۱۰ فیلسوف تاثیرگذار یونان باستان!(قسمت دوم)

در دوران باستان، مردم برای تفسیر وقعایق دنیای پیرامون خود به جادو و اساطیر روی می آوردند. خدا از نظر آنها تحت تاثیر یک خدای برتر بود. فیلسوفان یونان باستان یک نظریه جدیدی را ارائه کردند. آنها از داستان های اساطیری فاصله گرفتند و معتقد بودند هر چیزی بر اساس استدلال و شواهدی ساخته شده است. با تاریخ ما همراه شوید تا ۱۰ فیلسوف تاثیرگذار یونان باستان!(قسمت دوم) را به شما معرفی کنیم.

 

۵.فیثاغورس (۵۷۰ تا ۴۹۵ ق.م)

فیثاغورس
فیثاغورس

فیثاغورس یکی دیگر از فیلسوفان یونانی پیش از سقراط، بیشتر در ریاضیات شهرت یافت تا فلسفه! در واقع او به خاطر علم هندسه شناخته شد. او توسط یک مکتب فلسفه اعتبار پیدا کرد و پیروان زیادی داشت. او در این مکتب سعی در یافتن یک نظم متقابل بین زندگی واقعی و جنبه های عملی فلسفه داشت. آموزه های او تنها به فلسفه محدود نمی شد، بلکه درباره قوانین زندگی، غذای روزانه و غیره هم نظریه هایی ارائه کرد.


۴.سقراط ( ۴۶۹ تا ۳۹۹ ق.م)

سقراط
سقراط

سقراط دیدگاه جدیدی برای دستیابی به نتایج عملی از طریق کاربرد فلسفه در زندگی روزمره را آغاز کرد. او بجای ارائه نظر در ایده ها مبتنی بر تفسیرهای فردی خود ، همواره عقاید مردمی که مدعی داشتنی خصوصیاتی بودند، را می پرسید وسعی می کرد اینگونه تعریف فضائل مختلف را دریابد. در نهایت سقراط به یک شخصیت مهم تبدیل شد و پیروان زیادی پیدا کرد ، اما دشمنان زیادی هم داشت. سرانجام اعتقادات واقع گرایانه او در فلسفه منجر به اعدام وی شد.


۳.افلاطون ( ۴۲۷ تا ۳۴۷ ق.م)

افلاطون
افلاطون

افلاطون شاگرد سقراط، تحت تاثیر رویکرد استاد خود قرار گرفت. ولی وقتی سقراط مشغول تفسیر فلسفه توسط استدلال بشریت بود، افلاطون دو رویکرد متافیزیک و الهیات طبیعی را در هم آمیخت. اساس فلسفه افلاطون سه گانه است: گویش، اخلاق و فیزیک…


۲.ارسطو (۳۸۴ تا ۳۲۲ ق.م)

ارسطو
ارسطو

ارسطو تاثیرگذارترین فیلسوف در بین شاگردان افلاطون بود. تفسیر او از چیزها بیشتر مبتنی بر واقعیات آموخته شده از تجربیاتی بود که مردم در زندگی خود بدست آورده اند. رویکردی که با استادش متفاوت بود چرا که استادش دیدگاهی را ترجیح می داد که فراتر از دسترسی به حواس مادی باشد. او یک نویسنده تخیلی و البته خلاق بود. ارسطو یک چهره مهم در بین فیلسوفان یونان باستان است که تاثیر آموزه ها ی او از مرزهای کشور فراتر رفت.


۱.تالس (۶۲۰ تا ۵۴۶ ق.م)

تالس
تالس

تالس در صدر لیست فیلسوفان برتر یونان قرار دارد ، چرا که اندیشمندان، متفکران، نظریه پردازان و فیلسوفان زیادی ،از او الهام گرفتند. او در بین مورخان به عنوان پدر فلسفه یونان مورد ستایش قرار گرفته است. اکثر ایدئولوژی های  تالس از ارسطو سرچشمه می گیرد. گفته می شود تالس بنیانگذار مکتب فلسفه طبیعی ست.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها