نقشه گوگوریو

نقشه گوگوریو ،از آغاز تا زمان افول این امپراطوری:

قلمرو گوگوریو در زمان پادشاه جومونگ و در اوج دوران حکومت وی ( ۲۳ قبل از میلاد تا ۱۹ قبل از میلاد) که بخش هایی از قلمرو بویو و قبایل مالگال را تصاحب کرده بود:

 

 

قلمرو گوگوریو در زمان تموشین (۱۸ – ۴۴ بعد از میلاد) که فرمانداری های هان را از شبه جزیره لیائونینگ بیرون انداخته بود:

 

 

قلمرو گوگوریو در زمان پادشاه تجو (۵۳ – ۱۴۶ بعد از میلاد) که در جنگ با سلسله هان پیروز شده بود:

 

 

قلمرو گوگوریو در زمان میچون (۳۰۰ – ۳۳۱ بعد از میلاد) جنگ با سلسله ژیان بی، بکجه و از دست دادن بیشتر قلمروهای جنوبی به بکجه ( در آن زمان گوگوریو ضعیف شده بود). بکجه که توسط پادشاه گیون چوگو هدایت می شد، اوج دوران توسعه ی قلمرو خود را تجربه کرد. بکجه ۲۲ مستعمره دریایی از جمله  تامنا (ججو)، جیندو (ته مادو)، یاماتو (وا) لیائوژی و تایوان را به دست آورد:

 

 

قلمرو گوگوریو در زمان پادشاه گوانگتو کبیر (۳۹۱-۴۱۳ بعد از میلاد) که جنگ با ژیان بی، بکجه، شیلا، گایا- وا، خیتان و مالگال را برد:

 

 

قلمرو گوگوریو در زمان پادشاه جانگسو (۴۱۳-۴۹۱ میلادی) که ژیان بی و خیتان را از لیائونینگ بیرون کرده و توسعه طلبی بکجه را نابود کرد:

 

 

از ۵۹۸ تا ۶۱۴ میلادی – گوگوریو در جنگی با سویی درگیر شد و برنده از آن بیرون آمد ولی عواقب این جنگ طولانی ۱۶ ساله سرانجام باعث ورشکستگی گوگوریو شد. سلسله چینی سویی نیز سقوط نمود.

قلمرو گوگوریو در زمان پادشاه بوجانگ (۶۴۲- ۶۶۸ بعد از میلاد) – روزهای پایانی گوگوریو و سقوط آن بعد از ۲۳ سال جنگ با شیلا و تانگ:

 

عضویت
اطلاع از
guest

6 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
‌‌‌‌‌‌
امتیاز :
     

اگه میشه فارسیش رو هم ایمیل کنید
نقشه ی بویو و گوگوریو و هان قدیم

بهروز رضایی
امتیاز :
     

ضمن عرض سلام و تقدیم مراتب احترام و تشکر ویژه بابت اطلاعات ارزشمند شما.خواهشمندم در صورت امکان نقشه هایی از قلمرو بویو و گوگوریو در زمان امپراطوری سوم گوگوریو(موهیول) برای بنده ایمیل فرمایید.
با سپاس ویژه از زحمات شما بزرگوار و ارزوی توفیق روز افزون برای شما
بهروز رضایی(نئوپلاتونیم)

آخرین ویراییش 3 سال قبل توسط بهروز رضایی
مدینه

کاشکی مقایسه میشد کدام کشورها درحال حاضر کره شمالی شدند وکدام کشورها کره جنوبی شدندمنظورن شیلا-بکچه وکایاو سابی وگوگوریو و…

مدینه

مساحت کره قدیم شامل همان قسمتهای روی نقشه چقدراست؟ ومقایسه با دوکره فعلی و نسبت به تسانگ وچین فعلی چقدر است؟ وآیا چین تایپه=تایوان از کره به چین اضافه شده