۴ داستان اساطیری چین باستان

چین سرزمین رمز و راز، پر از خدایان و الهه ها ، موجودات افسانه ای، شخصیت های تاریخی، اژادها و تک شاخ ها می باشد. در طول تاریخ چین ، درگیری های بسیار زیادی روی داد و ادیان مختلفی آمدند و رفتند. در بسیاری از معروف ترین داستان های چین، نمیتوان مرز بین واقعیت و تخیل ، زمین و آسمان ، تاریخ و افسانه ها ، گذشته و حال را یافت. با وجود بسیاری از تفاوت ها، همه افسانه های چینی یک ویژگی مشترک دارند: نبرد مردم عادی در برابر ناکامی ها. با ۴ داستان اساطیری چین باستان با ما همرا باشید.

 

افسانه زیارت!

افسانه زیارت
Pilgrimage Mythology

افسانه زیارت در درجه اول در رابطه با کوان یین (الهه رحمت و شفقت) می باشد. در بسیاری از افسانه ها ، او نقش یک زن نوزاد در آغوش با لباسی سفید را ایفا کرده است. گفته می شود او توسط پدر خودش به قتل رسیده است. او در جهنم کتاب مقدس میخوانده و پادشاه جهنم را خشمگین کرده است. پس او را به دنیا بازگرداند جایی که دیدگاه معنوی بودا را کسب کرد و جاودانه شد. معبد کوان یین همیشه زائران زیادی را به خود جذب می کند. افسانه زیارت درباره چگونگی پیدایش و رونق بوداییسم می باشد.


افسانه میمون!

افسانه میمون
Monkey Myth

یک مقام دولتی که در زمان خود محبوب بود، به غرب سفر کرد و داستان پادشاه میمون، سان ووکونگ، را تعریف کرد. سان ووکونگ معروف ترین میمون در چین بود. گفته می شود او از یک تخم مرغ سنگی به دنیا آمد که از صخره ای جادویی در کوهی از گل و میوه پدید آمد. بر اساس افسانه ها ، سان بسیار بی پروا و مشتاق برای در دست گرفتن کنترل دنیا بود. شخصیت میمون شاه، حریص، شاد و کنجکاو بود.


الهه ماه!

الهه ماه
Moon Goddess

چانگو ، الهه چینی ماه ، موضوع چندین افسانه اساطیری چین می باشد. این داستان جالب و محبوب درباره چانگو، به گذشته ای دور می برد، جایی که ۱۰ پسر امپراطور جید به ۱۰ خورشید تبدیل شدند. ۱۰ خورشید در آسمان طلوع کردند و زمین را سوزاندند و بقای انسان راتهدید کردند. یک روز کمانگیر یی ۹ تا از آنها را با تیر و کمان زد و تنها یکی را در آسمان باقی گذاشت. یی به خاطر اینکار اکسیر جاودانگی دریافت کرد. فنگ منگ سعی کرد اکسیر جاودانگی را از همسر یی، چانگ بدزدد. اما چانگ نگذاشت ان اکسیر به دست فنگ منگ بیفتد و آن را نوشید.


داستان جنگ آب!

جنگ آب
Water War

گانگ گانگ، خدای آب در چین، یکی از شخصیت های پر طرفدار در افسانه های چین باستان می باشد. او در داستان ها با موهای قرمز و دم مارگونه نشان داده می شد. گانگ گانگ در بسیاری از سیل های مخرب مسئول بود. او بعد از پیدایش انسان میخواست کنترل دنیا را در دست بگیرد. اما وقتی به قدرت رسید، میخواست با افزایش آب در دنیا قدرتش را اثبات کند و هفت دهم زمین را آب بگیرد. به همین دلیل باران های سنگین فرستاد.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها