حقایقی درباره ژولیوس سزار، دیکتاتور معروف رومی!

ژولیوس سزار یکی از معروف ترین اسامی روم باستان به شمار می رود. او از خانواده ای پر نفوذ در روم بیرون نیامد، بلکه از نیروهای سیاسی روم به قوی ترین مرد روم تبدیل شد و به مرور لقب دیکتاتور گرفت. او کسی بود که باعث پیدایش امپراطوری روم شد. جولیوس سزار یکی از معروف ترین فرماندهان توانای نظامی در طول تاریخ بود و روابط عشقی پیچیده ای با ملکه معروف مصر، کلئوپاترا داشت. او در ۴۴ ق.م به قتل رسید. با تاریخ ما همراه باشید تا درباره زندگی، خانواده و قتل سزار بدانید.. حقایقی درباره ژولیوس سزار، دیکتاتور معروف رومی!

 

ژولیوس سزار و عمل سزارین!

والدین ژولیوس سزار
والدین ژولیوس سزار

گالیوس جولیوس سزار در ۱۳ جولای در سال ۱۰۰ ق.م  متولد شد. او دو خواهر بزرگتر، جولیا ماژور و جولیا مینور داشت. برخلاف باور عموم، ژولیوس سزار با عمل سزارین به دنیا نیامد. در آن زمان تنها وقتی مادر سزارین می شد که مرده یا در حال مرگ باشد.مادر سزار اورلیا تا ۵۴ ق.م زنده بود. بر اساس برخی منابع، نام سزار از اجدادش گرفته شده بود.


دزدیده شدن سزار در ۲۰ سالگی!

دزدیده شدن ژولیوس سزار
دزدیده شدن ژولیوس سزار

در ۷۸ ق.م، ژولیوس سزار به روم بازگشت و در خانه ای کوچک که به او ارث رسیده بود ساکن شد. در ۷۵ ق.م، سزار از روم به جزایر اژه ای رودس رفت تا سخنوری را نزد پروفسور آپولونیوس مولون یاد بگیرد. در امتداد دریای اژه ، سزار توسط دزدان دریایی ربوده شد و زندانی شد. دزدان دریایی خواستار خون بها ۲۰ سکه نقره شدند ولی سزار اصرار کرد که ۵۰ سکه بخواهند. این خون بها پرداخت شد و او ازاد شد. سزار آنها را تعقیب کرد و دزدان دریایی را دستگیر کرد و آنها را به صلیب کشید.


رابطه عاشقانه سزار و کلئوپاترا!

کلئوپاترا، آخرین ملکه مصر
کلئوپاترا، آخرین ملکه مصر

جنگ بزرگ داخلی روم در ۴۹ ق.م شروع شد و جولیوس سزار مخالفانش را از ایتالیا بیرون راند. بعد ارتش پامپی را در اسپانیا شکست داد. پامپی به مصر فرار کرد و سزار او را دنبال کرد ولی قبل از رسیدن سزار پامپی به قتل رسید. در مصر سزار گرفتار جنگ داخلی مصریان بین فرعون بطلیموس هشتم و خواهر بزرگترش ، ملکه کلئوپاترا شد. بطلیموس ارتش خود را فرستاد تا مانع دیدار سزار و کلئوپاترا شود ولی او خود را زیر یک فرش پنهان کرد تا ژنرال رومی را ببیند. کلئوپاترا و سزار با هم وارد رابطه شدند و به او کمک کرد تا به تاج و تخت برسد.


انتخاب سزار به عنوان دیکتاتور در ۴۴ ق.م!

مجسمه جولیوس سزار
مجسمه جولیوس سزار

پس از جنگ داخلی مصر ، سزار چندین عملیات نظامی علیه طرفداران باقیمانده پامپی راه انداخت. جنگ داخلی روم با پیروزی او در جنگ موندا در ۴۵ ق.م به پایان رسید. در جمهوری روم، دیکتاتور کسی بود که اختیارات گسترده ای به او داده می شد. تمام مسئولیت دولت به او داده میشد تا در مواقع نیاز کارهای ضروری را انجام دهد. ژولیوس سزار در ۴۹ ق.م ، اولین دیکتاور روم بود. و برای دو سال متوالی به این منصب رسید. دوباره در ۴۶ ق.م به مدت ۱۰ سال به عنوان دیکتاتور انتخاب شد و ۴۴ ق.م به عنوان دیکتاتور دائم انتخاب شد.در طول این مدت او تعداد سناتورهایش را به ۹۰۰ افزایش داد. در ۴۸ ق.م، به او قدرت تام داده شد و از دخالت سایر ارگان ها در کارهای او جلوگیری شد.


قتل ژولیوس سزار در ۴۴ ق.م!

قتل ژولیوس سزار
قتل ژولیوس سزار

انتصاب جولیوس سزار به عنوان دیکتاتور دائم باعث ترس در سناتورها شد. توطئه ای علیه او برنامه ریزی شد و در نزدیکی تئاتر پامپی در اواخر مارس ۴۴ ق.م ، به قتل رسید. بیش از ۳۰ نفر در قتل ژولیوس سزار شرکت داشتند و ۲۳ بار به او ضربه زده شد. آنطور که در نمایشنامه شکسپیر آمده، آخرین جمله سزار این بود: “تو نیز، بروتوس؟( فرزندم؟)”..بروتوس در خلال جنگ ، طرف پامپی بود ولی سزار او را بخشید و پست های مهمی به او داد. سزار توسط بروتوس مورد اعتماد و محبوبش کشته شد. گفته می شود که قبل ها سزار با مادر بروتوس رابطه داشته و گمان می رود که بروتوس فرزند او بوده است.

منبع learnodo-newtonic
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها