گنج های بزرگ دوران باستان که هنوز پیدا نشده! (قسمت اول)

این مقاله را بخوانید و درباره گنج های بزرگی که هنوز کشف نشده اطلاعاتی کسب کنید.. این مقاله هم آموزشی ست هم تفریحی.. پس با تاریخ ما همراه باشید.. گنج های بزرگ دوران باستان که هنوز پیدا نشده!

 

۱.گنجینه دفن شده در مقبره چین شی هوانگ! 

کین شی هوانگ
کین شی هوانگ

امپراطور کین چی هوانگ در تاریخ جایگاهی ویژه دارد چرا که اولین نفری بود که سرزمین چین را متحد ساخت. کین شی هوانگ در ۲۱۰ ق.م مرد، ولی قبل از مرگ هزاران سرباز موظف کرد تا برایش مقبره ای بزرگ بسازند. بر اساس افسانه های چین باستان، گنجینه های متعددی در مقبره او جاسازی شده است.

با این وجود، بعید است که این مقبره به این زودی ها حفاری شود. آنها یک تله ای ترتیب دادند که هنوز امکان دارد فعال باشد. یک رود مرگبار پر از جیوه این مقبره را احاطه کرده و تکنولوژی امروزی به حدی پیشرفت نکرده که بتواند در این منطقه حفاری های زمینی انجام دهند. هنوز معلوم نیست این گنج چیست! با این حال دانشمندان عقیده دارند که یک سری سنگ های قیمتی مثل یشم، برنز و طلا در این مکان دفن شده است. لیو شیانگ یک دانشمند و مورخ  معروف که از ۷۷ تا ۶ ق.م می زیسته، گفته” هیچ کس، مثل کین شی هوان گ با این همه غنائم تابحال دفن نشده است”!!!


۲.جواهرات کینگ جان!

پادشاه جان
پادشاه جان

یکی از معروف ترین گنجینه های گم شده در دنیا، متلقه پادشاه جان می باشد. کینگ جان یک پادشاه انگلیسی بود که از ۱۱۹۹ تا ۱۲۱۶ بر بریتانیای کبیر سلطنت کرد. او بخاطر روش های ظالمانه اداره مملکت و رفتار وحشیانه اش معروف بود. او در طور حکومت خود، طلا و جواهرات و سایر اشیا قیمتی را جمع آوری می کرد.

در اکتبر ۱۲۱۶، شاه جان به بندری در نورفولک سفر کرد، جایی که به دیسانتری مبتلا شد. در راه برگشت، مسیر طولانی تری را انتخاب کرد که از مرداب ها و گل و لای دور تر بود. و بقیه همراهانش با جواهرات، تاج و سکه های طلا از مسیر کوتاه تر رفتند. در طول راه ، سربازان او در مرداب غرق شدند و جواهرات هم با آنها دفن شد. چند روز بعد شاه جان در ۱۲۱۶ مرد. می توان گفت دارایی هایش هم با او مرد!


۳.گنجینه های شهر پنهان پایتیتی!

شهر گمشده پایتیتی
شهر گمشده پایتیتی

پایتیتی رویای ماجراجویان، یک شهر مرموز در اینکا، می باشد که به احتمال زیاد در جنوب شرقی پرو واقع است. بر اساس افسانه ها، تمدن اینکا ، گنج های زیادی را از دست کنکیستادورهای اسپانیایی در این شهر پنهان ساختند.

ما به لطف سنت های تمدن اینکا و کیهووان ، از نوادگان مردم اینکا، درباره این شهر افسانه ای میدانیم.پایتیتی یک شهر رونق یافته در پشت کوه ها می باشد که با آبشارهای باشکوه احاطه شده است. البته این شهر هنوز پیدا نشده است.اگر داستان ها حقیقت داشته باشند، این گنجینه طلا و نقره حدود ۱۰ بیلیون دلار ارزش دارد.


۴.مقبره گم شده نفرتیتی، ملکه مصر!

ملکه نفرتیتی
ملکه نفرتیتی

درحالی که مقبره توتانخامون با تمام غنائمش ، حدود صد سال پیش کشف شد، مقبره دیگر حاکم معروف مصر، ملکه نفرتیتی، هنوز کشف نشده است. هرچند معلوم نیست با چه غنائمی در مقبره این ملکه فریبنده مواجه خواهیم شد، با توجه به قدرتش و اینکه همسر فرعون بوده، قطعا گرانبها ترین گنج های دنیا در مقبره او پیدا خواهد شد. متاسفانه موقعیت آرامگاه نفرتیتی هنوز یک راز است!

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
شهاب
امتیاز :
     

بسیار عالی

مصی

گنج تیمورلنگ چی