۵ لباس معروف در چین باستان

لباس های چین باستان فراتر از یک پارچه برای پوشاندن بدن بود. انها نماد اعتدال و تجسم فرهنگ و برای نشان دادن وضعیت اجتماعی فرد ضروری بودند. در تاریخ چین باستان غنی و فقیر متفاوت از یکدیگر لباس می پوشیدند. افراد فقیر لباس های کهنه، شل و مناسب برای کار در زمین کشاورزی بر تن داشتند . و از طرف دیگر لباس ثروتمندان از جنس ابریشم در رنگ های خاص با طراحی فانتزی بود. مردم طبقه پایین در صورت لباس ابریشمی تنبیه می شدند. رنگ لباس هم نشان هویت چینی های باستان بود. امپراطور باید زرد می پوشید و مردم فقیر در طول سلسله شو باید لباس آبی و سیاه می پوشیدند. وقتی مغول ها به چین باستان حمله کردند، لباس های کتان را با خود آوردند و شروع استفاده از این لباس در چین آغاز شد. ۵ لباس معروف در چین باستان را به شما معرفی می کنیم..

 

۵.شنی

شنی
Sheni

شنی با تغییر در پین فو بوجود آمد. این لباس ترکیبی از تونیک و دامن سر هم می باشد که یک لباس بلند را بوجود می آورد. شنی در چین باستان بسیار معروف بود. این لباس در بین دانشمندان و مقامات دولتی رایج بود. شنی از پین فو با برشی مشابه الهام گرفته شده بود. برای دوخت این لباس از جنس پنبه ای استفاده می شد.


۴.تونیک هایی مثل تیشرت بلند (سلسله شیا)

Tunics Like Long T-shirts

چینی های باستان لباس های تونیک بلند با آستین های کوتاه و با کمربند می پوشیدند. زنان معمولا لباس های تونیک بلندی که روی زمین می کشید و مردان لباس های کوتاه که تا زانوهایشان بود بر تن می کردند. در ابتدا هیچ دکمه ای نداشت و در طول زمان تغییراتی در آن پیدا شد. این لباس ها در طول سلسله شیا مورد استفاده قرار می گرفت وب رای گرم نگه داشتن در زمستان یک ژاکت روی آن می پوشیدند.


۳.هانفو

Hanfu

هانفو یک لباس سنتی بود که چینی های باستان در سلسله هان آن را می پوشیدند. همچنین به هانژوانگ هم معروف بود. لباسی بود که چندین قطعه متفاوت تشکیل شده بود.

  • یی : لباس یقه باز
  • پائو: لباس تمام قد بسته
  • رو: پیراهن سقه باز
  • شان: ژاکت یقه باز که با یی پوشیده می شد
  • چانگ: دامن برای زنان و کو برای مردان

۲.تزیینات و جواهرات

Adornment and Jewelry

جواهرات نه تنها بخشی از مد بود ، بلکه نماد وضعیت اجتماعی هم بود. قوانین زایدی ردباره پوشیدن جواهرات وجود داشت. با نگاه کردن به جواهرات هر شخص میتوانستید از وضعیت اجتماعی او خبر دار شوید. مردان از کمربندهای تزیینی و زنان از گیر مو استفاده می کردند. چینی های باستان بیشتر از نقرجات به جای طلا استفاده می کردند. همچنین از جواهرات آبی رنگ و شیشه ای زیاد استفاده می شد.


۱.لباس اژدها

Dragon Robe

لباس اژدها لباس روزانه پادشاهان بود. انها دراگون یا اژدها را نماد مهمی تلقی می کردند چرا که تصور می کردند اژدها از آسمان ها آمده است. این خلعت یقه گرد با دکمه هایی در سمت راست داشت. بیشتر دکمه ها زرد رمگ بود چرا لباس امپراطور می بایستی زرد می بود. به غیر از اژدها بسیاری از حیوانات دیگر مثل عقاب، ببر، مار و یا شیطان هم الهام گرفته می شد.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها