چگونه آرایش کلئوپاترا ،او را محافظت می کرد؟

کلئوپاترا یکی از زنان معروف تاریخ باستان، یک ملکه قدرتمند در مصر بود. او دوبار با جولیوس سزار و مارک آنتونی ازدواج کرد. این رهبر شجاع همیشه آرایش چشم سنگین و رنگی داشت. مورخان بر این باورند که این همه آرایش، تنها جنبه زیبایی نداشته و دلیل دیگری در پس آن نهفته است! با تاریخ ما همراه باشید تا بدانید چگونه آرایش کلئوپاترا ،او را محافظت می کرد؟ 

 

سبک آرایش چشم کلئوپاترا 

راز زیبایی کلوپاترا
راز زیبایی کلوپاترا

کلوپاترا با روش های مختلف چهره خود را زیبا می نمود. او از سایه چشم آبی روشن روی پلک بالا و سایه سبز روی پلک پایین استفاده می کرد. او از یک خط چشم سیاه استفاده می کرد تا خط مژه خود را بلندتر نشان دهد، ابروهایش را تیره می کرد تا چشم هایش را برجسته دیده شود.


سبک آرایش در مصر باستان

آرایش زنان در مصر باستان
آرایش زنان در مصر باستان

از مواد معدنی، سنگ ها، گیاهان، چربی حیوانات و سایر عناصر طبیعی برای تولید لوازم آرایشی مصر باستان استفاده می شد. علاوه بر آرایش چشم، زنان مصری ناخن های خود را هم با حنا زیبا می ساختند و رژ لب و رژ گونه آنها از رس قرمز درست می شد.


مد محبوب در عصر باستان

اگرچه کلئوپاترا یکی از معروف ترین زنان در عصر خود بود ، او تنها زن مصری نبود که آرایش چشم زننده داشت. سایه چشم دودی با خط چشم کلفت ، یک سبک آرایش محبوب در دوران باستان به شمار می رفت. محققان دریافتند هم زن و هم مرد در مصر باستان در همه طبقات اجتماعی از این سبک آرایش استفاده می کردند. در واقع این سبک آرایش در بسیاری از شهرهای دنیا هنوز محبوب است.


خرافات مربوط به آرایش

دلیل آرایش در مصر باستان
دلیل آرایش در مصر باستان

اسنادی از مصر باستان نشان می دهد که خدا از بندگانی که آرایش کنند ، بیشتر محافظت می کند! پس اگر بیمار می شدند، در صورتی که آرایش می کردند، خدای را و خدا حوروث آنها را از بیماری نجات می داد!


مزایای علمی آرایش در مصر باستان

روش های جالب آرایش در مصر باستان
روش های جالب آرایش در مصر باستان

بررسی بقایی لوازم آرایشی مصر باستان، نشان داده که داخل آنها نمک سربی بوده است. اگرچه سرب برای بدن مضر است، مقادیر کم آن در ارایش چشم، باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی می شود. تحقیقات علمی ثابت کرده که نمک کلرید سرب در تماس با پوست باعث تولید نیتریک اکسید می شود. نیتریک اکسید ، سلول های ایمنی را تحریک می کند و از عفونت چشم جلوگیری می کند و در درمان بیماری های چشمی باکتریایی نیز کمک می کند.

علاوه بر این گفته می شود سرمه سیاه مصریان باستان حاولی عناصر ضدعفونی کننده بوده و باعث دور نگه داشتن حشرات می شد. سایه های تیره اطراف چشم هم به منظور محافظت چشم و پوست از اشعه خورشید بوده است. و مژه ها باعث جلوگیری از رفتن گرد و خاک به داخل چشم می شد.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها