زنان، بهترین رهبران مصر باستان!

یکی از دلایلی که تمدن مصر باستان یکی از برترین هاست این است که مردان و زنان در این تمدن به یک اندازه سهیم بودند. زنان تنها مسئول خانه داری و بچه داری نبودند، بلکه نقش های مهمتری مثل جنگجو، حاکم و دیپلمات را هم داشتند. برخلاف دوران مدرن، مصر باستان نقش زنان را میستودند و با آنها برابر با مردان برخورد می کردند. همچنین بسیاری از اساطیر و الهه های رومی زن بودند و نماد قدرت، سلطنت، از خودگذشتگی، بخشندگی بی قید و شرط، رحمت و غیره بودند. .زنان، بهترین رهبران مصر باستان! با تاریخ ما همراه باشید..

 

زن نماد حقیقت و عدالت! 

بر اساس متون مصر باستان، الهه ای به نام ماعت، نماد حقیقت، عدالت، قانون بود. او باعث شد هرج و مرج در دنیا به پایان برسد و خدایان و انسان ها را مدیریت می کرد. ماعت نه تنها نقش مهمی در ایجاد هماهنگی در دنیا داشت، حتی در دنیای پس از مرگ هم تاثیر داشت.


حفظ تاج و تخت از خشونت و شرارت!

ایسیس الهه بچه ها و محافظ مردگان، نقش مهمی در محافظت از تاج و تخت از دست برادر شرورش _ ست، ایفا کرد. ست خدای طوفان و کویر، برادرش اوزیریس را کشت تا به تاج و تخت برسد. حوروث، پسر ایسیس و اوزیریس، بعدها رقیب ست شد و تاج را از او گرفت. ایسیس از نظر همگان قوی تر از هزار سرباز بود و یکی از زنانی بود که تاج را به دست آوردند. او در امپراطوری روم ستایش می شد و هنوز در بین بت پرست ها مورد احترام است.


یک مشاور بزرگ!

ملکه تی ، همسر آمنوتب سوم، مادر آخناتن و مادربزرگ توتانخامون، سه تا از مهمترین مردان مصر باستان، بود.. اگرچه آنطور که باید معروف نیست، یکی از برجسته ترین شخصیت های زن در طول تاریخ می باشد. به گفته مورخان، تی یک مشاور عالی برای همسر و پسرش بود و تاثیر زیادی بر تصمیامت آنها داشت.


یک حاکم قدرتمند!

اگر تابحال به Luxor رفته باشید، حتما معبد Hatshepsut را دیده اید. این زن دومین زن بزرگی ست که به مصر سلطنت کرده و همچنین یکی از بزرگترین حکام تاریخ می باشد. به گفته باستان شناسان، سلطنت هاشپوس ۲۲ سال طول کشید و موفقیت های زیادی کسب کرد. فعالیت های تجاری، پروژه های ساخت و ساز در سراسر مصر .. یک باستان شناس آمریکایی به او لقب ” بزرگترین زن تاریخ” را داده است.


یک شورشی!

ملکه نفرتیتی، همسر آخناتن و شریک او در شورش مذهبی بود. آخناتن به خاطر شورش علیه ادیان مصر باستان و پرستش یک خدا به نام آتن معروف بود. به گفته مورخان ، نفرتیتی در این مسئله از همسرش حمایت کرد. با همکاری او، انها پر رونق ترین حکومت در طول تاریخ مصر باستان را داشتند.

 

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها