عقاید عجیب و غریب در افسانه های یونانی!

دین یونان به خاطر نفوذ این تمدن باستان در سراسر سرزمین ها گسترده شده است. و اما بسیاری عقاید عجیب و غریب درباره یونانی ها وجود دارد که ما هنوز از آن بی اطلاعیم.. با تاریخ ما همراه باشید و با عقاید عجیب و غریب در افسانه های یونانی! آشنا شوید..

 

اعتقاد یونانیان به سرنوشت!

تقدیر یونانیان
تقدیر یونانیان

یونانیان برای هر چیزی یک خدا داشتند! زئوس از قدرتمند ترین خدایان یونان به شمار می رفت. با وجود قدرت بیش از حد او، باز هم به تقدیر و سرنوشت اعتقاد داشت. در واقع هیچ خدایی در حدی نبود که بخواهد از تقدیر الهی فرار کند.


دنیا یک موجود زنده، از نظر یونانیان!

زمین یک موجود زنده
زمین یک موجود زنده

متاسفانه یونانیان باستان در زمان مخترعین بزرگ مثل نیوتون، گالیله، کوپرنیک نبودند، بنابراین آنها زمین را یک صفحه مسطح تصور می کردند که روی اقیانوس ها شناور است. طبق گفته های افلاطون، زمین را یک موجود زنده با جسم و روح بر می شمردند.


پیدایش دنیا با چهار موجود الهی!

پیدایش دنیا
پیدایش دنیا

طبق منابع یافت شده در نسب نامه خدایان هسوید، یونانیان باستان معتقد بودند که قبل از هر چیزی در دنیا، چهار موجود الهی ظهور پیدا کردند: زمین (Gaea)، عشق (Eros)، هرج و مرج و اعماق (دریا).. دنیا به وجود آمد چرا که زمین به اجبار از آسمان (اورانوس) برای مدت زمان معین جدا شد تا بتواند زایمان کند….


دین یونانی پر از ارواح، هیولا و سایر موجودات افسانه ای!

مسودا یک موجود افسانه ای
مسودا یک موجود افسانه ای

دین یونانیان فقط به خاطر قخدایان قدرتمند و جالبش معروف نبود.شخصیت های دیگر به جز خدایان یونانی هم در اینجا قابل ذکرند ، نه تنها به خاطر تعدادشان بلکه چون بخش های قابل توجهی در داستانهای مذهبی و اساطیری در یونان باستان داشتند. برخی از آنها آمازون ها (جنگجویان زن)، قنطورس ( موجوداتی که نیمی از آنها انسان بود و نیمی اسب) ، سیرن ها (موجودات دریایی فریبنده)  و بسیاری دیگر بودند.


اعتقاد به خدایان، هدف نهایی زندگی!

ویرانه های معبد زئوس
ویرانه های معبد زئوس

به گفته افلاطون ، وجود روح باید جاودانه باشد و از جسم و بدن جدا باشد. از منظر دینی، این بدان معناست که هدف از زندگی اعتقاد به خدایان و برگزاری تشریفات مذهبی و قربانی کردن برای خدایان می باشد. در این روش، انسان فانی از انتقام گرفتن باید خودداری کند و از خدایان خود پاداش بگیرد.


اعتقاد یونانیان به تجدید جسم!

مفهوم تناسخ
مفهوم تناسخ

نظریه تناسخ اساس و پایه تمام افسانه های یونانی بود. فیلسوف های یونانی بر این باور بودند که روح انسان پس از مرگ از جسم جدا می شود و وارد یک بدن دیگر می شود. بر اساس افلاطون، روح جدا شده دیگر هیچ خاطره ای از تجربیات قبلی ندارد! برخی بر این باورند که یونانیان این ایده تناسخ را از دیگران گرفتند درحالی که برخی دیگر می گویند اساس این نظریه توسط یونانیان ثبت شده است.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها