آیا شخصیت کینگ آرتور (King Arthur) واقعیت داشته است ؟

با شخصیت کینگ آرتور (King Arthur) بیشتر اشنا شوید

همه در طول عمرشان حتی یک بار هم که شده نام «پادشاه آرتور» فرمانروای تاریخی انگلستان را شنیده اند؛ داستان آن را شنیده اند یا شاید حتی فیلم «کینگ آرتور» (King Arthur-2017) (یا فیلم های قدیمی ترش) را دیده باشند.

در هر صورت، گفته می شود که پادشاه بریتانیا شمشیر سحرآمیز «اکسکالیبر» (Excalibur) (شمشیری که به پادشاهی وی حقانیت الهی می بخشید) را از بانوی دریاچه گرفته و «جام مسیح» (Cup of Christ) (جامی که حضرت مسیح در «شام آخر» از آن استفاده کرده بود) را یافته است.

این داستان های خارق العاده به وضوح قصه های برخاسته از فولکلور انگلستان است؛ اما آیا افسانه «آرتور» از زندگی واقعی یک انسان حقیقی نشأت می گیرد؟

اولین داستان های آرتور در قرن نهم میلادی و تاریخچه نبردش با مهاجمان ساکسون ظاهر شده است، بنابراین اگر افسانه آرتور بر پایه شخصیتی واقعی بنا نهاده شده باشد (البته اگر چنین شخصیتی وجود خارجی داشته)، باید پیش از آن تاریخ می زیسته باشد.

برخی از مورخان، فرمانده نظامی ارتش روم، «لوسیوس آرتورویس کاستوس» را به عنوان یک نامزد احتمالی معرفی می کنند. فیلم «کینگ آرتور» (King Arthur-2004)، با بازی کلایو اوون (Clive Owen)، بر اساس این عقیده ساخته شده است و او را به عنوان یک سرباز رومی توصیف می کند.

برخی دیگر از مورخان، شخصیت یکی از پادشاهان بریتانیایی در قرن پنجم میلادی به نام «ریوتاموس» (Riothamus) را به عنوان مبنا و اساس این افسانه یاد می کنند.

منبع سایت برترینها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها