۵ افسانه حیرت انگیز در چین باستان!

چین یکی از پر جمعیت ترین کشورهای دنیا، یکی از غنی ترین فرهنگ ها و تاریخ ها را دارد. تاریخ چین به ماقبل تاریخ، باستانی و امپریالیست تقسیم می شود. با تاریخ ما همراه باشید تا با ۵ افسانه حیرت انگیز در چین باستان! آشنا شوید.

 

 

۱.افسانه آینه ها

افسانه آینه
افسانه آینه

شما داخل آینه چه چیزی می بینید؟ خودتان؟ درست است.ولی این چیزی نیست که مردم چین باستان به آن اعتقاد داشتند. آنها تصور می کردند که انعکاس آینه، اصلا انعکاس نیست! بلکه تصاویری ست که از سیاره دیگر فرستاده می شود. بر اساس این افسانه، این موجودات ادای ما را در می آورند تا از ما یاد بگیرند!

همچنین گفته می شود این موجودات در گذشته از داخل آینه به مردم حمله کردند و جای آنها را گرفتند. ولی توسط امپراطور هوانگ دی متوقف شدند و به جای خودشان بازگشتند.


۲.اژدهای چینی

اژدهای چینی
اژدهای چینی

اژدهای چین یکی از نمادین ترین موجودات تاریخ چین می باشد. او ناظر آب بود و اژدها در دوران باستان ، در واقع امپراطور بودند. گفته می شد آنها خوش شانسی می آورند. این موجودات ترسناک و قدرتمند در عین حال، قلبی طلایی داشتند.

اژدها هم سمبل خیر بود و هم شر. آنها مسئول امواج جزر و مدی و مسئول ویرانی ها بودند و به عنوان محافظان کشاورزی، مورد پرستش قرار می گرفتند. اژدهای چینی نماد شجاعت بود و تولد هر شخص در سال اژدها ، امری خجسته به شمار می رفت.و گفته می شود بیشتر جنگجویان چینی در سال اژدها متولد شدند.


۳.خرگوش یشمی

خرگوش یشمی
خرگوش یشمی

خرگوش یشمی، خرگوشی بود که در ماه زندگی می کرد. بر اساس افسانه ها، خرگوش یشم، همراه و یار الهه شانگو بود. داستان از آنجا شروع شد که یک پیرمرد  غذا درخواست کرد. در آن زمان، موجودات جنگل، میمون، سمور، شغال، و خرگوش از روی بخشندگی به او اعطا شد.

به منظور کمک به مرد، میمون میوه آورد، شغال یک ظرف شیر آورد، و بقیه ماهی های مرده برکه را جمع کردند. و خرگوش که خیلی باهوش نبود و چمن می خورد، خودش را به پیرمرد بخشید. ولی پیرمرد او را نکشت و در عوض ماهیت خود را آشکار ساخت. او خدای ساکرا بود. بعدها او خرگوش را به ماه برد تا از او قدردانی کند.


۴.پانگو، خالق دنیا

پانگو، خالق دنیا
پانگو، خالق دنیا

اولین و قدیمی ترین افسانه چینی، افسانه خلقت می باشد. پانگو از نظر چینی ها، اولین کسی بود که روی زمین زندگی می کرد و از یک تخم کیهانی به دنیا آمده بود. او موجودی پشمالو، با دو عاج و دو شاخ توصیف شده و دنیا را به وجود آورد.

اولین کاری که انجام داد ، جداساختن یین و یانگ با یک تبر بود. یین زمین و یانگ آسمان بود. هر روز یک مقدار اسمان را بالاتر می برد و این روند ۱۸۰۰ سال طول کشید. سپس زمین را با جدا سازی دره ها و تقسیم دریاها انجام داد.

داستان ها و افسانه های مختلفی در این باره وجود دارد که پانگو با دختر پادشاه اژدها ازدواج کرد و یک پسر داشت.


۵.نوا، خالق انسان

نوا، خالق انسان
نوا، خالق انسان

نوا بر اساس افسانه های چینی ، الهه ی بشریت است. گفته میشود او نژاد انسانی را خلق کرد. طبق افسانه ها ،۴ ستون بهشت ویران شد و هرج و مرج آغاز شد. سیلاب راه افتاد و آتش سوزی از کنترل خارج شد. حیوانات وحشی شدند و انسان ها را خوردند. نوا این ویرانی ها را سامان داد و دوباره زمین را بازسازی کرد. بر اساس اساطیر چینی ، نوا حامی ازدواج بود و قوانین ازدواج را وضع کرد.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
A.N.A
امتیاز :
     

مقاله بسیار بدر بخور و جالبی بود و نسبت به مقالات قبلی شما (خانم وفادار) جامع‌تر و کامل‌تر بنظر می‌رسید. اما یک مشکل کوچک اما تو چشم برویی که داشت وباعث شد من به این مقاله چهار ستاره بیشتر ندهم، این بود که شما برای تصویر ابتدایی مقاله‌تون از تصویر آکوآمن شخصیت اصلی فیلم ابرقهرمانانه آکوامن (Aquaman) محصول ۲۰۱۸ که کمپانی برادران وارنر (.Warner Bros Co) وظیفه ساخت و اکران آن را از طرف کمپانی دی.سی کامیکس (.D.C comics Co) بر عهده داشت را استفاده کردید (در واقع آکوآمن یک شخصیت کامیک بوکی است)؛ در حالی که این شخص، فردی… مطالعه بیشتر »