نام جزایر یونان از کجا آمده؟

جزایر یونان به خاطر سواحل باشکوه ، طبیعت سحر انگیز  و ویرانه های تاریخی، هر ساله هزاران بازدیدکننده را به خود جذب می کند. اما آیا میدانید این جزیره های یونان نام خود را از کجا گرفتند؟ در بسیاری از موارد، این نام ها از روی اساطیر یونانی انتخاب شدند ولی برخی دیگر به دلیل شرایط جغرافیایی نامگذاری شدند. با تاریخ ما همراه باشید تا برخی جزایر یونان و تاریخ پشت نام آنها را برای شما شرح دهیم..نام جزایر یونان از کجا آمده؟

 

ایکاریا 

ایکاروس و پدرش
ایکاروس و پدرش

جزیره باشکوه ایکاریا، بین جزایر کیکلادس و دودکانیز، نام خود را از اساطیر یونان گرفته است. حتما داستان ایکاروس، فرزند دایدالوس را شنیده اید. صنعتگر ماهری که یک پلکان مارپیچ در کاخ مینوس، کرت ساخت. ایکاروس و پدرش در تلاش برای گریختن از کرت، بالهایی از جنس موم و پر ساختند و در آسمان اوج گرفتند. با وجود هشدارهای پدر، ایکاروس تا نزدیکی خورشید اوج گرفت و موم ذوب شد و او به دریا افتاد. بر اساس افسانه ها، ایکاروس بر سواحل این جزیره ایکاریا افتاد و نام جزیره از نام او (ایکاروس) گرفته شد.


میلوس

جزیره میلوس
جزیره میلوس

جزیره حیرت انگیز میلوس در کیکلادس به خاطر سواحل خیره کننده از جمله ساراکینیکو، معروف است. این جزیره همان جاییست که مجسمه معروف ونوس دو میلو پیدا شد. کمتر کسی میداند که این جزیره نامش را از اولین سکنه اش ، میلوس گرفته شده که توسط آفرودیت برای دارای جمعیت کردن آن فرستاده شد.


لفکادا

لفکادا
جزیره لفکادا

جزیره ایونی لفکادا معروف به لفکاس، یکی از جزایر زیبای یونان است که دست کم گرفته می شود! انتظار داستان های عجیب و غریب از تاریخچه این جزیره را نداشته باشید. تاریخ لفکادا فوق العاده ساده است. برخی منابع ادعا دارند این جزیره از روی کلمه lefkos به معنای “سفید” نامگذاری شده است. چرا که سواحل جنوبی جزیره پر از صخره های سفید می باشد.


زاکینتوس

افسانه تروجان
افسانه تروجان

این مقصد تابستانی محبوب به نام زاکینتوس، گاها به زانته معروف است. و بار دیگر اساطیر یونان، منبع این اسم یونانی ست. زاکینتوس در واقع اسم پسر تروجان، پادشاه داردانوس بوده است. این جزیره زیبا جاییست که او برای فرار از دست ارتش تروی به آنجا گریخت.


خیوس

جزیره خیوس
جزیره خیوس

جزیره خیوس یونان که به خاطر درختان کندر معروف بوده، کمتر کسی میداند که نام این جزیره از کجا آمده است. بر اساس اساطیر یونان، این جزیره از روی نام فرزند پوزیدون گرفته شده است که در یک شب زمستانی و برفی به دنیا آمد. این نام از کلمه یونانی χιών گرفته شده است که به معنای “برف” می باشد.


سفالونیا

سفالوس
سفالوس

سفالونیا بزرگترین جزیره دریای ایونی، نام خود را از اولین حاکم جزیره ، سفالوس، گرفته است. او قهرمانی از آتن و پسر دیونیسوس بوده است.او بعد از کمک به آمفیتریون مقدونی در جنگی علیه قبایل بومی ، به جزیره ای تبعید شد که امروزه نام او را به خود گرفته است.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها