشکر کشی رویا پردازانه ی پادشاه با یک شکست خورد کننده پایان یافت در حالی که پادشاه خودش به سختی از مرگ فرار کرد.اما پادشاه خاضعانه پذیرفت که این شکست تقصیر وی بوده است و حتی شخصا از سربازان زخمی مراقبت نمود.زیر دستان وی به او بیشتر از همه کس احترام می گذاشتند و آنها به شدت مصمم بودند تا زیر لوای پادشاه بزرگ متحد باشند.در حالی که پادشاه یک جنگ را باخت،او هرگز در سیاست شکست نخورد.او در تقویت اتحاد درونی توانا بود و هرگز اجازه نداد تا کشورش مجددا صدمه ببیند.در مقابل، بویو به دلیل کشمکش های داخلی بعد از جنگ تقسیم شده بود و سرانجام خاک آن ضمیمه گوگوریو شد.

لشکر کشی نظامی پادشاه تموشین برای گسترش وسعت کشور همچنان ادامه می یافت.در حالی که او چندین قبیله کوچک تر را تصرف می کرد،وی هرگز روستاهای مناطق تصرف شده را غارت نمی کرد.به جای غارت، وی آنها را در داخل خاک گوگوریو ضمیمه می کرد و ساکنان محلی را به عنوان مردم خود می پذیرفت.مناطق همسایه به این نکته پی بردند که گوگوریو یک تصرف کننده ی وحشی نمی باشد بلکه یک کشور قدرتمند می باشد که توسعه ی خود را دنبال می کند.بعضی از قبایل داوطلبانه به گوگوریو تسلیم می شدند.

تصرف منطقه ی ناکرانگ توسط پادشاه شامل یک داستان رومانتیک می باشد که هنوز هم از آن به عنوان ماجرایی عاشقانه و تراژیک یاد می شود.پادشاه پسرش شاهزاده هودونگ را به منظور حمله به ناکرانگ جایی که او عاشق یه شاهزاده خانم شده بود فرستاد.گفته می شود شاهزاده خانم ناکرانگ یک طبل رمز آلود را که دارای قدرتی برای به صدا دراوردن یک هشدار در زمان حمله سربازان دشمن بود، پاره نمود.شاهزاده خانم به خاطر معشوقش تصمیم گرفته بود به کشورش خیانت کند.در نتیجه، این طبل خودکار صدا دهنده در زمانی که نیروهای گوگوریو به ناکرانگ حمله نمودند و کشور وی به نابودی کشیده شد، عمل نکرد.او توسط پدر خشمگین خود کشته شد و شاهزاده هودونگ به دلیل مرگ وی تاسف زیادی خورد.این داستان عاشقانه ی افسانه ای از قرن اول میلادی تا به امروز در کره شناخته شده می باشد و از روی ان فیلم ها، درام ها، اجراهای باله و موسیقیایی ساخته می شود.

افسانه ها تصریح می کنند که شاهزاده هودونگ به دلیل یاس به وجود امده در اثر مرگ شاهزاده خانم ناکرانگ خودکشی نمود.اما منابع تاریخی اظهار می کنند که همسر اول پادشاه تموشین شاهزاده را که پسر همسر دوم پادشاه بود، در تله انداخت.زمانی که پادشاه نسبت به هودونگ سو ظن پیدا کرد،شاهزاده ی بد طالع بدون ذکر هیچ علتی خودکشی نمود.در حقیقت زمانی که پادشاه تموشین جوان بود،او شاهد خودکشی برادرش شاهزاده هه میونگ بر اساس دستور پدرش پادشاه یوری بود.بعدها پادشاه تموشین شاهد این بود که پسرش نیز به همین سرنوشت دچار شد.ظاهرا این تراژدی شوک بزرگی به پادشاه وارد کرد.بعد از اینکه پسرش درگذشت، پادشاه تا زمان مرگش در سال ۴۴ بعد از میلاد هیچ دستاورد مهمی کسب نکرد.او در زمان مرگ ۴۰ سال داشت.در خلال ۲۶ سال سلطنت پر حادثه وی، گوگوریو قوی تر شد و ضمینه ای برای پادشاهان آینده برای گسترش بیشتر قدرت پادشاهی فراهم شد.

عضویت
اطلاع از
guest

17 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آریا
امتیاز :
     

ممنون از تلاش شما.خدا قوت.

آریا

خواهش میکنم.سلامت و پایدار باشید.

هادی

داداش خوبی ؟

Fateme

یه سوال چرا تو سریال جامیونگ گو نقش موهیول اینقدر منفی بوده یعنی تو واقعیت هم اینطور بوده ؟؟؟

نظر منصفانه

سلام ودرود به نظر من اکثریت شخصیتهای تاریخی اگر درست نگاه کنیم هم نکات مثبتی در تاریخ در رابطه شون وجود دارد وهم نکات منفی وجود دارد والبته به منابع تاریخی به طور صد درصد اتکا کردچون توشون اشتباه هم هست وبا اتکا به منابع تاریخی نمیشه گفت شخصیتشون منفی بوده ویا حتما مثبت بوده اما به هرحال منبع قضاوت فعلا همین منابع تاریخی هست اما در مورد موهیول همونطور که شما مطالعه کردید ودر کل دیدید که شخصیت مثبت دربارش در منابع نوشتند اما در قضیه شاهزاده خانم ناکرانگ به نظر کارش ونقش مثبت نیست ومن سریال جامیونگ گو… مطالعه بیشتر »

نظر منصفانه

البته منظور من این نیست که موهیول منفی بوده اما میگم اگر سریالی بیشتر به نقش منفی توجه داشته باشه اما در تاریخ بیشتر نقش مثبت بوده به معنی این نیست که حتما سریال خیلی متضاد تاریخ هست شاید سریال فقط به یک جنبه زندگی شخص توجه کرده؟

لعنت بر عرب پست بی غیرت عوضی ناموس
امتیاز :
     

درود موهیول اول کدوم کشور ها رو تتسخیر کرد قبل از بویو رو میگم بعد زیردستای موهیول منظورتون کیا هستند در ضمن رئیس هوانا رفیق موهیول شد؟ سرنوشتش چیشد سرنوشت جامیونگ و مردم ناکرانگ چیشد جامیونگ کشته شد مردم ناکرانگ چی شدن ممنون میشم پاسخ بدی

این شخص یه مریض روانی نژادپرست هستش

با اینکه ارزش جواب دادن هم نداری از عمد برای درگیری و فتنه اومدی اینجا
ولی تمام فیلم های تاریخی کره رو هم خوب دیدی و می‌دونی که چی به چی بود

لعنت بر عرب پست بی غیرت عوضی ناموس
امتیاز :
     

ضمیمه میکرد تو خاک گوگوریو یعنی چی سرنوشت بویو پس از تسو چیشد وقتی تسو مرد بویو چیشد و سرنوشت مردم نانگ نانگ چیشد سرنوشت هودونگ و جامیونگ چیشد ایا هودونگ جامیونگ رو کشت سرنوشت چویری حاکم ناکرانگ چیشد و بعد از چویری کی حاکم ناکرانگ شد بعد از تسو کی حاکم بویو شد…؟ لطفا به سوالات من جواب بده اقای سیروسپور در ضمن اوبو به معنی چیه؟

آریا

سلام. گوگ نه یک شهر محصور ( دارای حصار دفاعی مانند قلعه) بود که به خاطر موقعیت استراتژیک (قرار داشتن در کنار رودخانه و مسیر ارتباطی و حمل و نقل آبی از طریق آن) به پایتختی انتخاب شد و بقایای آن هنوز هم وجود دارد. اوبو به رئیس هیئت دولت گوگوریو در دوران آغازین آن می گفتند.بعدها از عنوان چوابو و بعدتر گوکسانگ هم استفاده شد که البته عنوان جدید احتمالاً نشان دهنده ی تغییراتی در ساختارهای اداری و سازمانی دربار است. این کلمات و اصطلاحات مربوط به زبان و ادبیات کلاسیک دوران باستان تمدن کره است و بر اساس… مطالعه بیشتر »

لعنت بر عرب

بویو بعد از تسو چی شد حاکمش کی بود ی سوال دیگه هم دارم بعد از فتح ناک رانگ حاکم ناکرانگ کی شد بعد از فتح بویو چیشد مردم بویو و ناکرانگ قتل عام شدن؟ تو جامیونگ دیدیم مردم ناکرانگ قتل عام شدن

لعنت به خودت

بویو به دست ارتش موهیول از بین رفت دیگه
ناکرانگ هم توسط فرزند موهیول محو و نابود گشت
قلعه اش هم فتح شد

آخرین ویراییش 1 ماه قبل توسط لعنت به خودت
هیچ

مشخصه تحقیقاتی داشتید و جالبه من راجب سرنوشت دوجین و حاکم بویو و ناکرانگ بعد از فتحشون کنجکاوم خودتون جوابشو بدید ولی جوابی ساده بدم ناکرانگ و سه حکومت دیگه که در اثر فتح چوسان قدیم تشکیل شد در واقع متعلق به مردم خودش بوده و گوگوریو همون چوسان قدیم بوده و کل کره و چوسان هم تا اونجایی که قبلا خونده بودم به دلیل یکی از فرماندهان چینی که در اثر ظلم به اون منطقه و تبعیض منطقه و کشور جدایی ساخته شد که بعد‌ها هم چینی‌ها با اون منطقه بعد تصرف با ظلم برخورد می‌کردن و در اساس… مطالعه بیشتر »

لعنت بر عرب پست بی غیرت عوضی ناموس
امتیاز :
     

قلعه گوکنی ی قبیله بود؟ در زمان موهیول گوگوریو چجوری بود چه وضعیتی داشت قبایلش چندتا بودن در ضمن یعنی چی ک میگن بویو از تاریخ محو شد سرنوشت گوچو دستیار یوری چی شد گوچو همون دابو بود؟ بعد که موهیول بویو رو فتح کرد حاکم بویو کی شد دوجین راسته به اشکانیان میاد بعد از فتح ناکرانگ چیشد سرنوشت چویری که حاکم ناکرانگ بود چیشد بعد از فتح ناکرانگ کی حاکم ناکرانگ میشه

این شخص یه مریض روانی نژادپرست هستش

از عمد سوال الکی زیاد می‌پرسی که فقط اسم کاربری ات که توهین و دشنام هستش دیده بشه ها ‌‌‌! خیلی مریضی ظاهراً لقب پَست و بی ناموس هم فقط شایسته خودته من کاری به نژاد و قومیت آدمی ندارم.بالاخره همه قوم ها افراد خوب و بد داره شما چه ترک باشید چه فارس چه عرب و… مهم این هستش که آدم خوب و با ایمانی باشید همین ایران خودمون هم خلافکار و فحاش و جنیاتکار و دزد و فاسد و بدکاره و زندانی و معتاد و تبه کار و کلاهبردار و ارازل و اوباش و…..کم داره؟ در کنار این… مطالعه بیشتر »

آخرین ویراییش 1 ماه قبل توسط این شخص یه مریض روانی نژادپرست هستش
لعنت بر عرب پست بی غیرت عوضی ناموس
امتیاز :
     

در ضمن مشاورهای موهیول کی بودن ی سوال دیگه اوبو یعنی چی؟