ملکه ویکتوریا زنی قدرتمند

ملکه ویکتوریا زنی قدرتمند در تاریخ و حقایقی در مورد او

بدون شک نام ملکه ویکتوریا به گوش شما خورده است، این ملکه بزرگ بریتانیایی که در اوایل قرن هجدهم میلادی بر بیشتر از یک چهارم دنیا سلطنت می‌کرد اخلاق عجیب و غریب زیادی داشت. در این زمینه برای نمونه می‌توان به عزاداری ملکه ویکتوریا برای همسرش اشاره کرد. این ملکه پرافتخار و عجیب و غریب پس از اینکه همسرش را از دست داد به مدت ۴۰ سال برای او عزادار بود.

از طرف دیگر ملکه ویکتوریا به طرز بیمارگونه‌ای مواظب رفتار فرزندانش بود اما فرصتی برای زیر نظر گرفتن رفتار فرزندانش نداشت. ملکه ویکتوریا کارهای مهم‌تری داشت و قصری که در آن به همراه فرزندانش زندگی می‌کرد بسیار بزرگ‌تر از آن بود که بتواند به تنهایی بچه‌هایش را کنترل کند. در نتیجه شبکه‌ای از جاسوسان درست کرد تا کوچک‌ترین رفتار بچه‌‌هایش را به او گزارش کنند.

به این ترتیب جاسوس‌ها حتی آب‌خوردن بچه‌ها را به ملکه گزارش می‌دادند و اگر دست از پا خطا می‌کردند، این ملکه ویکتوریا بود که زودتر از همه باخبر می‌شد. ملکه ویکتوریا بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید تمایل داشت تا فرزندانش را کنترل کند. حتی زمانی که بچه‌هایش بزرگ شده بودند باز هم تمامی جنبه‌های زندگی آن‌ها را زیر نظر داشت. برای نمونه دو تن از دخترهای ملکه ویکتوریا پس از رسیدن به سن بزرگسالی، همسر اختیار کردند و از پیش ملکه ویکتوریا رفتند.

ملکه ویکتوریا باور‌های خاصی در خصوص شیردادن مادر به فرزند داشت و از این کار بدش می‌آمد، در نتیجه دخترانش را نیز از شیردادن به بچه‌ها ممنوع کرد اما این دو دوختر دور از چشم مادر در قصرهای خود به بچه‌هایشان شیر می‌دادند و ملکه ویکتوریا که همچنان رفتار بچه‌ها را زیر نظر داشت از این قضیه باخبر شد و دخترهایش را گاو خطاب کرد.

ملکه ویکتوریا دختر کوچکی با نام بئاتریس داشت و می‌خواست این دختر تا زمانی که ملکه زنده است مجرد باقی بماند و به او کمک کند. اما عشق و دلدادگی این حرف‌ها سرش نمی‌شود و دست بر قضا بئاتریس زیبا چشمش به پرنس هنری از خاندان باتنبرگ افتاد و صد دل عاشقش شد. ملکه ویکتوریا پس از اینکه از این قضیه باخبر شد به مدت ۶ ماه در حالی که با بئاتریس در یک مکان زندگی می‌کرد با او سخن نگفت.

وسواس ملکه ویکتوریا در خصوص بچه‌ها تنها به فرزندان تنی او ختم نمی‌شد و عروس بخت‌ برگشته ملکه ویکتوریا هرگز از چشم او دور نبود. در همین زمینه پزشک مخصوص دربار موظف بود زمان عادت ماهانه عروسش را به ملکه اطلاع دهد تا ملکه تاریخ برگزاری مراسم رسمی را تنظیم کند.

منبع سایت برترینها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها