۴ اختراع بی نظیر سومریان باستان!

تمدن های باستان ، اختراعات و نوآوری های زیادی برای ما به ارمغان آوردند. سومریان در بین النهرین باستان از این قائده مستثنی نیستند و چیزهای زیادی از ریاضیات گرفته تا سلاح را اختراع کردند. بیایید نگاهی به میراثی بیاندازیم که سومریان بر جا گذاشتند.. با تاریخ ما همراه باشید و ۴ اختراع بی نظیر سومریان باستان! را بشناسید..

 

۱.ساخت مس 

ساخت مس
ساخت مس

مس اولین فلز ارزان بود که اولین بار توسط سومریان مورد استفاده قرار گرفتو حدود ۵۰۰۰ ق.م قابلیت های ساخت آن را بهبود بخشیدند. کشف این روند یکی از بزرگترین نوآوری های بین النهرین باستان به شمار میرفت که به رشد شهرهای مختلف مثل اوروک، سومر و ارو کمک کرد. در ابتدا مس برای ساخت نیز، سر تیر ، تیغه و سایر اجسام کوچک استفاده می شد. ولی با گذشت سالها، سومریان شروع به ساخت کوزه ها و ظروف مسی کردند. اشیایی که میساختند مهارت سومریان را نشان می داد.


۲.تخته بازی

تخته بازی
تخته بازی

بازی سلطنتی اور، بین سالهای ۲۶۰۰ تا ۲۴۰۰ ق.م اختراع شد. بازمانده های این بازی توسط سر لئونارد وولی در مقبره های سلطنتی اور ، عراق در طول ۱۹۲۰ کشف شد. این بازی به بازی ۲۰ مربع یا بازی آسب مصری هم معروف بود.یکی از دو طرف تخته که کشف شده در موزه بریتیش لندن می باشد.


۳.سیستم عددی

سیستم عددی
سیستم عددی

این سیستم عددی در هزاره سوم قبل از میلاد، توسط سومریان کشف شد و به سیستم شصت تایی معروف شد. چرا که شصت عدد پایه داشت. سومریان برای تجارت به ریاضیات نیاز داشتند و سیاست های مالیاتی ایجاد کردند، بنابراین یک نیاز فوری برای ثبت اعداد و ارقام داشتند.آنها از لوح های خاک رسی کوچک برای نشان دادن اعداد ۱ تا ۱۰ استفاده می کردند.یک چرتکه ساده در سالهای ۲۷۰۰ تا ۲۳۰۰ ق.م توسط سومریان اختراع شد.


۴.خط میخی

خط میخی
خط میخی

خط میخی از ۳۵۰۰ تا ۳۰۰۰ ق.م توسط سومریان اختراع شد و اولین خط نوشتن بود. نوادگان سومریان مثل بابلی ها، آشوری ها، آکدها از این سبک نوشتن برای یادداشت های روزانه استفاده می کردند. انها از یک خط تصویری استفاده کردند که بعدها پیچیده تر شد. عکس هایی برای خدایان، طبیعت، شهرها و غیره.. در خط میخی قدیمی جهت نوشتن از چپ به راست بود. مردم از این خط به مدت ۳ هزار سال استفاده کردند تا الفبا جای آن را گرفت.

 

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها