مادام پمپادور زن قدرتمند فرانسه

عشوه‌گری مادام پمپادور نظیر نداشت

مادام پمپادور به‌عنوان یکی از زیباترین زنان دوران پادشاهی فرانسه به‌حساب می‌آمد و توانسته بود دل لوئی پانزدهم را به دست بیاورد، این بانوی قدرتمند و زیبای فرانسوی در سن بیست و سه سالگی به دربار فرانسه راه یافت و دخالت‌های زیادی در امور فرانسه کرد که البته جنگ‌های مختلفی را نیز در پی داشت.

پادشاهان فرانسه نیز همانند سایر کشورها معشوقه‌های زیادی داشتند اما رسم بر این بود که سوگلی پادشاه فرانسه دارای اتاق‌های خاصی در قصر باشد و به لحاظ سیاسی نیز قدرت زیادی در امور کشور داشت.

این‌گونه که تاریخ‌نویسان روایت کرده‌اند مادام پمپادور هوش سرشاری داشت و در گفتگو‌ها با تسلط کامل، مسیر گفتمان را در اختیار می‌گرفت. همین امر باعث شد تا مادام پمپادور در کنار قدرت زیادی که داشت، ذهن پادشاه را نیز در اختیار بگیرد و از طریق قدرت پادشاهی به اهدافش برسد. مادام پمپادور در نهایت توانست به قدرتی در حد نخست‌وزیر فرانسه دست پیدا کند و امیر و وزیر مشخص کند.

باور عموم بر این است که معشوقه پادشاه دائم با او همبستر می‌شود اما جالب است بدانید مادام پمپادور چیزی حدود ۱۹ سال اریکه سلطنت را زیر نگین انگشتری خود داشت ولی به ندرت با لوئی پانزدهم همبستر می‌شد. از قرار معلوم مادام پمپادور بیماری‌های خاصی داشت و به همین دلیل نمی‌توانست با لوئی پانزهم باشد. ظاهراً پمپادور برای درمان بیماری خود داروهای خاصی را مصرف می‌کرد و این داروها به اندازه‌ای اوضاع او را وخیم‌تر کرده بود که یکی از دوستانش وی را از مصرف دارو منع کرد.

پمپادور برای اینکه آتش عشق را در دل لوئی پانزدهم فروزان نگه‌ دارد، حرمسرای بزرگی برای پادشاه ترتیب می‌داد و از این طریق مهرش را در دل قوی‌ترین فرد فرانسه جا کرده بود.

منبع سایت برترینها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها