۴ اثر هنری یونان باستان که باید بشناسید!

تمدن یونان باستان از قرن هفتم قبل از میلاد تا پایان عهد عتیق (۶۰۰ بعد از میلاد) مورد مطالعه قرار گرفته است ، به ویژه هنر که به چهار دوره تقسیم شده: هندسی، قدیم، کلاسیک و عصر هلنیستی. امروزه گفته می شود یونان باستان تاثیر گذارترین هنر را داشته است. با تاریخ ما همراه باشید تا لیست کوتاهی از بهترین آثار هنری در این کشور را به شما معرفی کنیم..۴ اثر هنری یونان باستان که باید بشناسید!

 

۱.ونوس میلو 

Venus de Milo

آفرودیت میلو یک مجسمه یونانی مربوط به عصر هلنیستی می باشد که در جزیره میلوس کشف شد. این مجسمه مرمرین زیبا یک نمونه بی نظیر از آثار هنری آن دوران است، هر چند از سازنده آن هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. این تندیس میلو که بخاطر از دست رفتن بازوی مجسمه معروف شده است، تجسمی باورنکردنی از زیبایی زنانه را به تصویر می کشد.


۲.موزاییک آمفیپولیس

این موزاییک واقع در یک قبرستان باستانی مقدونیه، داحل مقبره کاستا در نزدیکی آمفیپولیس یونان در سال ۲۰۱۲ کشف شد. این موزاییک تصویری از هرمس را نشان می دهد که راهنمای ارواح در زندگی پس از مرگ بود. افسانه معروف ربودن پرسفون، دختر زئوس و دمتر ، در آثار هنری یونان باستان بارها به تصویر کشیده شده است مثل نقاشی دیواری مقبره ورجینا..

ربودن Persephone

۳.صورتک آگاممنون

ماسک Agamemnon

این اثر یکی از ۵ اثر هنری کشف شده در قبرستان! که گفته میشود قبل از “مونالیزا” ساخته شد.  این صورتک برای مراسم تشییع و از جنس طلا درست شد که بر اساس شواهد به شخص آگاممنون تعلق نداشت. این ماسک امروزه در موزه باستانشناسی آتن به نمایش گذاشته می شود.


۴.شهوت پرست منحرف

مجسمه شهوت در موزه capitolini

این مجسمه را مجسمه ساز یونان باستان، پراکشیتلس ساخت. این تندیس یک ادم شهوانی که به درخت تکیه داده را به تصویر می کشد. کپی های زیادی از این مجسمه وجود دارد، پس یکی از معروف ترین آثار هنری پراکشیتلس به شمار می رود که در موزه کاپیتولین روم قرار دارد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها