۵ دستاورد فوق العاده بقراط، دانشمند یونانی!

در زمان یونانیان باستان، اطلاعات کمی از بیماری ها در دسترس بود تا بقراط (هیپوکراتس: به یونانی) پیشرفت های زیادی در زمینه دارو کرد. قدمت خیلی از درمان های مدرن به دوران بقراط باز می گردد و به همین دلیل او به پدر دارو معروف است. د آن زمان تصور میشد بیماری اتفاقی شوم است ولی بقراط ثابت کرد که پشت هر بیماری، یک دلیل فیزیکی می باشد. او در ۴۶۰ ق.م در یونان متولد شد و در ۳۷۰ ق.م، در سن ۹۰ سالگی در گذشت. با تاریخ ما همراه باشید تا بدانید ۵ دستاورد فوق العاده بقراط! کدامند؟

 

۱.چماقی شدن ناخن

انگشت چماقی
انگشت چماقی

بقراط اولثین کسی بود که این بیماری را تشخیص داد که با متورم شدن انگشت خود را نشان می دهد.این یکی از علائم سندرم آیزنمجر می باشد که یک اختلال کروموزومی ست که منجر به مشکل قلبی و فشار خون می شود. در آن زمان، هیچ کس در باره این بیماری چیزی نمی دانست.


۲.بیماری قفسه سینه

بیماری قفسه سینه
بیماری قفسه سینه

بیشتر کارها و تدریس های بقراط مربوط به بیماری های قفسه سینه بود. او اولین کسی بود که یک آبسه روی قفسه سینه را با استفاده از یک تیوب کشید و این تکنیک امروزه هنوز استفاده می شود. بسیاری از قوانین او به دانشجویان پزشکی امروزی اموزش داده می شود.


۳.درمان برای هموروئید

هموروئید یک اختلال در رکتوم و کانال مقعد است. در یونان باستان تصور می شد این بیماری بر اثر زیاد شدن صفرا و بلغم ایجاد می شود و درمان آن دشوار بود. بقراط اولین کسی بود که این بیماری را طبقه بندی کرد و امروزه میدانیک که بر اثر تورم عروق خونی در ناحیه رکتوم بوجود می آید.


۴.آندوسکوپی

اندوسکوپی
اندوسکوپی

اصول اندوسکوپی نگاه کردن به داخل بدن است و اولین نوع آن توسط بقراط اختراع شد. در آن دوران مردم از این روش می ترسیدند ولی امروزه یک روش تشخیصی رایج برای تعیین نوع بیماری و شدت آن است.


۵.صرع

صرع
صرع

صرع یک اختلال در سیستم عصبی ست و در کتاب بقراط ثبت شده است. مردم آن زمان تصور می کردند صرع یک بیماری غیر طبیعی ست بدون هیچ دلیل و منشا خاصی، اما بقراط گفت این یک بیماری فیزیکی ست. این شرایط با تشکیل بلغم در عروق سر بوجود می آید و باعث بیماری های روحی هم می شود.

برخی در طول زندکی و برخی در بدو تولد این بیماری را می گیرند. بقراط خاطرنشان ساخت که برخی از جوانان با گرفتن صرعدر خطر مرگ هستند.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها