حقایق جالب درباره هادس، خدای مردگان!

اگر میخواهید درباره اساطیر یونانی بدانید، ما هادس را به شما پیشنهاد می کنیم. هادس خدای مردگان و دنیای زیر زمینی، بزرگترین فرزند کرونوس و رئا می باشد. با تاریخ ما همراه باشید تا حقایق جالب درباره هادس، خدای مردگان! بدانید..

 

ویژگی های هادس 

هادس هم مثل زئوس ، مردی ریشو و قوی هیکل بود. تاج و گرز او نماد اقتدار و قدرتش بود. در تصاویر معمولا همراه با سگی سه سر به نام سربروس (یکی از موجودات افسانه ای در اساطیر یونان) نشان داده می شد. هادس همچنین خدای ثروت و فلزات گرانبها بود. نقطه ضعف او علاقه اش به پرسفونه (دختر دمتر و زئوس ) بود و او را از دنیای آسمان ها ربود و به دنیای زیرین برد! هادس همچنین شخصیتی بی فکر و مکار داشت.


خانواده هادس

رایج ترین داستان درباره تولد هادس این است که او در جزیره کرت همراه با برادرانش زئوس و پوزئیدون به دنیا آمد و ریا و کرونوس والدین او بودند. هادس با پرسفونه ازدواج کرد. وقتی هادس او را از پدر و مادرش ربود، مادرش خشمگین شد و در دنیا خشکسالی به وجود آورد. در نهایت هادس او را نزد مادرش فرستاد و پرسفونه نیمی از سال را در آسمان و نیمی دیگر را همراه با هادس در دنیای زیرین زندگی می کرد. سگ سه سر او به نام سربروس (که در فیلم هری پاتر فلافی نامیده شد) و اسب سیاه از حیوانات او بودند.


داستان هادس

هادس با اجازه برادرش زئوس، به زمین آمد و دختر زئوس، پرسفونه را دزدید و از او خواست که ملکه دنیای مردگان باشد. مادر پرسفونه که از توافق بین زئوس و هادس بی اطلاع بود، تمام زمین را به دنبال دخترش گشت و تا پیدا شدن او ، رشد تمامی گیاهان و غلات را متوقف کرد. در نهایت هادس با آنها توافق کرد که یک سوم سال را پرسفون نزد مادرش و یک سوم را در اختیار زئوس برای اداره کوه های المپ و یک سوم هم نزد هادس باشد.

البته در برخی داستان ها، پرسفونه فقط بین مادر و هادس تقسیم شده است. هادس که خدای دنیای پس از مرگ بود، تسلطی بر تمام عالم نداشت و جزو خدایان المپ نشین به شمار نمی رفت. تمام خواهر برادران او المپ نشین بودند به جز او.. در واقع او در قرعه کشی با برادران و خواهرانش، دنیای مردگان سهمش شد. در صورتی که زئوس و پوئیدون ، آسمان و دنیا نصیبشان شد.


همتایان هادس

در اساطیر رومی، پلوتو، همتای هادس بود، که نامش را از کلمه یونانی پلوتون گرفته، که به ثروت های زمین اشاره دارد. گفته میشد او به عنوان خدای اموات، او از وجود تمام سنگ های قیمتی و فلزات گرانبها با خبر بود.

منبع tripsavvy
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها