قطع ارتباط ۲۱۷ ساله ژاپن با دنیا

ژاپن به مدت ۲۱۷ سال با جهان قطع ارتباط کرده بود

از جالب ترین و مهم ترین حقایقی از تاریخ ژاپن، بسته شدن مرزهای آن با دیگر کشورها به مدت ۲۱۷ سال بود. در این مدت هیچ فرد خارجی حق ورود به ژاپن را نداشت. حتی تجارت با دیگر نقاط دنیا نیز امکان پذیر نبود.

ژاپن در طی سال های ۱۶۳۵ تا ۱۸۵۲ با کل دنیا به مشکل برخورد. این قانون که به قانون ساکوکو (the Sakoku Edict) معروف است تمام تجار را از رابطه با خارج از این کشور ممنوع کرد. سفر به خارج از کشور ممنوع اعلام شد. دین مسیحیت در ژاپن ممنوع اعلام گردید و در کل تمام ارتباطات با دنیا قطع شد. این قانون زمانی اجرا شد که ژاپن در تماس با کشورهای خارجی دچار مشکلات فراوانی گردید.


به عنوان مثال در دوره ای از تاریخ، تجار پرتغالی بسیاری از مردم ژاپنی را به عنوان برده های ژاپنی به اروپا صادر کردند، حاکمیت های ژاپنی را تهدید نمودند و باعث انتقال حشرات موذی بسیاری همانند سیفیلیکس در این کشور شدند. مدت انزوای این کشور به لحاظ استراتژی باعث شد تا این کشور از قدرت های غربی دور بماند.

در نهایت در سال ۱۸۵۲، ارتش ناوبری آمریکا، ژاپن را مجبور نمود که دروازه ها و بازارهایش را به روی دیگر کشورها باز کند. با این وجود دوره طولانی انزوای ژاپنی ها باعث ایجاد فرهنگی غنی، بدون خدشه و منحصر به فرد در میان این مردم شد.

منبع سایت برترینها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها