افرادی که خود را از خانواده سلطنتی جا می زدند!

تاریخ پر از نمونه هایی از کلاهبرداران و افراد فریب کاری ست که هویت شاهان، ملکه ها و سایر مقامات را می دزدیدند. با تاریخ ما همراه شوید تا با ۴ تا از این افراد دغل باز آشنا شوید. افرادی که خود را از خانواده سلطنتی جا می زدند!

 

۱.آنا اندرسون در نقش آناستازیا رومانوا 

آنا اندرسون
آنا اندرسون

در ۱۹۱۸، انقلابیون بلشویکی ، آناستازیا رومانوا ،پرنسس روسی به همراه خانواده را به قتل رساندند. سال ها شایعه شد که آناستازیا زنده است و افراد مختلفی خود را به جای او معرفی کردند ولی هیچیک به اندازه آنا آندرسون معروف نشد. در ۱۹۲۰ در برلین او خود را آناستازیا رومانوا ، دختر کوچک مرحوم نیکلاس دوم معرفی کرد. هرچند اغلب بازمانده های خانواده رومانوا او را متقلب نامیدند، ولی او شباهت زیادی به پرنسس داشت و تمام جزئیات زندگی او را می دانست. به زودی حمایت یکی از مهاجران تاجر روسی را جلب کرد و همه باور کردند که او وارث قانونی تاج و تخت است.

این شاهزاده خانم جعلی ، سرانجام در سال ۱۹۶۸ به آمریکا مهاجرت کرد و با نام جعلی آنا اندرسون به زندگی اش ادامه داد. داستان زندگی او الهام بخش نویسنده ها و فیلم های هالیوودی شد و کارش به دادگاه کشید، و به دلیل عدم ارائه مدارک کافی شکست خورد. شک و شبهه ها در این مورد تا ۱۹۹۴ ادامه یافت ، تا اینکه تست DNA انجام شد و مشخص شد که هیچ ارتباطی بین او و خانواده رومانوا وجود ندارد. اندرسون هم یک کارگر کارخانه لهستانی بود که در ۱۹۲۰ ناپدید شد و هویت واقعی او هرگز مشخص نشد.


۲.دیمیتری دروغین اول

دیمیتری دروغین
دیمیتری دروغین

مردی معروف به دیمیتری دروغین اول نه تنها خود را به عنوان دیمیتری جا زد، بلکه راه خود را هم برای رسیدن به تاج و تخت روسیه باز کرد. این مدعی اولین بار در ۱۶۰۰ شناخته شد، زمانی که در لهستان خود را دیمیتری، پسر کوچک مرحوم ایوان مخوف معرفی کرد. دیمیتری واقعی ، زمانی که یک پسر بچه بود به قتل رسید، ولی این فریبکار بر این ادعا بود که از دست قاتلان گریخته و از کشور فرار کرده است. در نتیجه حمایت مردم روسیه را جلب کرد.

دیمیتری دروغین به عنوان سزار در ۱۶۰۵ تاجگذاری کرد ولی سلطنت او زمان زیادی طول نکشید. سیاست های او برای اشراف روسیه افراطی بود و در کمتر از یکسال او را به قتل رساندند.  در کمال تعجب او تنها کسی نبود که خود را دیمیتری جا زد و در یک دهه بعد از او، دو نفر دیگر توانستند با نام دیکیتری به تاج و تخت دست پیدا کنند.


۳.مری بیکر در نقش پرنسس کارابو

مری بیکر
مری بیکر

روستای آلموندزبری، انگلیس در ۱۸۱۷ به مدت چند ماه به دست یک پرنسس جادوگر و حقه باز افتاد. این زن جوان اولین بار با یک لباس بلند مشکی وارد شهر شد و با زبان عجیبی حرف می زد. او به کمک مترجم پرتغالی اش، خود را پرنسس کارابو، یکی از اعضای خانواده سلطنتی هاواسو، معرفی کرد. او ادعا داشت که توسط دزدان دریایی از سرزمین خود ربوده شده و از دست آنها گریخته است.

داستان شاهزاده کارابو به سرعت در شهر پیچید. وقتی او از درخت بالا می رفت تا خدای خود را بپرستد، مردم شهر برای بازدید از این شخص سلطنتی هجوم آوردند. این داستان ادامه داشت تا اینکه زنی فهمید که این پرنسس کارابو همان مری بیکر، یک دختر انگلیسی ست که در خانه او به عنوان یک مستخدم کار می کرد. در نهایت بیکر مجبور شد تا اعتراف کند که او پرنسس کارابو نیست و زبانی که به آن حرف می زده دروغین بوده و به زودی داستان دغلبازی او در مطبوعات پخش شد.


۴.یملیان پوگاچف در نقش پیتر سوم

پوگاچف
پوگاچف

در ۱۷۷۳، یکی از این دغلبازان، بزرگترین شورش روسیه را رقم زد. یملیان پوگاچف، یکی از سربازان سابق نظام،  که شباهت زیادی به پیتر سوم داشت، هویت او را دزدید و با تحریک کشاورزان، باعث قیام بزرگی علیه کاترین کبیر شد. پوگاچف در ماقم پیتر سوم، قول اصلاحات پوپولیستی و پایان سیستم فئودالی را داد!

ارتش پوگاچف در اواخر ۱۷۷۳ شهر اورنبورگ را محاصره کردند و سال بعد برای ویران ساختن کازان اقدام کردند. با وجود این موفقیت ها، در اواخر ۱۷۷۴، گروهی از ستوان های پوگاچف به او خیانت کردند و او را به ملکه کاترین تحویل دادند. پوگاچف در ۱۷۷۵ اعدام شد و شورش او از هم فروپاشید.

منبع history
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها