۵ دستاورد کلئوپاترا، زیباترین ملکه مصر!

کلئوپاترا آخرین ملکه مصر در سن ۱۸ سالگی برا تخت نشست. همزمان با جنگ داخلی و خارجی روم و مصر قدرتش را افزایش داد و جایگاه خود را تثبیت کرد. کلئوپاترا رهبری یک ناوگان دریایی در جنگ اکتیوم هم بر عهده گرفت. او همچنین الهام بخش هنر و ادبیات در طول قرن ها بود. با تاریخ ما همراه باشید تا با ۵ دستاورد کلئوپاترا، زیباترین ملکه مصر! آشنا شوید..

 

۱. کلئوپاترا، آخرین ملکه فعال مصر! 

در تاریخ مدیترانه، دوره هلنیستی از مرگ اسکندر سوم مقدونی شروع شد. بطلیموس یکی از مقامات بلند مرتبه اسکندر بعد از مرگ اسکندر به حکومت رسید. این آغاز حکومت ۳۰۰ ساله بطلیموسی بود. کلئوپاترا آخرین ملکه فعال دودمان بطلیموسی در مصر بود. او تمام قدرت سیاسی را در دست گرفت  و نسبت به براداران و پسر خود قدرت بیشتری داشت، به همین خاطر به او لقب آخرین حاکم فعال را دادند.  پادشاهی بطلیموسی با مرگ او به پایان رسید .


۲.تسلط کلئوپاترا به زبان های مختلف!

کلئوپاترا ، شخصیت مهم تاریخی
کلئوپاترا ، شخصیت مهم تاریخی

فراعنه بطلیموسی، توسط مصریان پذیرفته شده بودند و در مراسم بزرگ توسط کاهنان مصر تاجگذاری می شدند.آنها به یونانی سخن می گفتند و از شهر بزرگ یونانی، اسکندریه، انجا را اداره می کردند و از سخن گفتن به زبان بومی مصر خودداری می کردند. کلئوپاترا از این قاعده مستثنی بود و به چندین زبان به ویژ] مصری سخن می گفت. او همچنین به زبان های بومی یونان ، لاتین، عربی، اتیوپی، عبری، اشکانی و سوریه ای تسلط داشت.


۳.نفوذ مثال زدنی کلئوپاترا بر سیاست!

کلوپاترا که در سن ۱۸ سالگی به تخت نشست، در سلطنت بسیاری بلند پرواز بود. با وجود برادارانش، ولی بیشترین قدرت در اختیار او بود و در هنگام بحران های سیاسی، کشور را مستقل نگه می داشت. او دشمن اکتاویان بود. کلئوپاترا یک نقش حیاتی در تبلیغات جنگی آگوستوس بر علیه آنتونی داشت و راه را برای خود هموار ساخت. در نتیجه ارتباط کلوپاترا با مارک آنتونی و جولیوس سزار، نقش او در سیاست کمرنگ شد و تصویر زنی از او به جا ماند که دائما مردان رومی را بر می انگیخت. در واقعیت، او تاثیر زیادی بر سیاست روم داشت.


۴.کلئوپاترا، رهبر یک کشتی در جنگ دریایی اکتیوم!

جنگ اکتیوم
جنگ اکتیوم

در زمان جنگ دریایی معروف اکتیوم، آنتونی تلاش کرد کلئوپاترا را قانع به عقب نشینی کند ولی موفق نشد. در سپتامبر ۳۲ ق.م کشتی دریایی بزرگتر اما با نیروی دریایی بی تجربه ی آنتونی و کلوپاترا ، با نیروی دریایی با تجربه و حرفه ای اکتاویان روبرو شد. این جنگ خیلی زود خاتمه یافت و همه ژنرال ها، پادشاهان و نیروها طرف اکتاویان قرار گرفتند. در نهایت آنتونی و کلوپاترا مجبور به فرار به مصر شدند.


۵.ملکه مرموز، الهام بخش هنر و ادبیات در طول قرن ها!

حتی قرن ها پس از مرگ کلوپاترا، مورخان، نویسندگان، هنرمندان و مردم عادی مجذوب او هستند. یکی از مهمترین نمونه های هنری که با الهام از او ساخته شده، نمایشنامه شکسپیر درباره آنتونی و کلوپاترا می باشد. این اثر هنرمندانه کلوپاترا را جاودانه ساخت، همانطور که بود! نمایشنامه ها، شعرها، نقاشی ها و اپراهای بسیاری تحت تاثیر این ملکه مصری مرموز ساخته شد.

منبع learnodo-newtonic
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها