هنرهای شگفت انگیز چین باستان (قسمت اول)

هنرهای چین باستان یکی از قدیمی ترین سنت های مستمر دنیاست. قدمت هنر در تاریخ چین به ۱۰۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد، دوره نئولیتیک، که سفال و مجسمه های ساده رایج بودند. هنر در طول زمان به تکامل رسید. مذاهب، چهره های سیاسی و فلسفه نقش مهمی در هنر چین باستان ایفا کرد. چینی های باستان هنرهایی مثل خوشنویسی، شعر و نقاشی را کامل کردند. با ما همراه باشید تا هنرهای شگفت انگیز چین باستان را به شما معرفی کنیم.

 

۵.کلاویسون چین باستان

کلاویسون
Cloissone

کلایسون از کلمه فرانسوی گرفته شده که معنای آن پارتیشن می باشد. این یکی از معروف ترین تکنیک های باستانی برای تزیین اشیا فلزی بود. همچنین کلویسون برای تزیین ظروف مسی و برنجی به کار برده می شد. سیم مسی نازک که روی اشیا چسبانده می شد و یک طرح زیبا روی آن کشیده می شد. کلویسون بیشتر در یونان تحت حاکمیت مغول محبوب بود.


۴.نقاشی چین باستان

نقاشی چین باستان
Landscape Paintings

چین یکی از بهترین نقاشی ها از مناظر را در طول ۵ دوره سلطنتی شاهد بوده است. دو تکنیک جداگانه برای نقاشی در چین باستان وجود داشت. در شمال نقاشی مناطق کوهستانی رواج داشت. و در جنوب بیشتر از رودخانه و تپه ها نقاشی می کشیدند.

آغاز سلسله تانگ عصر نقاشی از آبشارهای کوهستانی بود. بیشتر نقاشی های این دوره تک رنگ بود. هدف به تصویر کشیدن احساسات و یا زیبایی های اطراف بود.


۳.شعر چین باستان

شعر چین باستان
Poetry

شعر در چین باستان بیانگر احساسات شخصی و عمومی بود. میتوان با خواندن شعرهای آن دوره، نگرش نویسندگان به زندگی را دریافت. در طول سلسله هان، یوفو، سبک قومی شعر محبوب شد. در طول شش سلسله یک پیشرفت تدریجی در شعر به وجود آمد. به دلیل رویدادهای تاریخی بی رحمانه مثل سوزاندن کتاب ها و دفن دانشمندان، آثار کمی از شعرای آن زمان در دست است.


۲.موسیقی چین باستان

موسیقی چین باستان
Chinese Music

مردم چین باستان موسیقی مورد علاقه خود را از آفریقا به چین آوردند. آنها دست میزدند، آواز میخواندند و با درام آهنگ می ساختند. در طول سلسله ژو، مردی به نام لینگ لانگ، اولین ساز موسیقی به نام بامبو پای را ابداع کرد. ای ساز صدای پرندگان را تولید می کرد.


۱.ابریشم چین باستان

ابریشم چین باستان
Chinese Silk

ابریشم فراتر از یک هنر بود. این یکی از مهمترین ابداعات چینی های باستان بود. در صنایع مختلف مثل ماهیگیری، نویسندگی، ابزار موسیقیایی، و پوشاک مورد استفاده قرار می گرفت. کرم ابریشم می تواند تنها ۱۰۰۰ متر ابریشم در طول عمر ۲۸ روزه خود تولید کند. بنابراین ابریشم ارزش زیادی در چین داشت. ابریشم در جاده ابریشم از چین صادر می شد. این مسیر زمینی به قدری برای انتقال ابریشم حائز اهمیت بود که به این نام معروف شد.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها