داستان برج سفید در تسالونیکی یونان!

بدون شک، محبوب ترین بنای تاریخی تسالونیکی و مرکز تجاری این شهر، برج سفید می باشد. این برج نمایی جذاب و فریبنده از منطقه را به گردشگران هدیه می کند. با تاریخ ما همراه باشید تا داستان برج سفید در تسالونیکی یونان! را بدانید.

 

نماد شهر تسالونیکی 

برج سفید بر فراز قلعه بیزانس در قرن ۱۵ ساخته شد، با دیوار های دفاعی محصور شده بود و به منظور یک دفاع ساحلی و قلعه بندر مورد استفاده قرار می گرفت. در آن زمان برای بزرگداشت پیروزی نظامی عثمانی به برج شیر معروف شد و در قرن هفدهم به برج کالاماریا معروف شد.بعدها  این برج که در ابتدا به عنوان پادگان و بعد زندان مورد استفاده قرار گرفت، به برج خون معروف شد. و بالاخره در ۱۸۹۱ به رنگ سفید در آمد و به آن لقب برج سفید را دادند.

برج سفید تسالونیکی
برج سفید تسالونیکی

در قرن بیستم، دیوارهای دفاعی ویران شدند و برج به عنوان یک مرکز ارتباطی برای نیروهای متفقین در جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار گرفت. در طول جنگ و درگیری، بسیاری از آثار باستانی داخل آن نگهداری می شدند. از ۱۹۱۲ تا ۱۹۸۳ این برج به عنوان آزمایشگاه هواشناسی دانشگاه تبدیل شد. امروزه این برج به روی عموم باز است و موزه ای داخل آن می باشد که تاریخ غنی تسالونیکی و وجه چند فرهنگی آن را به نمایش می گذارد.

نمای برج سفید
نمای برج سفید

به لطف موقعیت استراتژیک تسالونیکی، قرن ها جمعیت و فرهنگ های زیادی را به خود جذب کرده است. با وجود تصاویر بی نظیر تاریخی برج سفید و آثار باستانی موزه این برج، میتوانید اطلاعات زیادی از زمان پیدایش تسالونیکی تا به امروز را دریابید و رویدادهای تاریخی و فرهنگی مختلف  که هویت این شهر را شکل داد. و همچنین برج سفید یونان یک مکان مشترک برای دیدار افراد بومی می باشد و اگر یخواهید به یونان سفر کنید باید در اولویت شما قرار بگیرد! از این بنای منحصر به فرد و موزه آن بازدید کنید تا درباره تاریخ حیرت انگیز تسالونیکی بیشتر بدانید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها