کشق تصویری باستانی از گلادیاتور‌ها در روم باستان

این دیوارنگاره تصویر دو گلادیاتور را نشان می‌دهد که یکی شمشیر کوتاهی در دست دارد و دیگری به خود می‌پیچد و خون از زخم‌های سراسر بدن‌اش فواره می‌زند.

یکی از آثار کشف شده؛ گلادیاتوری سلاح به دست ایستاده بر خون ریخته شده از حریف
باستان‌شناسان دیوارنگاره‌ای کشف کرده‌اند که بسیار سالم باقی مانده است و تصویر دو گلادیاتور را در شهر پمپئی در روم باستان نشان می‌دهد.

این دیوارنگاره تصویر دو گلادیاتور را نشان می‌دهد که یکی شمشیر کوتاهی در دست دارد و دیگری به خود می‌پیچد و خون از زخم‌های سراسر بدن‌اش فواره می‌زند.

سرباز شکست‌خورده انگشتش را بالا آورده و تقاضای بخشش و رحم می‌کند.

داریو فرانچسکینی، وزیر فرهنگ ایتالیا، گفت که این کشف نشان می‌دهد که پمپئی «معدنی لایتناهی برای تحقیق و دانش‌افزایی باستان‌شناسان است».

هم‌اکنون مرحله جدیدی از حفاری با نام طرح «پمپئی بزرگ» در دست اجراست. هزینه این طرح را اتحادیه اروپا و دولت ایتالیا تأمین می‌کنند. در این حفاری‌ها تا کنون ویلا‌هایی مزین به دیوارنگاره و کاشی و نیز بقایای اسکلت‌هایی که زیر آوار دفن شده‌اند، کشف شده است.

این دیوارنگاره در اتاقی پیدا شده است که زیرزمین بوده و احتمالاً به عنوان مغازه از آن استفاده می‌کرده‌اند. دیوارنگاره مذکور ۱.۵ متر عر۱ دارد و نشان‌گر آن است که غالباً گلادیاتور‌ها به این مکان رفت و آمد داشته‌اند.

این نقاشی دیواری را در محلی به نام رجیو وی پیدا کرده‌اند که ۲۲۰ متر مربع مساحت دارد و نزدیک یک محوطه باستان‌شناسی است که هنوز در آن به روی عموم مردم باز نشده است.

در ماه ژانویه نیز دیوارنگاره‌ای کشف شد که نارسیسوس، شکارچی افسانه‌ای را در حال تحسین تصویر خود در آب دریاچه‌ای نشان می‌داد.

ماسیمو اوسانا، مدیر کل محوطه باستان‌شناسی پمپئی، گفت: «به احتمال بسیار زیاد، گلادیاتور‌ها اغلب به این مکان رفت و آمد داشته‌اند».

«این نمایش بسیار واقع‌گرایانه زخم‌های مچ دست و سینه گادیاتور شکست‌خورده خیلی جالب است… ما نتیجه این نبرد را نمی‌دانیم. شاید مرده باشد، و شاید حریف او را عفو کرده باشد».

منبع فرادید
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها