چرا درخت زیتون آکروپلیس مقدس است؟

اگر تابحال به یونان سفر کرده باشید، حتما میدانید که درخت زیتون در آنجا چقدر مقدس و زیاد است. و اگر از آکروپلیس بازدید کرده باشید، پس حتما درباره تقدس درخت زیتونی که در قلب آتن باستان کاشته شده می دانید. با تاریخ ما همراه باشید تا درباره این درخت مقدس آتن بیشتر بدانید.چرا درخت زیتون آکروپلیس مقدس است؟

 

درخت زیتون که تقریبا در همه جای یونان یافت می شود، توسط یونانیان مدرن و باستان مقدس شمرده می شود. یک شاخه زیتون به شکل تاج ، نماد صلح بود و به عنوان جایزه به ورزشکاران المپیک داده می شد. میوه و روغن آن همواره از دوران باستان مورد استفاده قرار می گرفت و بخشی از زندگی روزمره کشورهای مدیترانه ای می باشد. و در اکروپلیس شما یکی از محبوب ترین درختان زیتون یونان را خواهید یافت.

درخت مقدس آکروپلیس
درخت مقدس آکروپلیس

بر اساس افسانه های یونان، وقتی میخواستند خدای حامی آتن را انتخاب کنند، پوزیدون و آتنا هر دو مدعی این مقام شدند. یک رقابت در آکروپلیس برگزار شد و از هر دو خدا خواسته شد که برای شهر هدایایی تهیه کنند. ابتدا پوزیدون رفت و عصای سه شاخه خود را بر روی صخره آکروپلیس خرد کرد، سپس از آنجا آب نمک جوشید. بعد از او، آتنا یک درخت زیتون زیبا و مفید به مردم آتن هدیه کرد. آنها آتنا را حامی شهر انتخاب کردند و نام شهر را آتن نامیدند.

درخت آتنا
درخت آتنا

مورخان بر این باورند در دوران باستان، زمانی که ایرانیان کل شهر آتن از جمله آکروپلیس را در ۴۸۰ ق.م به آتش کشیدند، این درخت زیتون دوباره جوانه زده و این نشانی از بهبودی سریع آتنیان بوده است. اخیرا در ۱۹۵۲ ، اعضای دانشکده باستان شناسی ، شاخه ای از این درخت را که از ویرانی آتن پس از جنگ جهانی دوم توسط ارتش آلمان ها به جا مانده بود، دوباره احیا کردند .

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها