۵ شاهکاره هنری رومیان باستان!

واضح و روشن است که روم باستان یکی از بزرگترین امپراطوری های تاریخ بشریت می باشد. به همین دلیل هنر روم باستان زبانزد خاص و عام است و حدود ۱۰۰۰ سال در آفریقا ، آسیا و اروپا آموزش داده میشد. قدمت اولین شاهکار هنری روم باستان به ۵۰۰ قبل از میلاد برمیگردد. هنر رومی تحت تاثیر شیوه های هنری در دوران کلاسیک یونان شکل گرفت. رومی ها این شیوه ها را آموختند و سبک خود را به وجود آوردند. در اینجا به معرفی ۵ تا از شاهکارهای هنری روم باستان! در طول تاریخ می پردازیم:

 

۱.نقاشی های دیواری در خانه لیویا

نقاشی های دیواری خانه لیویا
Fresco Wall from the House of Livia

خانه لیویا یک اقامتگاه ۲۰۰۰ ساله رومی ست که برخی از خیره کننده ترین نقاشی های دیواری و موزاییک های کفپوش را دارد که شما را به دوران امپراطوری روم می برد. خوشبختانه علاقمندان به هنر مدرن، خانه لیویا هنوز زیبایی خود را حفظ کرده است. گفته می شود این خانه متعلق به همسر آگوستوس، لیویا بوده که زنی تاثیر گذار و قدرتمند به شمار می رفت و به او لقب مادر خاندان را میدادند. دیوارهای داخلی خانه لیویا دارای نقاشی های دیواری زیبایی می باشد مثل پرندگان عجیب و غریب، گیاهان، گل ها، درختان.. به قدری این نقاشی ها دقیق کشیده شده که مورخان قادر به شناسایی انواع گونه ها هستند. با وجود گذشت ۲۰۰۰ سال هنوز این یکی از ماندگار ترین آثار هنری به شمار می رود.


۲.ستون تراجان

ستون تراجان
Column of Trajan

این ستون یکی از معروف ترین و محافظت شده ترین آثار تاریخی روم به شمار می رود. یک بنای خیره کننده که در سراسر آن ۲۶۶۲ شخصیت در ۱۵۵ صحنه حکاکی شده است. صحنه های مختلف در این بنا مثل راهپیمایی لژیونرهای رومی ، میدان های نبرد، مذاکرات، قربانی ها، سخنرانی های تراجان و بسیاری از رویدادهای سیاسی را میتوان دید.


۳.دیونیسوس فریز، ویلای رازها

ویلای رازها
Villa of Mysteries

ویلای رازها در فوران کوه وسویوس در ۷۹ بعد از میلاد ویران شد ولی خوشبختانه بیشتر مجسمه ها و نقاشی های دیواری در امان ماند. چیزی که این ویلا را برجسته ساخته، یک اتاق با نقاشی های دیواری هیجان انگیز می باشد. این اتاق در ورودی سمت راست ویلا واقع شده است. نقاشی های دیواری تصویر دختری جوان در مراسم ازدواج را نشان می دهد که به دنبال آیین ها برای اثبات زنانگی خود بود. نقاشی های دیواری این اتاق پیشرفت های اخلاقی فرد در مراحل مختلف زندگی را نشان می دهد.


۲.منار کنستانتین

منار کنستانتین
Arch of Constantine

امپراطورهای رومی تصمیم به ساخت بناهای تاریخی باشکوه می گرفتند تا بتوانند پیروزی و قدرت خود در آن دوران را به آیندگان اثبات کنند. وقتی آخرین امپراطور رومی کنستاتین بعد از یک نبرد موفق علیه ماکسنتیوس به روم باز میگشت، تصمیم گرفت بنایی بسازد که پیروزی بزرگ علیه دشمن را تا همیشه در یاد مردم روم زنده نگه دارد. بنابراین این بنا را ساخت که حتی بعد از پایان سلطنت کنستانتین و فروپاشی امپراطوری رومی ، یکی از برجسته ترین بناهای تاریخی روم به شمار می رفت.


۱.ستون مارکوس آلریوس

5 تا از رمز و رازهای تاریخ یونان باستان!
Column of Marcus Aurelius

ستون مارکوس آلریوس به سبک ستون تراجان برای بزرگداشت موفقیت های امپراطور آلریوس علیه آلمان ها ساخته شد. ارتفاع این بنا ۳۹ متر می باشد . حکاکی های داخل این بنا نشان دهنده صحنه های جنگ، مراسم تشریفاتی پس از آن و مسائل سیاسی را می باشد.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها