قدیمی ترین خانه آتن که به روی عموم باز است!

قدیمی ترین خانه شهر آتن را در پلاکا ، مرکز تاریخی پایتخت یونان پیدا خواهید کرد. عمارت بنیزلو در فوریه ۲۰۱۷ به یک موزه تبدیل شد و برای اولین بار در این سالها به روی عموم باز شد. قدیمی ترین خانه آتن که به روی عموم باز است! با تاریخ ما همراه باشید..

 

عمارت بنیزلو که در قرن ۱۸ ساخته شد، در خیابان ۹۶ آدریانو، در قلب پلاکا قرار دارد و با مغازه و بوتیک های زیادی احاطه شده است. این خانه یکی از بقایای سازه های قرن شانزدهم می باشد و تنها عمارتی ست که از آن دوره هنوز در جنوب یونان پاربرجاست. در قرن نوزدهم، سالها متروکه بود ولی اخیرا تحت بازسازی های گسترده ای قرار گرفته و به یک موزه تبدیل شده است. قدمت این خانه قدیمی با یک حیاط بزرگ، یک چاه، یک بالکن در طبقه اول، طاق های قوسی در طبقه همکف ، به دوره عثمانی بر می گردد و تمام ویژگی های معماری عثمانی را داراست. این خانه متعلق به یک خانواده برجسته و معروف آتنی، بنیزلوس بوده است.

عمارت بنیزلوس
عمارت بنیزلوس

این موزه یادآور زندگی یک خانواده اشرافی قبل از اواخر دوره عثمانی می باشد و بیشتر روی زندگی آگیا فلوتی تمرکز دارد که در قرن شانزدهم در این عمارت زندگی می کرده است. آگیا، دختر خانواده بنزلوس، برای مدت کوتاهی با مردی ازدواج کرد و بعد از مرگ همسرش راهبه شد. او یک صومعه آگیوس آندریاس را ساخت و در آنجا به زنان جوان بافندگی، کار دستی، آشپزی و خانه داری را یاد می داد.

آگیا فیلوته بیشتر به خاطر اقدامات انسان دوستانه معروف است ، مثل ساخت آسایشگاه و مدارس، خریدن آزادی یونانیانی که به دست عثمانی ها اسیر شده بودند، و بردن زنان بی پناه به حرم آگیوس آندریاس … او به شدت توسط ترک ها شکنجه شد و مرد و امروزه به عنوان شهید از او یاد می شود.

خانه آگیا فلوتی
خانه آگیا فلوتی

در این موزه، گردشگران میتوانند از اتاق ها و طبقات آن بازدید کنندو درباره تاریخ یونان اطلاعات کسب کنند. ورودی این موزه کاملا رایگان است ولی بهتر است با برنامه ریزی به اینجا بروید چرا که ساعات کار موزه بسیار محدود است.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها