هنرهای شگفت انگیز چین باستان (قسمت دوم)

هنر چین باستان یکی از قدیمی ترین سنت های متداول دنیاست. قدمت هنر چینی به سال ۱۰۰۰۰ ق.م (دوره نئولتیک) باز میگردد، زمانی که سفال و مجسمه رایج بود. هنر با گذشت زمان تکامل شد، و دین، سیاست، فلسفه، نقش مهمی در هنر چین باستان ایفا کردند. این هنرها شامل خطاطی، سفالگری، نقاشی و .. می شود. با تاریخ ما همراه باشید تا هنرهای شگفت انگیز چین باستان (قسمت دوم) بشناسید.

 

۴.مجسمه های بودایی 

معماری بودایی
معماری بودایی

زمانی که بوداییسم در چین در سال ۶۷ ب.م، در طول سلسله هان، گسترش یافت، تاثیر زیادی بر توسعه هنر، فرهنگ، داشت و در این دوران کتابهای بودایی نوشته شد. در طول دوره جین ( ۲۶۵ تا ۴۲۰ ب.م) خط بودایی اختراع شد و بسیاری از کتابهای بودایی ترجمه شدند. هنر بودایی را میتوان در غار ماگائو، لانگمن، و معبد بینگلین دید.


۳.هنر هان

هنر سلسله هان
هنر سلسله هان

در طول سلسله هان ( ۲۰۶ ق.م تا ۲۲۰ ب.م) هنر چین باستان به اوج خود رسید. سلسله هان همچنین به عصر طلایی هنر چین هم معروف است که شامل موسیقی، ادبیات، شعر سرایی و هنرهای بصری می شد. سلسله هان همچنین به خاطر ترویج هنر در مقبره ها و مراسم خاکسپاری هم معروف بود!

در طول سلسله هان، رشد زیادی در مجسمه های برنزی وجود داشت.باستان شناسان یک اسب برنزی در قرن دوم ق.م در مقبره ای در کانسو یافتند. مجسمه های مینیاتوری برنزی شخصیت های اجتماعی، نیز رایج بود.


۲.سفالگری دوران نوسنگی

سفالگری در دوران نوسنگی چین باستان
سفالگری در دوران نوسنگی چین باستان

در دوران نوسنگی زندگی ساده بود و مردم چین باستان زندگی را به کشاورزی و مراقبت از حیوانات سپری می کردند. هنر در طول دوران نوسنگی توسط باستان شناسان، به یک موزاییک فرهنگ های ۲۲ منطقه ای تقسیم بندی شده است. طبق یافته های باستان شناسی، هنر در چین باستان حدود ۷۵۰۰ ق.م شکل گرفت.

اولین شواهد سفالگری در چین باستان، در ۱۸۰۰۰ ق.م دیده شد که از تمدن های باستانی سبقت گرفت و با گذشت زمان کامل شد. حدود ۴۰۰۰ سال ق.م، هنر سرامیک رنگی در چین پدیدار شد.


۱.نقاشی های گو کایژی

نقاشی های گو کایژی
نقاشی های گو کایژی

گو کایژی یک نقاش و نویسنده چندین کتاب درباره نقاشی بود که بعدها ، الهام بخش نقاشان و هنرمندان چینی شد. هنر او هنوز در طومارهای ابریشمی می درخشد. او بخاطر ابداع تکنیک های گرافیکی در چین باستان شهرت یافت که بعدها به یکی از ویژگی های نقاشی های سنتی چین باستان تبدیل شد. نمونه آثار هنری او، زن زیبای رودخانه لو، زن باهوش و خیرخواه، و آموزه های معلم به دادگاه بانوان می باشد. او به خاطر شعر و خطاطی نیز معروف بود.

 

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها